Ursprungligen postat av
Theforeigner
Min teori/GM profil i en mera detalierad version en tidligare:
Enligt min uppfattning är Vatchareeya Bangsuan, som person, INTE motivet til detta mord.
VB är "endas" rätt offer enligt GM, hon blev utvald förmodligen pga. rätt oppetunity, rätt utseende.
Jag är, allt i allt, mycket enig med Flashback medlem "jonkoping83"
Själva mordet, är motivet, stykningen, "hans værk".
Mordet kan desutom mycket väl ha sexuella motiv, inte nødvendigtvis en direkt sexuel handling, utan det är själva mordet och stykningen som är en mycket stark sexuel upplevelse/kick för GM. Våld är hans fetish.
GM är en intilligent, psykopatisk, risk villig/sökande, organiserad sexuel-sadistisk lustmurdare.
GM är förmodligen mellan 25-40 år och har sannolikt flera våldtäkter/voldsbrott på sit samvete, men har aldrig blivit gripen.
GM kan mycket väl framstå som en någulunda "vanlig" man, bestrida ett gott job, tjäna ok pengar och till och med ha nogon sorts flickvän.
GM har bil, sannolikt nogon sorts van.
GM bor inte i Boden men har connections i Boden, har möjligtvis väkst upp där men bor nu någon annan stans, har dock fortfarande någon sorts fammilj eller gammla vänner i Boden.
GM färas på volds porr websidor/deepweb och säkerligen tidligare nät-våldsspel.
GM har möjligtvis occulta interessen.
GM är inte direkt känd med sitt offer, men har sannoligt hittat henne på facebook eller andra social medier, där han har anvent en hel del tid för att hitta rätt offer.
GM har möjligtvis kontaktat VB gennom en av dess sociala medierna/profilerna.
GM har ochså sannolikt tillængnat sig upplysningar om at KJ och VB hadde en vännskp och uttænkt KJ till scapegoat.
GM följer med på VB's Facebook och ser att hon ska till KJ och plugga.
GM väntar utanför KJ's address den 4 Maj, (har möjlitvis på avstånd följt henne dit från hennes egen address) och kidnappar henne när hon lämnar KJ ca kl 21.
GM anvænder möjligtvis kloroform till at pacificera VB, VB hinner möjligtvis at skrika innan han søver henne.
GM har på förhand utset sig et ställe där han utför sit dåd.
Mordet är rituelt och han påför VB dom 9 knivhuggen, tyvärr är jag rädd fö at GM ochså torturerar VB
Gärningsstället kunne efter min mening mycket väl vara i et av forten eller en bunker i Boden området.
Efter at mordet och stykningen utförts transporterar GM kropsdelarna til det gula huset och arrangerar det enligt hans plan och lust.
Och till dom som mistänker att någon som kände VB och mördade henne av hat eller liknande och senn ville maskera sit mord och få det at likna ett stykmord begått av en "främmande" GM. Dom tar, efter min mening, helt fel därför att det är mycket mer osannoligt at en någolunda normal människa, som dödar en närastående i affekt, har förmågan att stykka en människa, dolka det 9 gånger och til sist arrangera kropsdelar etc, en att en djupt störd psykopat gör det.