2013-05-31, 13:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Mycket tjat om diagnoser igen! OM det är är KJ som utfört detta brott med styckning och städning efter osv så kan man nog konstatera att han är gravt feldiagnostiserad. Vilket inte är ovanligt! I detta brott verkar han nämligen inte haft några som helst problem med alla delar som att städa undan osv. För någon uppenbar brottsplats har mig veterligen inte hittats ännu. Den som gjort detta brott är med största sannolikhet fullblodspsykopat, möjligen med en lite släng av AS i så fall. Men eftersom han klarat av att sopa undan de flesta spår, som det verkar nu, så har han nog inga problem med att städa och hålla ordning. Dessutom har jag för mig att man tidigare i tråden konstaterat att han klarat av att betala räkningar själv (om jag inte minns fel), och då är han inte handikappad i det heller. Nej, feldiagnostisering är högst sannolik, inte minst om han fått sin AS-diagnos i unga år.

Nej, han har god man, fadern sköter om KJs förpliktelser.
Citera
2013-05-31, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodson
Tror vad du vill..up to you..!!
Detta visst jag för över 1v sedan...allt från en säker källa inte från fb fablare..

Tror du att åklagaren bara hade fått igenom den lägre misstankegraden ifall de hade bevis som pekade på annat?
Du är inte särskilt bekant med hur rättsväsendet fungerar, eller?
Citera
2013-05-31, 13:18
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Förstår inte allt det snack om att KJ måste vart helt psyk störd, om han nu mördat VB och sen styckat henne, måste ju inte betyd att han är psyk störd. Snarare att han gjorde allt för att inte bli misstänkt i så fall. Sen att det är sinnesjukt att stycka någon är ju en annan sak.

Ps. Dom som gjorde det var två tror jag.
Om man styckar någon måste det väl ändå betraktas som att personen är psykisk störd.
Citera
2013-05-31, 13:19
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Efter att analysen från SKL nu kommit tillbaka och att åklagarna begärt att misstankegraden ska ökas till sannolika skäl så tvivlar jag inte på att det är fel snubbe som sitter häktad för mordet på VB. Jag hoppas att han döms till det absolut hårdaste straff som är lagtekniskt möjligt för de brott han gjort sig skyldig till.

Om han är skyldig kommer han naturligtvis att dömas till rättspsykiatrisk vård.
Citera
2013-05-31, 13:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Vi vet inte om han har AS! Jag är alldeles säker på att man kommer hitta något annat på honom framöver om rättspsykiatrisk utredning görs, vilket ju kommer bli fallet om han fortsätter vara GM i fallet.

Jag väljer att tro på alla som påstår det i tråden, men som sagt, vi får se vad utredarna kommer fram till. Om det var GW som sa det, men har man två GM att välja på, ska man välja den som är mest avvikande i det här fallet. Jag tror att man därför lugnt kan säga att det här brottet handlar om KJ, hans frustration och eventuella, högst troliga diagnoser, störningar med mera.
Citera
2013-05-31, 13:20
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Mycket tjat om diagnoser igen! OM det är är KJ som utfört detta brott med styckning och städning efter osv så kan man nog konstatera att han är gravt feldiagnostiserad. Vilket inte är ovanligt! I detta brott verkar han nämligen inte haft några som helst problem med alla delar som att städa undan osv. För någon uppenbar brottsplats har mig veterligen inte hittats ännu. Den som gjort detta brott är med största sannolikhet fullblodspsykopat, möjligen med en lite släng av AS i så fall. Men eftersom han klarat av att sopa undan de flesta spår, som det verkar nu, så har han nog inga problem med att städa och hålla ordning. Dessutom har jag för mig att man tidigare i tråden konstaterat att han klarat av att betala räkningar själv (om jag inte minns fel), och då är han inte handikappad i det heller. Nej, feldiagnostisering är högst sannolik, inte minst om han fått sin AS-diagnos i unga år.

Ja, alltså om han har AS så är det ju inte pga det som han är en mördare om han är skyldig. Men det behöver inte alls vara feldiagnosticerat. För det första har vi ännu inte hört exakt hur duktig han varit på att sopa igen spåren (om han har begått brottet), SKL-analysen kom ju idag. Sedan så kan personer med AS vara väldigt noggranna och koncentrerade om det gäller något som är extra viktigt för dem etc, så att bara avfärda AS är nog dumt. Fast det tåls att upprepas att människor med AS inte är mer våldsamma etc än någon annan, men det är inte heller så att de är oförmögna att begå brott.
Citera
2013-05-31, 13:20
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Om han är skyldig kommer han naturligtvis att dömas till rättspsykiatrisk vård.

Inte så säker på det. Funktionshandikapp kan man inte "bota", det gäller att skapa rätt förutsättningar för personen.
Citera
2013-05-31, 13:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, han har god man, fadern sköter om KJs förpliktelser.

Fast det stämmer inte riktigt längre.

Målnummer
Ä 3377-11
2012-02-13
I ansökan till tingsrätten har JJ och K J yrkat att godmanskapet ska begränsas till att bevaka rätt och sörja för person. Av ansökan framgår att KJ tiden har klarat att hantera sin inkomst och lärt sig under tiden varför god man att förvalta egendom inte längre behövs.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Att som polis inte höra personer som fäller sådana uttalanden innan den saknade är funnen mördad, och har en relation (tid. tränare) skulle vara direkt tjänstefel, alltså hade AN & MB saker att förklara.
Sedan är jag säker på att MB kunde berätta saker som förmodligen var av intresse för resten av utredningen, men det är av mindre betydelse i nuläget...

Har du fakta på att polisen nånsin varit intresserad av MB?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Om man styckar någon måste det väl ändå betraktas som att personen är psykisk störd.
Nej, iaf inte tillräckligt för att dömas till vård. Aftonbladet: 13 års fängelse för dubbelmordet i Hovs hallar
Citat:
Sedan styckade han deras kroppar och sänkte ner dem i en sjö.
I dag dömdes han till 13 års fängelse för mord, dråp och brott mot griftefriden.
Citera
2013-05-31, 13:22
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
så för dig känns det helt "normalt" att först mörda o sedan stycka?
är nog många som vill motargumentera... känns som en ganska "normal" reaktion att ta till beräkningen att det nog mest troligt inte står helt rätt till i skallen på styckmördare.. eller?

Att mördaren blev desperat efter att mördat VB å därför styckar hene.
Säger inte att det är normalt att mörda någon, bara att en händelse leder till en annan händelse.
Citera
2013-05-31, 13:22
Medlem
Fritons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte helt och hållet oskyldig? Kan man vara delvis oskyldig?

Förvänta dig inte för mycket av presskonferensen. Det kommer knappast att nämnas några bevis.

Formuleringen var kanske lite dum, syftade på att han inte behöver ha gjort det helt ensammen.
Han kanske har dödat henne, jag tänker att han av någon anledning har "råkat" döda henne och sedan ev fått hjälp med styckning eller dumpning. Nåja tusen olika spekulationer finns redan på vad som kan ha hänt. Förväntar mig inget av presskonferensen, som vi redan vet så släpper dom ju nästan ingen info men det hindrar mig inte från att längta efter att vi får veta mer. Då kan vi ju stryka vissa grejer, känns som att vi spekulerar hej vilt och hänger ut oskyldiga människor hit och dit. Jag skulle då inte vilja få min facebook sida uthängd på denna tråd...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in