2013-05-29, 11:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Om man inte vill att en död och styckad kropp hittas så gömmer man den bättre. simple as that, varför lägga ett par ben i ett hus!? urbota korkat om man inte vill att de ska upptäckas. Som sagt en grav på ett par meter eller sänkt delar i påsar med stenar hade varit bättre....

Alla är inte lika iskalla som du, det handlar om personer som just begått ett mord och en styckning av en person. De är riktigt nojiga, kan inte tänka klart och är hela tiden oroliga att de ska upptäckas.

Dessa personer handlar inte helt rationellt. De kanske hela tiden kommer på tillfälliga lösningar som de sedan planerar att ordna sen. Studierektor placerade ut likdelarna efter ett skidspår mitt i vinter, det var förmodligen tillfälliga placeringar och han hade säkert tänkt att återkomma för att gömma dessa bättre, om han inte hade åkt fast.

De absolut flesta personer som mördar och styckar gör det för första gången i sitt liv, de har ingen tidigare erfarenhet eller rutin att luta sig mot. Då kan det bli hastigt och fel.

Yrkesmördare med flera lik i bagaget har rutin samtidigt som många av deras offer aldrig hittas.

Därmed så anser jag att fyndplatserna inte säger något om mördarens intentioner ifall de skulle hittas eller inte.
Citera
2013-05-29, 11:18
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8

Tycker att dessa två poster förtjänar att postas om och få lite mer uppmärksamhet. De är de två mest intressanta inläggen jag läst i tråden och jag tror att de faktiskt kan förklara ett och annat om det handlar om KJ.

Edit ; vad fan är det för fel på sidan? Ändrade ett inlägg till FP och det dök upp som ett fristående inlägg medan det som var menat som felpost fortfarande står kvar.

Angående den teorin så är allt möjligt, men det låter ganska långsökt. Det faktum att de kriminaltekniska utredningarna har varit resultatlösa vittnar om att GM har haft tillräcklig sinnesnärvaro för att kunna undanröja bevis och troligtvis inte varit psykotisk eller mentalt frånvarande iaf under "städning" och styckning. Däremot ser jag det som möjligt att han har varit påverkad, antingen av droger, alkohol eller varit psykotisk, men inte nödvändigtvis.
Citera
2013-05-29, 11:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, enligt NSD var det senaste signalen som gick till Sävastmasten. Det var vid 21-tiden.

I så fall har signalen 18:40 och signalen klockan 21 gått till samma mast.
Citera
2013-05-29, 11:19
Medlem
LadyZamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8

Tycker att dessa två poster förtjänar att postas om och få lite mer uppmärksamhet. De är de två mest intressanta inläggen jag läst i tråden och jag tror att de faktiskt kan förklara ett och annat om det handlar om KJ.

Det är förbannat intressant. I synnerhet gärningsmannaprofilen, det känns ju som att det skulle vara KJ man skrivit om..
Citera
2013-05-29, 11:20
Medlem
Någon som vet vad som hände med uppgifterna som akrobaten0808 hade? Var ju jordens ståhej och den häktade var ju "sååå körd"? Inget i media som antyder något sådant heller, speciellt aftonbladet skulle vi läsa igår om jag inte minns fel.
Citera
2013-05-29, 11:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var hittade du att signalen 18:40 har gått till Sävastmasten?
Citera
2013-05-29, 11:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Men, enligt NSD var det senaste signalen som gick till Sävastmasten. Det var vid 21-tiden.

Jo jag vet, men har även läst att det var 18 40. Var det inte tidigt när sökandet började som 21 00 uppgavs? 18 40 var väl också i så fall Sävastmasten?
Citera
Medlem
Revelationss avatar
Eftersom tråden har börjat svänga så kan vi börja spekulera om saker som vi inte spekulerat om innan, alltså, hur lyckades VB mörda och stycka upp sig själv.

Eller så kan ni visa lite respekt. Oavsett om hon gillade äldre man, umgicks med socialt begränsade människor eller något annat så förtjänade hon inte att dö, och det var absolut inte hennes fel.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyZamioc
Det är förbannat intressant. I synnerhet gärningsmannaprofilen, det känns ju som att det skulle vara KJ man skrivit om..

I synnerhet då båda teorierna skrevs efter att KJ anhållits.

Trist om han släpps på måndag, för då saknas profiler att sätta in i teorierna.
Citera
Medlem
LadyZamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

18:40 registrerade väl masten på Åberget?
Citera
2013-05-29, 11:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Var hittade du att signalen 18:40 har gått till Sävastmasten?

Det var uttalat av polisen i media, precis som alla uppgifter jag angav i min lista.

Och nej, jag har ingen tid att söka upp detta nu.
Citera
2013-05-29, 11:24
Medlem
LadyZamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Eftersom tråden har börjat svänga så kan vi börja spekulera om saker som vi inte spekulerat om innan, alltså, hur lyckades VB mörda och stycka upp sig själv.

Eller så kan ni visa lite respekt. Oavsett om hon gillade äldre man, umgicks med socialt begränsade människor eller något annat så förtjänade hon inte att dö, och det var absolut inte hennes fel.

Vem har påstått det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in