2013-05-30, 10:49
Medlem
Jag tycker det är fantastiskt roligt hur ni tycker det är mer sannolikt att KJ lyckats bära ut en styckad kropp till sin bil utan att grannar sett något än att VB på egen hand lämnat KJ's lägenhet utan att någon sett något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Kan händerna vara försvunna för att någon inte vill t.ex. att man ska kunna jämföra händernas fingeravtryck med fingeravtrycken i passet?

Den tanken har jag också haft, samt varför VB kallade sin kusin för syster på FB.
Citera
Medlem
sleipner8s avatar
Hur länge har KJ haft körkort??
Är det absolut säkert att han har diagnosen AS?

Och hur kan han klara av läkartesten som ehövs för att ta körkort men han klarade inte testen för att mönstra!

http://www.transportstyrelsen.se/Global/Vag/Trafikmedicin/PM_ADHD_mm_sep2011.pdf
Citera
2013-05-30, 10:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Men inte fp, skogen ok.

Varför inte vid fp1 eller 2? Finns ju ingen rimlig förklaring till att transportera en kropp eller kroppsdelar kors och tvärs i omgivningarna några längre avstånd, i synnerhet inte en hel kropp eller torso med huvud. En GM gör det som måste göras men inte mer. Ju mer tid med offret, desto större risk för upptäckt. Varför kan inte fp var styckningsplats?

Precis som någon sagt, det regnade ganska mycket vid tiden efter försvinnandet, så eventuellt synliga blodspår har antagligen sipprat ner i jorden, små delar och partiklar av mänsklig vävnad har tagits omhand av djur, fåglar och insekter. Om du då tar en hund och låter den undersöka t ex fp2 så markerar den såklart för död människa eller blod, men den kan inte säga vad som har hänt på platsen mer än att det finns spår av död eller blod. Fp1 och 2 kan mycket väl vara styckningsplats, det kan eventuellt SKL analyssvar berätta mer om.
Citera
2013-05-30, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyclonemouse
Jag tycker det är fantastiskt roligt hur ni tycker det är mer sannolikt att KJ lyckats bära ut en styckad kropp till sin bil utan att grannar sett något än att VB på egen hand lämnat KJ's lägenhet utan att någon sett något.

Inte så många är vakna mellan 03-04 under veckan tex,sen går det ju faktiskt bära delar i en träningsväska dagtid utan minsta misstanke.
Citera
2013-05-30, 10:55
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Det där fick jag till 10...

Torso MED huvud = 1+2+2+2+2=9
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13579111317
Talet nio är viktigt i detta fall. Sista signalen från VB:s telefon mottas klockan nio, och KJ påstår att VB lämnar hans bostad klockan nio på kvällen, den fjärde maj (4/5 = nio). VB hade bott i Sverige i nio år. VB:s torso hittas med nio knivhugg i ett specifikt mönster.

Mördaren finns i kretsen kring talet nio.

Av ditt användarnamn framgår det att du är glad i siffror och ditt inlägg handlar uteslutande om s.k siffermystik, sådant som jag jämställer med anden i glaset och annan vidskepelse.

För den som söker efter sådana samband finns det alltid numerologiska samband att hitta men det är bara nys och hokuspokus och har ingen bäriing på verkligheten.

Förutom att man igår vallade ett vittne i området, tycks väldigt lite nytt ha kommit till våran kännedom. Det är nu väldigt många spekulationer i denna tråd som bygger på folk egna snedvridna tolkningar, överdrivna mediauppgifter och rena påhitt. Det är tröttsamt att läsa om illrar, thailändska muslimer, talet 9 och all annan skit som nu dryftas.

Detta är ett mord med efterföljande styckning. Inte mycket mer. Högst troligt är det den nu häktade som är GM och saker och ting kring mordet är förmodligen vare sig mystiska eller ockulta.
Citera
Medlem
ME077s avatar
Vet någon om AN eventuellt skulle kunna ha några tveksamma kontakter, t ex HA?

Förlåt om jag igen drar upp detta med torped inhyrd av AN, men jag kan inte släppa det.

Edit: Såvida inte KJ eller någon i VB´s närhet har viss typ av grav psykiskt sjukdom känns det totalt omöjligt att någon skulle kunna utföra detta makabra brott. Hennes föräldrar allra minst.
Senast redigerad av ME077 2013-05-30 kl. 11:01.
Citera
2013-05-30, 10:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Hur länge har KJ haft körkort??
Är det absolut säkert att han har diagnosen AS?

Och hur kan han klara av läkartesten som ehövs för att ta körkort men han klarade inte testen för att mönstra!

http://www.transportstyrelsen.se/Global/Vag/Trafikmedicin/PM_ADHD_mm_sep2011.pdf

Det krävs en viss mental stabilitet för att vara önskvärd inom Försvarsmakten. Dels ur ett säkerhetsperspektiv, men också för att kunna klara av de krav som ställs på problemlösningsförmåga bl a.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyclonemouse

Det är ju så det gått till, ingen har sett någon lämna denna kväll, varken VB eller KJ. OM VB lämnade själv är det lika sannolikt att KJ kan ha lämnat med en väska då ingen såg något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moa66
Den tanken har jag också haft, samt varför VB kallade sin kusin för syster på FB.
Det är mycket vanligt i Thailand att man kallar en vän för syster och det sitter kanske kvar även om hon bott länge i Sverige.
Citera
Medlem
Att KJ är och bör vara misstänkt just nu är rimligt att antaga, men samtidigt verkar trenden i tråden peka mot alternativ gm. Det här är bra tycker jag. Det är ju inte så mycket att förlora att fundera alternativt, även om KJ skulle visa sig skyldig. Samtidigt kan man vinna mycket på att tänka alternativt om det skulle visa sig att KJ är oskyldig.

* Uppgifterna om mobilens position i förhållande till masterna är en intressant sak. Om det är rimligt att anta att VB har färdats eller gått mot Sävast så är det mycket viktiga uppgifter. Detta bör undersökas ännu mer!

* En galen teori skulle kunna vara att GM hämtade upp VB på vägen från KJ. GM kanske är den "obesvarade kärleken" som VB skrev något om? Undrar om inte GM har sett VB skriva på FB att hon skulle studera hos en kompis. GM bör då känna till KJ och var han bor. GM kanske inte finns med VBs telefon alls, utan inväntade henne. Han kanske satt i sin bil utanför KJ bostaden, planerade sina drag, ifall han såg VB komma ut ensam. Först skulle han låtsas bli förvånad och glad över att se VB, sen skulle han erbjuda henne skjuts hem. Väl i bilen körde han mot Sävast där han försökte övertala henne att vara med honom. Hon blev motsträvig och såg äcklad ut av hans närmanden, och han hamnade i någon hatisk svartsjukepsykos, varpå han tog hennes liv. Resten av natten ägnade han åt undanröjning, och ville inte ha kroppen någonstans nära sin egen stadsdel.

Det kan vara en kapabel man i närmare medelåldern, psykiska introverta problem (no shit), bor ensammen, har svårt att få till relationer med kvinnor, bott kring Boden länge och känner till de yttre områden väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in