2013-05-30, 12:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
buddhismen innehåller väl inga hedersmord?

Nej, inte vad jag känner till, men skam och vanära är känsligt för en god buddhist.

Om någon i familjen begår en synd som drar skam eller vanära över en familj brukar modern/fadern gå i tempel en viss tid.

Likaså om en man eller kvinna skiljer sig, så går de i tempel en period.

Men då pratar jag om goda buddhister.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-05-30 kl. 12:15.
Citera
2013-05-30, 12:13
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druttentrudelutten
Har följ tråden till ganska mycket sedan den kom till. I början var den intressant och många olika vinklar från människor som bor i Boden och känner de människor som är nämnda med ett 20 tal olika bokstavs kombinationer. Intressant och mestadels vettiga aspekter på vad som troligtvis kan ha hänt samt olika intriger i bygden som kan ligga bakom detta makabra mord. Nu har det ballat ur totalt :-)

Merparten av de aktiva i tråden verkar ha fått någon allvarlig form av psykos

Snälla sluta skriva om era matematiska uträkningar och psykotiska tvångstankar!!!
Jag tror att allt detta snack om ockultism kommer att visa sig när rätt person blivit haffad, tills dess kan vi väl fokusera lite mer på fakta och saker med substans i ämnet. Alla vill hitta mördaren, men det finns väl ingen anledning att mörda denna tråd med era fantasier!

#abrakadabrahokkusfilokkus

Har du lite mer fakta att tillföra tråden som vi andra kan spinna vidare på
Citera
2013-05-30, 12:18
Medlem
lilltoes avatar
Hur går det med det vallade vittnet?
Det är väl ganska ovanligt att vittnen vallas. Vittnet kanske hade oförklarlig mobiltrafik, iaf egendomliga uppkopplingar mot master vid vissa dagar som intresserar polisen. De närmar sig vittnet bakvägen kanske.
Finns det någon/några här som gett oss lite för mycket info om de berörda, så mycket att polis kanske reagerat och haft span på denne/dessa?
Är det någon/några som abrubt försvunnit härifrån FB?
Kanske en ny misstänkt som de hemlighåller i det längsta?
Citera
2013-05-30, 12:18
Medlem
AlfLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
Det där var ju innan hon ens försvann!! Natten mot den 4de Maj...trött i nattmössan?
Ja satan vilken tröttmössa jag hade i natt. Ridå.
Citera
2013-05-30, 12:20
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det var en av masterna vid Sävastklinten som fångade in signalen 18:40:
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6837130

Hur väl kan vi förlita oss på en gammal nyhetsnotis? Var ju många uttalanden under den här tiden om när och var.
Citera
2013-05-30, 12:23
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfSensation
Varje gång jag ser det så tycker jag att det står "jag står..." Mer ser jag inte.
Har trixat och fixat i photoshop, men önskar att jag kunde ta en högupplöst bild med systemkamera på det. Skulle vara mycket enklare att kunna tyda.
Jag tror inte att tolkningen av det där beror det minsta på bildkvalitén. De eventuella bokstäverna är så suddiga, så den upplösning vi redan har räcker gott. Att öka kontrasten genom att klippa bort oanvända nivåer ger heller ingenting, inte heller att leka med olika färgkanaler.
Citera
2013-05-30, 12:26
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Mmm anhöriga ja... Jag vet att det är fult att tänka tanken på att de kan vara en anhörig men något är skumt där!
Hur många föräldrar skulle orka en minnesstunds jippo på ett torg när man precis mist sitt barn?!

Jag kan hålla med om det kan kännas otroligt hemskt fult..Och en obegriplig tanke
Men Helene Mordet GBG .Där arrangerade mamman så det skulle se ut som ett sexbrott
Hon vad med på Tv .Radio Media.Överallt
Och på hennes begravning.
Så Visst kan det ske

Bobbys mamma ex : Som inte kunde stoppa all den misshandel han utsattes för
Dom finns om man letar..
Well well time will tell
Citera
2013-05-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Hur går det med det vallade vittnet?
Det är väl ganska ovanligt att vittnen vallas. Vittnet kanske hade oförklarlig mobiltrafik, iaf egendomliga uppkopplingar mot master vid vissa dagar som intresserar polisen. De närmar sig vittnet bakvägen kanske.
Finns det någon/några här som gett oss lite för mycket info om de berörda, så mycket att polis kanske reagerat och haft span på denne/dessa?
Är det någon/några som abrubt försvunnit härifrån FB?
Kanske en ny misstänkt som de hemlighåller i det längsta?
kan det ha varit kj som vallats på brottsplatsen tänkte när det va så hög säkerhet i följet
Citera
2013-05-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det tror inte jag heller, och meningsutbytet mellan oss två började med att jag nämnde obekräftade uppgifter om att ett fordon och två personer har sett på platsen, vilket jag kan tänka mig stämmer eftersom att ett vittne vallats vid fyndplatserna.

Uppgiften med fordonet med de två personerna i förekom långt tillbaka i tråden och jag är tämligen säker på att detta i sin tur kommer från någon nyhetsuppläsning eller tidningsrapport.
Det har varit tyst om detta vittnesmål länge nu, men jag vill också minnas att beskrivningen av bilen de satt i påminde om en bil i KJ´s närhet.
Jag tror därför själv att detta vittnesmål anses hett inom polisen.
Citera
2013-05-30, 12:33
Medlem
Webcomics avatar
Kan man säga att det är i dagarna som fallet avgörs? Om polisen hittar teknisk bevisning på platserna som dom gjort husrannsakan på. Annars kommer det sannolikt förbli olöst tänker jag.
Citera
2013-05-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Webcomic
Kan man säga att det är i dagarna som fallet avgörs? Om polisen hittar teknisk bevisning på platserna som dom gjort husrannsakan på. Annars kommer det sannolikt förbli olöst tänker jag.

De måste släppa den häktade senast måndag, om inga nya bevis eller uppgifter framkommer. Tror tyvärr han kommer aldrig kunna bindas till brottet, det är torsdag idag och inget nytt trots att de letar och jobbar för fullt.....
Citera
2013-05-30, 12:36
Medlem
ME077s avatar
Antar att de flesta kanske vet redan men om man vill se när en viss användare senaste loggade in (här på flashback) kan man ju göra det via en sökfunktion. (När ngn skrev sitt senaste inlägg spelar då ingen roll)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in