Citat:
Ursprungligen postat av
mofasti
Snacka med min bekant så tänkte ge er lite nyheter.
Kiruna verkligen tjänar multum på invandringen, somalier kommer och sätter sig i skolbänken från dag ett, när man är i Kiruna hör man och blir förvånad över hur alla somalier och nysvenskar på 1-2 pratar felfri svenska med en akademisk vokabulär som hade fått Jimmie Åkesson att se ut som ett frågetecken, Kiruna kör på, arbeten skapas, invandrarna gör grovjobbet se till att vi får lön.
Han sa att man kan se en tendens med LKABs vinst och ökad invandring, går man in på LKABs område ser man nästan bara icke-svenskar, främst arbetar somalierna som ingenjörer och tekniker, medan nigerianer och kurder ofta arbetar som bergarbetare, Araber och Iranier är utbildade med men ja jag skulle påstå att runt 50% av manskapet är kvinnor och 20% är utlänningar. Dessa arbetar betydligt hårdare medan svenska männen ligger och snackar skit, drar in pengar, tom stämpar utan att vara där som uppmärksammades i våras.
Varför tar vi inte in invandrare? jag ser alltid dessa som arbetar hårt och sliter, men ändå räcker det inte för er rasister, fast ni vet att somalierna arbetar hårt, ni försöker bara dölja er rasism med "statistik"
vem är du egentligen?
tråd efter tråd med hat och fortsatt hat mot Sverige och svenskar
- Kiruna verkligen tjänar multum på invandringen
- somalier kommer och sätter sig i skolbänken från dag ett
- somalier och nysvenskar på 1-2 pratar felfri svenska med en akademisk vokabulär
- invandrarna gör grovjobbet se till att vi får lön
- främst arbetar somalierna som ingenjörer och tekniker
- Dessa arbetar betydligt hårdare medan svenska männen ligger och snackar skit
- Varför tar vi inte in invandrare? jag ser alltid dessa som arbetar hårt och sliter, men ändå räcker det inte för er rasister
- somalierna arbetar hårt
- dölja er rasism med "statistik"
kan man vara mer anti-vit ?
ja har aldrig sett någon här på flashback prata mer skit än dig mofasti, du plockar all information från röven, vi andra visar statistik och fakta, som du hatar så mycket.
om du hade fått bestämma hade du väl kastat ut alla svenskar eftersom vi är så lata så kunde invandrare fått alla jobb, eftersom alla är ingenjörer och tekniska?
är du skadad i hjärnan på nåt sätt? varför skulle åkesson bli förvånad över en somalier som kan felfri svenska? han hade nog blivit nöjd snarare, det märks väldigt tydligt på dig mofasti att du hatar oss och vill ha bort oss från vårt egna land
är du Annie lööf ?