2013-05-30, 17:34
Medlem
TKD_1337s avatar
Higuain har haft det svårt under de senaste säsongerna men han är fortfarande en klassanfallare. Han har fantastisk tajming och avslut när han är i form.

Det finns en anledning till att han säsong efter säsong gör mycket mål samtidigt som han är effektiv...
Senast redigerad av TKD_1337 2013-05-30 kl. 17:37.
2013-05-30, 17:35
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Frågan är väl snarare vad ska Liverpool med honom till? Jag hoppas inte dem kör ett byte om det blir så att Suarez drar till Real. Tycker han är kass och jävligt överskattad.

Ja va fan vi har ju redan Borini liksom Nä men Higuain är ju precis en sån anfallare som Liverpool har behövt länge..en som kan göra mål på chanserna som skapas. Och han tenderar nog mer till att vara underskattad än överskattad. Skulle säkerligen göra 20-25 mål per säsong i PL. Men han lär ju knappast hamna i Liverpool ändå så.
2013-05-30, 18:03
Medlem
Verkar som att André Dias lämnar Lazio efter 3,5 säsong, trotts att hans kontrakt förlängdes till 2014 nu i våras. Dias kom till Europa väldigt sent, Lazio skrev han på för 2010 som 30-åring och då var det hans första europeiska klubb. Säsongen därpå var han sensationellt bra och anses av många (inklusive mig) vara säsongen 2010/11:s bästa mittback i Serie A tillsammans med Thiago Silva.

Nu blir det hemflytt till Brasilien för att avsluta karriären, 34 år gammal. Vilken klubb det blir är oklart. Blev en fin avslutning med Coppa Italia-segern. Obrigado André!
Senast redigerad av viwil002 2013-05-30 kl. 18:07.
2013-05-30, 18:33
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Vad är du för något egentligen, Cambi?

Nej, men jag håller med dig helt. Rätt kul att man pratar sådär om en spelare som Higuain när man håller på ett lag som slutat mellan plats 6-8 de fyra senaste säsongerna. Jag personligen hade gått bananas om Higuain gått till Arsenal, men det kommer nog inte hända.
Men VanDenBerg, vi är ju Liverpoolsupportrar, vi får inte mer hybris än under Silly Season
2013-05-30, 18:48
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Men VanDenBerg, vi är ju Liverpoolsupportrar, vi får inte mer hybris än under Silly Season

hahaha detta stämmer man hoppas och hoppas , sen ser man en nyhet liverpool varvar XXXXX klickar in för att kolla och ser att det är någon jävla pajas från typ marocko etc (assaidi) fan inte äns spelat en match (typ)
2013-05-30, 19:05
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Vad är du för något egentligen, Cambi?

Nej, men jag håller med dig helt. Rätt kul att man pratar sådär om en spelare som Higuain när man håller på ett lag som slutat mellan plats 6-8 de fyra senaste säsongerna. Jag personligen hade gått bananas om Higuain gått till Arsenal, men det kommer nog inte hända.
Jag är en alv. Hurså?
2013-05-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Att Kagawa ska gå till BVB, näää.

Däremot så gjorde Dortmund direkt efter att Götzes övergång blev klar ett försöka att få tillbaka honom utan att lyckas. Givetvis var detta plan A, eftersom han direkt kunde ersätta Mario G. Man fick nej av SAF och att tro att Moyes anser något annat är väl optimistiskt.

Nu är det nog plan C eller D som gäller eftersom det verkar troligast att de Bruyne går till Leverkusen på lån. (Det egna "alternativet" Leitner verkar vara på väg någon annanstans ryktesvägen, verkar också ha lite attitydproblem i U21.)

Var det inte lite snack om Mkhitaryan i shaktar också?
2013-05-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Frågan är ju varför Higuain skulle vilja gå till Liverpool? Eller får han inte stanna i Real?

För att han inte har fått den speltiden han har förtjänat, och om Real köper Suarez och Bale lär Higuain eller Benzema lämna vilket som.
2013-05-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yolit
Var det inte lite snack om Mkhitaryan i shaktar också?

Även Bernard från Atletico MG talas det om, och han kan spela på den positionen också.
2013-05-30, 19:50
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Skrtel passar inte in i det försvarsspel som Rodgers vill att Liverpool ska spela. Har han hunnit anpassa sig till starten av nästa säsong ska han självklart vara kvar men annars är det ju bästa både för honom och klubben om han lämnar.

Som någon nämnde tidigare så ryktas Sevillas Luis Alberto till Liverpool. Bortsett från att han spelat i Barcelona B denna säsong och gjort 11 mål och 18 assist på 37 matcher vet jag inte ett dugg om honom. Men om man nu litar på denne Balague så kommer lite citat.

Citat:
Luis Alberto (Barcelona B) is the other Spanish player that is about to agree to join Liverpool. A midfielder in the Xavi/Iniesta mould

Luis Alberto can play midfield/forward and is on loan from Sevilla. So it wasnt in the hands of FCB. Great buy by Liverpool

More on Luis Alberto. He can play in two of 3 postions in 4-3-3 midfield, as false 9 or winger. Quality in set pieces.

Only thing that would stop Luis Alberto signing for Liverpool is if FCB activate a clause. But great football eye by Brendan and LFC

Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Det som oroar är ju att Sturridge inte bara är ojämn utan också skadebenägen som det verkar. Även Borini har ju varit borta mycket medans Suarez nästan alltid spelar när han inte är avstängd. Hade det inte varit för detta så hade jag inte haft så mycket emot att han säljs heller. Om han lämnar så hoppas jag att man inte bara får in Aspas utan ännu en anfallare i hans ställe
Om Suarez lämnar är det ett absolut måste att få in minst en anfallare till utöver Aspas. Skulle Higuian, Benzema eller Cavani komma är det bra mycket större än när man värvade Torres och inga jag ser som realistiska spelare som ersättare. Men drömma kan man ju alltid. Ibland går de ju in.
2013-05-30, 19:55
Medlem
Aja vilka tror ni kan ersätta Suarez då? Tror ni Chelsea kan tänka sig att släppa Lukaku till Liverpool? Annars känns ju Benteke rätt trolig.
2013-05-30, 19:55
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Skrtel passar inte in i det försvarsspel som Rodgers vill att Liverpool ska spela. Har han hunnit anpassa sig till starten av nästa säsong ska han självklart vara kvar men annars är det ju bästa både för honom och klubben om han lämnar.

Som någon nämnde tidigare så ryktas Sevillas Luis Alberto till Liverpool. Bortsett från att han spelat i Barcelona B denna säsong och gjort 11 mål och 18 assist på 37 matcher vet jag inte ett dugg om honom. Men om man nu litar på denne Balague så kommer lite citat.

Om Suarez lämnar är det ett absolut måste att få in minst en anfallare till utöver Aspas. Skulle Higuian, Benzema eller Cavani komma är det bra mycket större än när man värvade Torres och inga jag ser som realistiska spelare som ersättare. Men drömma kan man ju alltid. Ibland går de ju in.

dom måste få in en anfallare utav samma rang, alternativt att borini ska börja producera på en lika hög nivå vilket jag ser som omöjligt, han är itne bra, vi måste ha mer klass in i laget så att vi kan komma ut och spela lite europa fotboll igen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in