2013-05-31, 16:03
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Nje, kan ju vara att dom tagit massor av blodprover och han har särskilt lätt för att blöda och får blåmärken mm. Vad media menar med kraftigt" bandagerade" bör vi ta med en nypa salt, han kan ju nyss ha lämnat prover också (på förmiddagen).
Plus att det är planerat att göra en liten sinnesundersökning redan i veckan, så det kan vara därför han OCKSÅ ska till psyk i öjebyn. Övervakning, uppsikt, undersökning, stöd medicinering mm.

Han behöver ju inte ha försökt ta livet av sig, det kan vara så att man helt enkelt tar det säkra före det osäkra från polisen och åklagarens sida..

Tänk om det är sår han haft när dom grep honom,jag menar att det kan ha blivit inflammerat och behövts plåstras om....bara tanke som sagt
Citera
2013-05-31, 16:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Tänk om det är sår han haft när dom grep honom,jag menar att det kan ha blivit inflammerat och behövts plåstras om....bara tanke som sagt

Tänkte samma sak som du. Han kan ha fått sår under sin brottsliga aktivitet som han inte skött om, och han har inte begärt hjälp. Ganska typiskt en person i hans klass.
Citera
2013-05-31, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
De va väl tre år sedan det du länkade till skrevs.

Jo men ändå Bodengrabb nämner ju i början om en Tomm* Persso* . En som har koll på övergivna platser. Hur länge har den kåken som delarna fanns i varit övergiven då? Vet vi det?
Citera
2013-05-31, 16:06
Medlem
Tanken slog mig.. Skulle det kunna vara spaden på taket som är mordvapnet?
Spaden som Fr*lsaren saknade och kanske identifierat som den han lånat ut till KJ för Polisen.

Då finns det ju blod på den från VB som kan kopplas till KJ.

Det är la ingen som vet hur stora 'stick' VB hade.
Citera
2013-05-31, 16:07
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jag tror att de funnit blod från VB inne i KJ:s lägenhet. Han är körd den mannen. Men han har väl tur och slipper fängelse. Blir väl vård som det så fint heter. Han skall ju få en ny chans av samhället.

Vi ska också vara öppna för att det finns spår från VB i lägenheten som kan härröras minst 3 år bakåt i tiden. Om det är det häktningarna baseras på, är han nog ganska körd.

(Sorry! Jag vet att jag ligger efter i tråden, kanske kanske kommer jag ifatt)
Citera
2013-05-31, 16:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfSensation
En klassiker kanske? Ishacka?

/Med vänlig hälsning, skräckfilmsskadad

Nej, men vafan sticken satt i ett mönster. Det är ju akupunktur!!!! Den är utförd av någon kunnig i akupunktur som vet var de dödliga punkterna sitter. Gissade bara förut men nu kan man ju se ett mönster ;-).

Vem är kunnig i akupunktur i Boden? Någon thai?
Senast redigerad av PeterNoster 2013-05-31 kl. 16:10.
Citera
2013-05-31, 16:08
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jo men ändå Bodengrabb nämner ju i början om en Tomm* Persso* . En som har koll på övergivna platser. Hur länge har den kåken som delarna fanns i varit övergiven då? Vet vi det?
Det finns massor av "övergivna platser" i Boden. Det finns massor av övergivna fort, bunkrar och fan vet allt. Det finns massor av människor som sprungit bland dessa ställen sedan de var små, andra har gjort lumpen i Boden och känner till en massa platser, andra har varit anställd av försvaret i en massa år. Tror du att personen du nämner är unik i att han känner till ödehus i Boden eller vad menar du?
Citera
2013-05-31, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Om det är så att KJ har Aspergers syndrom så talar det för att han är oskyldig. Personer med Aspergers har ingen som helst stresstålighet i alla fall inte de jag känner till.
Om man med stress menar "tryck eller spänning, som en sammanfattande benämning på tillstånd av psykisk och fysisk påfrestning orsakade av yttre omständigheter såsom tidspress, höga prestationskrav och konflikter.
Hade han varit gärningsmannen borde han vid det här laget ha brutit ihop och erkänt.
Inte om an intalat sig själv att han är oskyldig eller ser sig ha rätt att utföra dådet pågrund av en eller annan anledning. Ej heller om han har antisocial personlighetsstörning, eller är feldiagnosticerad.
Citera
2013-05-31, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettmormor

Jo, det vet man.

Enligt rättsmedicinen var det med ett eggvasst föremål, d.v.s ett föremål med en spetsvinkel på 20-40 grader.
Senast redigerad av Nigeralia 2013-05-31 kl. 16:16.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettmormor
Tanken slog mig.. Skulle det kunna vara spaden på taket som är mordvapnet?
Spaden som Fr*lsaren saknade och kanske identifierat som den han lånat ut till KJ för Polisen.

Då finns det ju blod på den från VB som kan kopplas till KJ.

Då borde ju Fr*lsaren kunna bekräfta att just den spaden lånades ut till KJ, om han inte bara hittar på för att styra över misstankarna ännu mer mot KJ. Hoppas de har tagit sig ett ordentligt snack med denne
s.k Fr*lsare
Citera
Medlem
Angående de hårt bandagerade underarmarna som nämnts i media.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16880664/332/normal/1ac9dba7907df/Haktning.jpg

Jag tycker det ser ut som ett mindre plåster på hans vänsterarm.
Citera
2013-05-31, 16:12
Medlem
Cinnabars avatar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7686746

Var det inte någon som spekulerade om det varit fest i fritidshuset, eller hört att det var det? Ja, det här fallet kommer att överträffa allas spekulationer, det kan man vara säker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in