2013-05-31, 17:22
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Inte dropp men han kan fått medecin med spruta i handleden.

Jaha! Och efter en sådan injektion är det alltså nödvändigt med stort bandage?
Citera
2013-05-31, 17:23
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Du tror inte att Bodengrabb kan ha hittat på det då för att vilseleda? Jag är helt övertygad om det.
Men om han var ute efter att vilseleda genom att nämna TP så är det väl än mindre anledning att börja rota i TPS liv?
Citera
2013-05-31, 17:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du tror inte att Bodengrabb kan ha hittat på det då för att vilseleda? Jag är helt övertygad om det.
MPS har bekräftat att den häktade mannen deltog i sök.
Citera
2013-05-31, 17:24
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Bara det inte är den där f-rbannade gula påsen från ICA. Gul påse + KJ:s kalsonger + 1 droppe blod från VB? Stinker plantage lång väg om så vore. Följdfrågan som föds är: Vem hatar KJ till den grad att hans vän får dö, samt offras själv.
Jag finner det nämligen inte troligt att KJ lyckats dölja så mycket som måste bort.

Nä, var tvungen att gå tillbaka och lyssna igen. Hon sa, som flera också skrivit, att blodet hade påträffats på ett sätt som gjorde att man kunde koppla det till MGM.

För att svara på din fråga: om det är flera GM är det väl inte konstigt att någon som är kapabel att styckmörda en stackars tjej också är kapabel att skylla dådet på en medgärningsman eller någon oskyldig?
Behöver inte finnas något hat mot KJ. Ett motiv som frihet skulle vara troligare då. KJ blir ett verktyg att sopa igen spåren med.
Detta tycks mig mest som otroliga konspirationsteorier i dagsläget, dock. Men jag är såklart beredd att ändra uppfattning.

Antagligen var det en ensam GM.
Citera
Medlem
highfives avatar
Det här gjort av en personlighetsstörd gm med kombinationen psykos. Antingen har hon varit med barn och berättat detta eller så är det svartsjuka som löst ut det hela.
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Nje, kan ju vara att dom tagit massor av blodprover och han har särskilt lätt för att blöda och får blåmärken mm. Vad media menar med kraftigt" bandagerade" bör vi ta med en nypa salt, han kan ju nyss ha lämnat prover också (på förmiddagen).
Plus att det är planerat att göra en liten sinnesundersökning redan i veckan, så det kan vara därför han OCKSÅ ska till psyk i öjebyn. Övervakning, uppsikt, undersökning, stöd medicinering mm.

Han behöver ju inte ha försökt ta livet av sig, det kan vara så att man helt enkelt tar det säkra före det osäkra från polisen och åklagarens sida..

Jaha, hur vet du att KJ har lätt för att blöda och få blåmärken?
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Bodengrab förklarar sig:

Citat:
Hej
Att jag felaktigt blandade in TP har att göra med att han erbjudit sina kunskaper till MPS och dessa kunskaper erbjöd även KJ något namn på KJ hade jag ej erhållit drog en för snabb slutsats av erbjudandet om att hjälpa till med sina kunskaper
Vid nästkommande skallgång passade jag på att fråga om nån av dom som sökte kom ihåg namnet på killen som hon varit hos och då fick jag de namnet KJ kollade på facebook och det var den killen som deltagit
Dessutom är det lite oklarheter med KJ deltagande i skallgång han hade tydligen inte skrivit in sig i MPS listor som deltagare i skallgång och detta kan man ju undra över vad är orsaken
Citera
Medlem
Sokkos avatar
Är det ändå inte extremt ovanligt att en häktad misstänkts kompis (anhörig, fru) får ta upp intervjutid i TV? Jag reagerade då på "Karl" - heter han så? Vad säger han idag? På väg mot ett justitiemord, Kalle?
Citera
2013-05-31, 17:25
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
MPS har bekräftat att den häktade mannen deltog i sök.
Jag vet att du har markerat ut på kartan det sök som han själv ledde. Vet vi vilka övriga områden han har sökt på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kanske även livmodmodern?

även om livmodern kanske inte är det första man hänvisar till när man pratar vitala delar på kroppen så skulle jag ändå vela påstå att det är ett ganska känsligt organ för en kvinna.. baserar denna teori på det faktum att de flesta organ i kroppen är relativt känsliga för knivhugg men livmodern hos en kvinna innehar fruktansvärt många "större" blodkärl.. så ett (eller flera) knivhugg specifikt riktade mot just (och enbart?) riktade mot just livmodern är, ja, dödande. kanske inte DIREKT dödande så som hjärtat men jag vågar påstå att en kvinna hade blödigt ihjäl rätt så fort av knivhugg mot (gud förbjude I???) livmodern.
Citera
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Sen är de inlägget skumt bodengrabb skrev att VB hade varit hemma hos KJ igår varför skrev han så??
Citera
Medlem
Jag fick några funderingar efter sista avsnittet av ”Efterlyst” då vännen intervjuades. Vännen och KJ har känt varandra över 10 år, men inte haft så mycket kontakt det senaste halvåret.

Varför då? (Kan naturligtvis bero på flytt eller liknande.)

Sedan uttryckte vännen sig med att ”jag har inte haft några större bekymmer med honom”. Det hade varit intressant om han hade utvecklat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in