2013-05-30, 13:26
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Man spelar ju annat än stora scenarion.

vart kommer den faktan ifrån? :-P
Citera
2013-05-30, 13:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, att signalen 18:40 gick till Åberget, inte Sävast som du hävdar.

Tittat lite på din eminenta karta, skall villigt erkännas, har hållit mig utanför mastdiskussionen, kan ingenting om det. Därför inte heller följt vad som sagts speciellt noga, verkar inte vara klarlagt hur det förhåller sig. Men, på kartan anges att Sävastmasten plockade upp mobilen vid 21, stämmer det?
Citera
2013-05-30, 13:31
Medlem
Cinnabars avatar
Ursprungligen postat av airell8
Ljug inte. Han lirade det under dagen, stämmer
Nej, han lirade soft airgun den 4/5

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så mycket har jag förstått, men vet vi när de lirade, klockslag, jag tycker att det är väsentligt mht när han sägs ha hämtat VB med bil.

Jag vill också ha detta klarlagt och att ariell8 ger mer information om detta.
Citera
Medlem
Citat:
Polisanmälan är inte offentlig handling.

Men om den har lett till en förundersökning, så är förundersökningsprotokollet en offentlig handling.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tittat lite på din eminenta karta, skall villigt erkännas, har hållit mig utanför mastdiskussionen, kan ingenting om det. Därför inte heller följt vad som sagts speciellt noga, verkar inte vara klarlagt hur det förhåller sig. Men, på kartan anges att Sävastmasten plockade upp mobilen vid 21, stämmer det?
Ja, enligt tidningsuppgifter. Men uppgifterna är diffusa och motstridiga.
Citera
2013-05-30, 13:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Men om den har lett till en förundersökning, så är förundersökningsprotokollet en offentlig handling.
Ja, men FUP blir offentlig vid åtal. Vi är inte riktigt där ännu. Kom igen i höst.
Citera
2013-05-30, 13:34
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7684350
Börjar det röra på sig nu?

En stor mängd topsningar=En stor mängd förhörda och kanske misstänkta, tippar jag. Det kommer att ge svar på om fler befunnit sig vid ödehuset bland annat...
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-30 kl. 13:37.
Citera
2013-05-30, 13:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, enligt tidningsuppgifter. Men uppgifterna är diffusa och motstridiga.

Ponera att media har rätt, då tycker jag faktiskt att MB och AN fortsatt är intressanta, iaf deras bostad, för att inte tala om den där sonen. Om det stämmer att MB och AN har alibi, de var på en bröllopsuppvaktning, så stod huset tomt, eller bor dottern där? Det är inte ovanligt att barn har tillgång till sina föräldrars hus, därför är det inte orimligt att sonen huserade i huset den kvällen. Jag återkommer till min fråga för någon gång i ordningen, kan det finnas en koppling mellan denna son och KJ?
Citera
2013-05-30, 13:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
En stor mängd topsningar=En stor mängd förhörda och kanske misstänkta, tippar jag. Det kommer att ge svar på om fler befunnit sig vid ödehuset bland annat...

Tror ni att det kommer något avgörande idag, eller tar det tid att tolka svaren, sätta in dem i en händelsekedja och komma fram till något som kan vändas mot KJ?
Citera
2013-05-30, 13:40
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ponera att media har rätt, då tycker jag faktiskt att MB och AN fortsatt är intressanta, iaf deras bostad, för att inte tala om den där sonen. Om det stämmer att MB och AN har alibi, de var på en bröllopsuppvaktning, så stod huset tomt, eller bor dottern där? Det är inte ovanligt att barn har tillgång till sina föräldrars hus, därför är det inte orimligt att sonen huserade i huset den kvällen. Jag återkommer till min fråga för någon gång i ordningen, kan det finnas en koppling mellan denna son och KJ?

Måste fråga var du har läst att MB och VB har träffats senaste halvåret?
Verkar ha missat det.
Citera
2013-05-30, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantastica
Du verkar ha slarvat en aning när du läst.
Ett tips är att läsa hela tråden nästa gång.
Men ja, KJ var och lirade softair under dagen den 4/5.

Nog har jag säkert slarvat några sidor här och där
Men hadde för mig att jag läst något om det.

Är det någon som har koll/känner någon/några av de andra "spelarna"
Vad är dessa för typer? Liknande bakgrund som kj?
Vapenintresse etc.?
Citera
2013-05-30, 13:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Måste fråga var du har läst att MB och VB har träffats senaste halvåret?
Verkar ha missat det.

Fråga på bara, jag har inte läst det, åtminstone har jag inte påstått i tråden att de har gjort det. Kanske någon annan är lämpligare att svara på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in