2013-05-20, 20:25
Medlem
Behöver inte bygglov för det.
Citera
2013-05-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Jag blir nog galen snart... Jag bor i stadens absolut finaste och prestigefulla området, där man kan kan ta långa kvällspromenader utan att vara rädd eller påraggad av konstiga människor. Men... Förra månaden inträffade det som jag inte ens kunde föreställa i mina mardrömmar, det flyttade in en riktigt bullrigt familj (utlänningar), på typ 30personer. I en trea alltså! Det går banne mig inte att räkna hur många som bor i lägenheten, det är [i]hela[i] tiden nån som går in eller ut. Dessa människor skriker hela j..la tiden och stör alla grannar i huset (har redan pratat med flera grannar). Det värsta är deras äckliga morsa som precis hela tiden spottar i entrén och i trappuppgången/hissen Det står typ 5barnvagn i entrén, en stol och idag bar dom ut en stor gammal soffa till bakgården, satt där och skrek i flera timmar...

Det absolut värsta är att dessa "människor" bor på samma våning som mig... Hör konstant deras skrik på ett okänt språk och blir galen.

Det är alltså ingen hyreshus, så jag vet verkligen inte, vad ska jag göra? Går det överhuvudtaget att göra något? Försökte att prata med dom, men ingen av dessa kan svenska. Ska jag ringa störningsjour eller vad?

Nu är jag rätt packad, så jag bjuder på stavfel osv. Men kan faen inte somna pga deras skrik =(

Ta kontakt med styrelsen. Så många barnvagnar borde med stor sannolikhet inte få stå i entrén om det är meningen att entrén ska användas som utrymningsväg, då en barnvagn ger förvånansvärd stor brandbelastning. Därför ska du om inte styrelsen gör något ta kontakt med brandkåren och be dem kolla på det. Tror inte dina grannar bli lika glada när de måste förvara alla barnvagnar i lägenheten.
Citera
2013-05-23, 07:56
Medlem
Devilrys avatar
Jag kommer förvånansvärt bra överens med alla grannar i huset och det har aldrig uppstått klagomål från någon sida.
Min granne mitt emot, en ålderdomshemsluktande 60-åring som nyss gått i pension eller blivit av med jobbet, börjar däremot bli lite av ett irritationsmoment. Varja dag går han ut jättetyst från sin lägenhet, stänger dörren tyst ect. Men han harklar alltid så det låter som han håller på att spy, utanför min dörr, i trapphuset, i trädgården utanför, i förrådet som ligger vägg i vägg med mitt vardagsrum.
Fint när man sitter och äter frukost för sig själv innan jobbet och försöker intala sig att det nog blir en trevlig dag trots allt.
Citera
2013-05-23, 08:53
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilry
Jag kommer förvånansvärt bra överens med alla grannar i huset och det har aldrig uppstått klagomål från någon sida.
Min granne mitt emot, en ålderdomshemsluktande 60-åring som nyss gått i pension eller blivit av med jobbet, börjar däremot bli lite av ett irritationsmoment. Varja dag går han ut jättetyst från sin lägenhet, stänger dörren tyst ect. Men han harklar alltid så det låter som han håller på att spy, utanför min dörr, i trapphuset, i trädgården utanför, i förrådet som ligger vägg i vägg med mitt vardagsrum.
Fint när man sitter och äter frukost för sig själv innan jobbet och försöker intala sig att det nog blir en trevlig dag trots allt.

Ja man får se det positivt när man läser många av inläggen här i tråden om jobbiga grannar, d.v.s. att det hade kunnat vara värre.
Citera
2013-05-29, 17:24
Medlem
Jag har grannar ovanför mig som för sånt jävla dunsande oväsen varje dag. Detta sker endast på dagtid men det är barnspring fram och tillbaka, saker som tappas i golvet osv. Detta kan väl ändå inte vara okej trots att det sker mitt på dagen?
Citera
2013-05-29, 17:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clecio
Jag har grannar ovanför mig som för sånt jävla dunsande oväsen varje dag. Detta sker endast på dagtid men det är barnspring fram och tillbaka, saker som tappas i golvet osv. Detta kan väl ändå inte vara okej trots att det sker mitt på dagen?
Jo, man kan inte begära tysthet av barnfamiljer i hyreshus dagtid.
Citera
2013-05-29, 17:32
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clecio

Sker det på dagtid så får man tåla mer men om du störs så kanske du ska prata med grannarna och be dem dämpa sig lite samtidigt som du påtalar att det är ganska lyhört om så är fallet.

Personligen hade jag knappast orkat bry mig om det inte hade varit väldigt mycket och högt, det är värre om det sker kvälls- och nattetid när man försöker sova.
Citera
2013-05-29, 17:56
Medlem
Bluebeast72s avatar
Klä innertaket i din lagenhet med äggkartonger samt tyg under...effektiv ljuddämpning.
Citera
2013-05-29, 18:04
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Klä innertaket i din lagenhet med äggkartonger samt tyg under...effektiv ljuddämpning.

Öronproppar är enklare och billigare
Citera
2013-05-29, 19:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Öronproppar är enklare och billigare
Flytta är ibland det bästa.
Citera
2013-05-29, 19:14
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Flytta är ibland det bästa.

Förvisso sant men vill det sig illa kan man få ännu värre grannar såvida man inte skaffar sig en enskild bostad utan grannar i närområdet.
Citera
2013-05-29, 19:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Jo det är alltid ett vågspel oavsett om det är hyresrätt, bostadsrätt eller villa man flyttar till men läser man tråden från början så har flytt varit den bästa lösningen för en del individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in