2013-05-18, 11:48
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
What de är ju både dyra och klåpare,

Har frågat flera som har haft dessa stjärnor hemma hos sig. (man ber damsugarförsäljare och dylikt dra åt helvete om de skulle komma hem till sig men inte dessa hedersknyfflar)

Ofta så har det kostat så mycket att det hade varit samma ibland billigare om en vanlig svensk firma gjort det vit och med rotavdrag.

Vem fan betalar 25l till 40lapp för att få lite sten på uppfarten till garaget ?

Har stöt på såna idioter sen är de missnöjda då arbetet ofta är skit och vips så finns inga asfaltsläggare att finna längre samt att ibland så hotar de villaägarna när de inte vill betala för sjukt dåligt hantverk.

om jag förstått saken rätt så tror kunden att de har f-skattsedel och att rotavdrag är möjligt: http://tinypic.com/view.php?pic=260bdwo&s=5

lustigt att de gått över till stensättning och trädgårdsdesign. att lägga ut gräsmatta och sätta sten är inte så jävla komplicerat, så kanske blir arbetena bättre gjorda i år.
Citera
2013-05-18, 12:06
Bannlyst
Irländarna var här i förrgår (bor i norra Stockholm) och då för femte eller sjätte året i rad. Öppnade inte ens dörren.
Citera
2013-05-18, 14:19
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
om jag förstått saken rätt så tror kunden att de har f-skattsedel och att rotavdrag är möjligt: http://tinypic.com/view.php?pic=260bdwo&s=5

lustigt att de gått över till stensättning och trädgårdsdesign. att lägga ut gräsmatta och sätta sten är inte så jävla komplicerat, så kanske blir arbetena bättre gjorda i år.

Det är för att ingen vill sälja asfalt till dem.
Citera
2013-05-19, 15:29
Medlem
Alllans avatar
Då fick jag påhälsning för första gången..
Bor i Jönköping och hittills har dom lyst med sin frånvaro...tills nu då..
Tyvärr kan jag inte ett ord engelska och förstod inte ett smack av vad han sa
Citera
2013-05-24, 13:23
Medlem
Nu har de slagit sig ner i Arninge vid systembolaget (bakom återvinningscontainrar)
Önskar jag hade kunskap att spränga saker i luften
Citera
2013-05-24, 15:45
Medlem
Var precis en Brittisk stenläggare här och ville lägga sten på farsans uppfart. företaget som erbjöd har tidigare sysslat med bedrägeri och annat skumt i Norge enligt denna artikel (på norska) http://www.bt.no/bolig/Her-slar-politiet-til-mot-steinleggere-2895597.html#.UZ9mQ7V5nh4.
Vi bor i Huddinge.

Edit: Vågar man nämna deras företagsnamn direkt, eller kan man bli anmäld för förtal, även om det jag säger är sant?
Citera
2013-05-24, 16:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denixen
Edit: Vågar man nämna deras företagsnamn direkt, eller kan man bli anmäld för förtal, även om det jag säger är sant?
Förtal kan du åka dit för även om det du säger är sant MEN företag, kan inte förtalas så ge fan i att peka ut enskilda personer, finns trådar om det i juridik.,
Citera
2013-05-24, 17:35
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denixen
Var precis en Brittisk stenläggare här och ville lägga sten på farsans uppfart. företaget som erbjöd har tidigare sysslat med bedrägeri och annat skumt i Norge enligt denna artikel (på norska) http://www.bt.no/bolig/Her-slar-politiet-til-mot-steinleggere-2895597.html#.UZ9mQ7V5nh4.
Vi bor i Huddinge.

Företagsnamnet står väl i artikeln? Eller menar du något annat? I vilket fall är du ju anonym här och varken polisen eller någon annan kan få reda på din identitet, så det är klart du kan. Skriv ut det här också så är folk varnade.
Citera
2013-05-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Företagsnamnet står väl i artikeln? Eller menar du något annat? I vilket fall är du ju anonym här och varken polisen eller någon annan kan få reda på din identitet, så det är klart du kan. Skriv ut det här också så är folk varnade.

Visserligen står företagsnamnet i artikeln men det var inte jag som skrev det ^^. Visste bara inte hur förtalslagarna lyder så ville vara på säkra sidan, även om jag är anonym. Namnet på företaget var TJS Steinlegging, registrerat i Norge, men den som dörrknackade var uppenbart en britt, vilket var det som fick mig att bli misstänksam.
Citera
2013-05-30, 19:43
Medlem
MrDases avatar
Hade en väl klädd snubbe utanför nyss som ville ge en offert på min uppfart på engelska. Jag sa att jag inte var intresserad av något och gick in igen.

Så nu härjar de runt i kil med 2 mil norr om karlstad
Citera
2013-06-02, 16:28
Medlem
erp.bs avatar
Står ett gäng vid Beijer i Högsbo industriområde, Västra Frölunda.
Citera
2013-06-09, 12:48
Medlem
De är borta nu... finns en del skräp kvar kan man ju säga. Asfaltsrester bland annat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in