2013-05-30, 08:25
Medlem
Det är säkert redan någon som kommenterat detta. Men om jag skulle skriva något meddelande, så skulle jag inte skriva det _bakom_ objektet som meddelandet handlar om. Det skulle ju blockera läsandet av texten och innebära att man först skrev och sen ställde dit grejerna. Utan jag skulle skriva framför, (eller under om de nu hängde i taket). Som en slags avslutande touch.

Och en liten kommentar kring händerna. Om benen placerats på ett symboliskt sätt. Kan inte händerna avlägsnats med symbolik också? Tex så hugger man ju av händerna på tjuvar i vissa länder. Det behöver ju inte handla om rädsla för bevis. Då det inte verkar funnits rädsla för bevis i hanteringen av resten av kroppen.
Citera
2013-05-30, 08:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial
vallat vittne: http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6854273
Citat:
Vittnets ålder anges inte.
– Vi har kollat upp nya och gamla uppgifter gällande vad vittnet har iakttagit för något, sade Mikael Eksholm.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6854273
Det är nog KJ som vallats.
Citera
2013-05-30, 08:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolarhyde
Det är säkert redan någon som kommenterat detta. Men om jag skulle skriva något meddelande, så skulle jag inte skriva det _bakom_ objektet som meddelandet handlar om. Det skulle ju blockera läsandet av texten och innebära att man först skrev och sen ställde dit grejerna. Utan jag skulle skriva framför, (eller under om de nu hängde i taket). Som en slags avslutande touch.

Och en liten kommentar kring händerna. Om benen placerats på ett symboliskt sätt. Kan inte händerna avlägsnats med symbolik också? Tex så hugger man ju av händerna på tjuvar i vissa länder. Det behöver ju inte handla om rädsla för bevis. Då det inte verkar funnits rädsla för bevis i hanteringen av resten av kroppen.

Inte vid en första anblick iaf, nej, det är lite märkligt. Vad skulle i så fall kunna vara anledningen till att inte resten av kroppen bär på spår?

En annan sak jag funderat mycket på, om påsen med kalsongerna har med saken att göra, varför kalsongerna just där de hittades? Verkar iof konstigt, om nu inga andra kläder i sammanhanget har hittats, varför lämna kalsonger enskilt och öppet att hittas?
Citera
2013-05-30, 08:33
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Ja vad ska man tro?
Statistiskt är ju KJ skyldig, men nån handfast bevisning borde iså fall ha ramlat in vid detta laget.

OM kj mot alla odds är oskyldig var hittar man då GM?

1 Ett annat ex. gärna med svartsjuketendenser.
2 En random galning (Anders Eklund)....OSANNOLIKT
3 Någon som ekonomiskt kan vinna på detta (Försäkringspengar osv)
4 En sexlek som gått snett med (1) och styckningen är en coverup.

Det absolut troligaste är att GM finns i VB:s närmaste krets.

För att vara en så pass ung tjej som beskrivs som snäll och naiv så drar hon ju uppenbarligen på sej intensivt hat från flera. Varför?
-Flera hot mot henne som hon polisanmält.
-Dokumentat hat mot henne från AN
-Folk tar bort bort henne från vänlistor (en lärare bl a)
-För att inte tala om det hat mördaren måste ha känt.
Kanske finns det fler som anser sej ha fog gör att hata henne?
Är det där man ska leta om KJ är oskyldig?
Citera
2013-05-30, 08:35
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6854273
Det är nog KJ som vallats.

Jag uppfattar inte att det är den häktade. Jag tror att det är ett vittne, se t ex nedan fetstilade.

"– Vi har kollat upp nya och gamla uppgifter gällande vad vittnet har iakttagit för något, sade Mikael Eksholm."

"Mikael Eksholm visste inte om vittnet tidigare varit aktuellt i utredningen. Och inte heller om nya saker framkom under vallningen.
– Jag är för dåligt insatt i utredningen för att kunna säga något där."
Citera
2013-05-30, 08:41
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Jag uppfattar inte att det är den häktade. Jag tror att det är ett vittne, se t ex nedan fetstilade.

"– Vi har kollat upp nya och gamla uppgifter gällande vad vittnet har iakttagit för något, sade Mikael Eksholm."

"Mikael Eksholm visste inte om vittnet tidigare varit aktuellt i utredningen. Och inte heller om nya saker framkom under vallningen.
– Jag är för dåligt insatt i utredningen för att kunna säga något där."
Du har säkert rätt.
Jag tänkte att KJ skulle få visa hur han hade rört sig i FP-området, han har ju tydligen bekräftat att han besökt huset nyligen.
Citera
2013-05-30, 08:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
Okej, jag kollade bara som hastigast o lyssnade väl kanske inte så noga.
Reagerade bara på att folk ringt in om familjen.

