2013-05-31, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Nu under presskonferensen gick kammaråklagare US & AB ut med ny info. Att det kan finnas andra för dom okända i utredningen som på nåt sätt hjälp till vid brottet.

Det kanske är så att ny bevisning visar att KJ haft hjälp.

Kan vara så att den personen hänger på FB och/eller andra medier för att snappa upp vad denna nya bevisning kan vara.

Åklagarna & polisen gör klokt i att inte gå in på mer vad den nya bevisningen är.

Undrar om det kan vara nån fördel att gå ut med den infon? Vill man sätta press på en ev medhjälpare?

Återigen, det jag undrar över är VEM skulle KJ ha nog förtroende att be om hjälp?

- Vi uteluter inte att fler är inblandade, men vi har inga belägg för det just nu, säger Ulrika Schönbeck.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7686746
Citera
2013-05-31, 14:58
Medlem
Vad sa lille Akrobaten ?

Han är körd...

och körd han var

(uppblåst)
Citera
2013-05-31, 14:58
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Fantastiskt. Jag behöver hörapparat! Jag hörde PÅSE for reeeal! Tänkte direkt på den gula påsen.
Citera
2013-05-31, 15:00
Medlem
Beatass avatar
Kemiska analysen tar val langre tid?

Vi vet ju inte om hon kan ha blivit drogad t ex.
Citera
2013-05-31, 15:01
Medlem
SKV654s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabuF
Tycker att åklagarna verkar mycket fokuserade under presskonferensen och undviker "proffsigt" att svara på frågorna som ej kan besvaras. Det får då åtminstone mig att inte tvivla en sekund på att dom sköter sitt jobb till 100%. Jag tycker dom har gjort ett riktigt bra jobb så här långt med tanke på omständigheterna kring det här fallet. Väldigt få saker (om några alls) läcker ut från den interna utredningsgruppen. Nu gäller hårt arbete med att knyta ihop alla lösa trådar så man får en "bild" av händelseförloppet 4-5 maj. Och det hoppas jag verkligen man lyckas med.

Dom gör nog sitt bästa. Men VARFÖR sitter dom och pratar i munnen på varandra på presskonferensen? Är det inte bättre att bara skicka fram en talesperson för åklageriet att svara på den samlade pressens frågor?
Citera
2013-05-31, 15:03
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Vad sa lille Akrobaten ?

Han är körd...

och körd han var

(uppblåst)
Du verkar självsäker när det gäller KJ,snälla berätta lite mer vad du vet,du kanske har dina aningar om att han haft en medhjälpare också
Citera
2013-05-31, 15:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
När man har stuckit första gången så har man bevisligen något att sticka med och att då sticka åtta gånger till i raseri lär väl inte vara svårt eller vad menar du egentligen?
Att man är beväpnad.
Om det inte är ett mer vardagligt vapen som använts, typ en gaffel.
Citera
2013-05-31, 15:04
Moderator
blomvattnares avatar
Länk till ny sammanfattning inlagd i startinlägget.

https://www.flashback.org/sp43706603

.............................

Undvik chattande och tjafsande, tack.

/Mod
Citera
2013-05-31, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial
- Vi uteluter inte att fler är inblandade, men vi har inga belägg för det just nu, säger Ulrika Schönbeck.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7686746

Jag är helt övertygad om att de tror att nån fler är inblandad.Nu sätter de press på den personen som säkerligen kommer att sova jävligt dåligt framöver. Hen kommer nog att spana bakom gardiner dag och natt nu efter civila poliser.
Citera
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Att man är beväpnad.
Hur menar du ? tror du att BO är mördad med en gaffel? nu förstod jag inte
Citera
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Att man är beväpnad.

Jag har blivit anfallen med en gaffel men kände inte direkt att det fanns någon risk för mitt liv, mest ögonen jag oroade mig över.
Citera
2013-05-31, 15:06
Medlem
Jag tror på fläcken utanför hans lägenhet som dom topsade när dom återvände den andra gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in