2013-05-29, 22:37
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Fast Kartaschev var ju en gangster och det var en av hans hejdukar som fick uppdraget att göra sig av med kroppen. Kartaschev var f.ö. redan på 70-talet inblandad i ett dödsfall med skjutvapen där han kom undan med vållande till annans död och olaga vapeninnehav ( https://www.flashback.org/t1604225 ) Jag håller med om att antalet styckmord är lite lågt för att kunna dra säkra slutsatser med statistik. Att en i grunden vanlig person fått hjälp av icke-kriminella vänner/släktingar att röja undan en död person meddelst styckning skulle jag gärna vilja se exempel på att det verkligen hänt i Sverige tidigare.

Det gick drygt två veckor mellan hon "försvann" och fynden gjordes. Gm sa kanske att han "bara" hade kastat henne i älven eller gett henne till alla björnarna i skogen. Han sa nog knappast att han styckat. Allt har ett pris och största hindret för KJ hade nog inte varit att hitta rätta kompetensen, däremot att övertala sin gode man om investeringen.
Citera
2013-05-29, 22:39
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Önskar att alla medium i Norrbotten går samman och hittar gärningsmannen.

Ja, varför inte fråga Tomten också vad han tror.
Citera
2013-05-29, 22:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Inget som känns som att det bottnar i substans. Tror faktiskt det är så illa att polisen helt stirrat sig blind på KJ. Och om det inte är han så förstår du ju vilken uppförsbacke polisen kommer ha framöver...

Risken är uppenbar att det blir ett olöst styckmord.
Citera
2013-05-29, 22:41
Medlem
FistOfFurys avatar
Styckmordet på Johan Strömnes i Nueva Andalucia, Spanien, oktober 2003

Man tror att kroppen tvättades av mördaren för att undanröja fingeravtryck.

http://www.svenskamord.se/index.php?topic=256.0
Citera
2013-05-29, 22:41
Medlem
Raggdoll3s avatar
Om man tänker sig det enklaste scenariot och att det är KJ som är mördaren är det enligt följande.

Han ströp henne i hemmet (inga spår), fick henne till bilen på natten och körde ut henne i skogen. Han la henne inte långt från vägen och återkom dit vid ett senare tillfälle och styckade henne för att orka föra kroppen längre in i skogen.

En variant kan ha varit att han dödade henne i bilen när hon fick skjuts.

Men hur i hela friden hamnade benen i huset, var det tänkt att hela kroppen skulle dit men han fick avbryta det hela?
Citera
2013-05-29, 22:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
I KJ s fall skulle han ringa farsan. Är helt övertygad om det
Inte nån av bröderna?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-05-29 kl. 22:44.
Citera
2013-05-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Han visar heller inga speciellt motstånd på att bevisa sin oskuld.Och varför döljer man ansiktet i rätten om man är oskyldig ??? Ännu ett tecken på en icke oskyldig person.

va? klart man inte vill bli uthängd som styckmördare om man ät oskyldig?
Citera
2013-05-29, 22:43
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du någon uppfattning om hur det brukar gå till, jag menar bara, det lät inatt som om att KJ i princip är klar för en fällande dom, rökt! Om det nu är så, varför begär man inte omhäktning? Jag försöker bara förstå varför det inte görs om man nu har något på honom? Taktik, eller spelar ingen roll, eller att ....0808 misstolkat vad det handlar om?

När Akrobaten började yla om rökt och AB, gick jag in på blaskan och där till höger stod att en motorsåg hade använts vid styckningen. Fallet gällde något mord utomlands på två personer. Läste inte artikeln, utan ögnade 2 sekunder. Kan det vara detta Akrobaten missbedömde?
Citera
Moderator
OYs avatar
Har ni noterat hur polisen uttrycker sig och vad tidningen noterar, kanske tvåa på detta, men visst är det anmärkningsvärt?

- Vi vet inte om brottsplatsen också är samma plats där "de" har dumpat kroppsdelarna, sa P*r Har*man.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7671321

Felsägning eller ett förfluget ord?
Citera
Medlem
[quote=Ull-Strumpa|43684459]
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Inte nån av bröderna?

nej det tror jag inte. Det är väl farsan som sopat upp efter honom jämt tidigare.
Citera
2013-05-29, 22:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
När Akrobaten började yla om rökt och AB, gick jag in på blaskan och där till höger stod att en motorsåg hade använts vid styckningen. Fallet gällde något mord utomlands på två personer. Läste inte artikeln, utan ögnade 2 sekunder. Kan det vara detta Akrobaten missbedömde?

Hen yrade ju om dagens fynd och att det var detta som gjorde att KJ var rökt.
Citera
2013-05-29, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Fast Kartaschev var ju en gangster och det var en av hans hejdukar som fick uppdraget att göra sig av med kroppen. Kartaschev var f.ö. redan på 70-talet inblandad i ett dödsfall med skjutvapen där han kom undan med vållande till annans död och olaga vapeninnehav ( https://www.flashback.org/t1604225 ) Jag håller med om att antalet styckmord är lite lågt för att kunna dra säkra slutsatser med statistik. Att en i grunden vanlig person fått hjälp av icke-kriminella vänner/släktingar att röja undan en död person meddelst styckning skulle jag gärna vilja se exempel på att det verkligen hänt i Sverige tidigare.
Redan att hitta kategorin " i grunden vanlig person som blir styckmördare " tror jag blir svårt.
MT har ingen kriminell bakgrund, men att kalla honom "i grunden vanlig person" är nog att ta i. Jag tycker inte det är otänkbart att någon ser honom som i grunden snäll och oförmögen att sitta i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in