Är det klarlagt om hennes familj anmälde henne försvunnen den 5:e eller den 7:e?
Om det är den 7:e kan jag tycka att det är lite "sent"

Det inte "sent" eller som vissa ser det som konstigt att en fullvuxen kvinna inte hör
av sig en lördagkväll till Mamma.VB förklarade vart hon skulle och att Fanta sedan
börjar ringa en vuxen dotter vid 21 tiden och skall ha hem henne och äta efterrätt är mera underligt,för att inte säga kontrollerande.
Hon hann inte vara borta mer än cirka fem timmar innan hon skulle hem igen.

Vad alla berörda personer är besatta av 21.00. MB:s restaurang stänger då,KL talar om att
hon lämnar lägenheten 21 och Mamman ringer till en död telefon 21 för att VB skall
komma hem till sin "beställda efterrätt". Sen kommer jag inte riktigt ihåg men sägs det inte att Styvfar for och fiska och det skulle också vara runt 21. Skriken i lägenheter hördes av grannar
21-tiden. Allt har liksom hänt 21.00 för alla.

Varför hakar alla inblandade upp sig på 21? Börjar kännas underligt.
Citera
2013-05-30, 08:43
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Är det inte KJ som är GM så får man nog söka efter GM i par nya riktningar, ingen av dessa för i alla fall mig mot MB.

Dock måste sista signalen klaras ut på två punkter, dels vilken mast det handlar om och om den masten täcker KJs bostad och dels vilken tidpunkt sista signalen mottogs.

Inget av detta är klarlagt ännu.

Kan nog vara KJ som är gm trots allt, om man släpper tanken med att brottet ska ha skett i lägenheten. Jag hoppas fortfarande att någon kan berätta i tråden om KJ var med på träningen/interna airsoftspelet den 4/5 och helst tid och plats.

Tycker att det försvunnit väl många trådskrivare som verkade ha lite information kring KJ och hans vanor på slutet. Tillfälligheter eller?

Det som förbryllar mig mycket är detta med nio hugg, ev i något sorts mönster. Sen har det säkert varit något icke logiskt med benen i huset trots allt. Placeringen av torso och huvud i gropen fp 2, hade också varit intressant att veta. Var det nedslängt med huvudet nedåt eller var det placerat med huvudet uppåt? På något sätt kan det ge ett intryck av om det var "sopor" han slängde ner. Eller om det var delar av en kropp och huvud som han placerade i gropen. Kanske lite övertolkning, men ändå. Det rörde sig om hans fd flickvän iaf.

För mig ger det en liten signal på om det var raseri eller ritual detta med huggen, benen och handhavandet/placeringen av kroppsdelar i gropen.
Senast redigerad av highfive 2013-05-30 kl. 08:46.
Citera
2013-05-30, 08:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det inte "sent" eller som vissa ser det som konstigt att en fullvuxen kvinna inte hör
av sig en lördagkväll till Mamma.VB förklarade vart hon skulle och att Fanta sedan
börjar ringa en vuxen dotter vid 21 tiden och skall ha hem henne och äta efterrätt är mera underligt,för att inte säga kontrollerande.
Hon hann inte vara borta mer än cirka fem timmar innan hon skulle hem igen.

Vad alla berörda personer är besatta av 21.00. MB:s restaurang stänger då,KL talar om att
hon lämnar lägenheten 21 och Mamman ringer till en död telefon 21 för att VB skall
komma hem till sin "beställda efterrätt". Sen kommer jag inte riktigt ihåg men sägs det inte att Styvfar for och fiska och det skulle också vara runt 21. Skriken i lägenheter hördes av grannar
21-tiden. Allt har liksom hänt 21.00 för alla.

Varför hakar alla inblandade upp sig på 21? Börjar kännas underligt.

Jag tycker att styvpappan har fått oförtjänt lite uppmärksamhet i tråden, en av de närmast anhöriga, man, gick ut för att fiska vid 21 enligt uppgift, stämmer det förresten?
Citera
2013-05-30, 08:48
Medlem
Har följt tråden sporadiskt så kan ha missat detta, men har tfn hittats?
Om inte vad är det då som säger att det är BO som har haft den
Citera
2013-05-30, 08:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att mobilen byter cell indikerar förflyttning.

Fast är det inte så att vid hög belastning eller annan orsak kan man vara uppkopplad på annan mast än den näsmaste. Är inte hundra dock.
Citera
2013-05-30, 08:49
Medlem
Jag var en tur på "Dammen" igår eftermiddag, fynd 1 spade i närheten av en grillplats, bild är skickat till polisen men de får avgöra om det är värt mödan att kika på.

Annars noterade jag en fruktansvärt stank kring soptunnorna vid hängbron, de är till fiskrester då det är många som fiskar i älven där. Perfekt ställa att dölja så som händer, ingen vill iaf rota omkring i sörjan och stanken i tunnan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in