Skrtel passar inte in i det försvarsspel som Rodgers vill att Liverpool ska spela. Har han hunnit anpassa sig till starten av nästa säsong ska han självklart vara kvar men annars är det ju bästa både för honom och klubben om han lämnar.
Som någon nämnde tidigare så ryktas Sevillas Luis Alberto till Liverpool. Bortsett från att han spelat i Barcelona B denna säsong och gjort 11 mål och 18 assist på 37 matcher vet jag inte ett dugg om honom. Men om man nu litar på denne Balague så kommer lite citat.
Citat:
Luis Alberto (Barcelona B) is the other Spanish player that is about to agree to join Liverpool. A midfielder in the Xavi/Iniesta mould
Luis Alberto can play midfield/forward and is on loan from Sevilla. So it wasnt in the hands of FCB. Great buy by Liverpool
More on Luis Alberto. He can play in two of 3 postions in 4-3-3 midfield, as false 9 or winger. Quality in set pieces.
Only thing that would stop Luis Alberto signing for Liverpool is if FCB activate a clause. But great football eye by Brendan and LFC
Citat:
Ursprungligen postat av
Kafferasten
Det som oroar är ju att Sturridge inte bara är ojämn utan också skadebenägen som det verkar. Även Borini har ju varit borta mycket medans Suarez nästan alltid spelar när han inte är avstängd. Hade det inte varit för detta så hade jag inte haft så mycket emot att han säljs heller. Om han lämnar så hoppas jag att man inte bara får in Aspas utan ännu en anfallare i hans ställe
Om Suarez lämnar är det ett absolut måste att få in minst en anfallare till utöver Aspas. Skulle Higuian, Benzema eller Cavani komma är det bra mycket större än när man värvade Torres och inga jag ser som realistiska spelare som ersättare. Men drömma kan man ju alltid. Ibland går de ju in.