2013-05-29, 00:32
Medlem
Cinnabars avatar
Kan det vara så att polisen vill att GM ska återvända till gula huset? Man vet att något misstag har gjorts och att GM också är medveten om det? Någon anledning finns det till att avspärrningen har hävts, trots allt är ju de övriga avspärrningarna kvar? Det är väl rätt kaxigt om man verkligen tror att allt är genomsökt där, men inte i lägenheten?
Citera
Medlem
http://www.tv4play.se/program/nyheterna-lule%C3%A5?video_id=2368164
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
läs i tråden! en person har lånat ut en spade till KJ

Det har ingen som helst betydelse utan jag frågar om det finns underlag för det genom uppgifter som är verifierade. En spade på 100 tals sidor utan relevans rent konkret är väl kanske inte det bästa i sanningar eller vad tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det gjordes en väldig massa DNA-tester i Sverige i början på 2000-talet. Däremot klarade SKL inte av alla specialanalyser, som LCN (low copy number) då. Men det gör de nu.

Det var tio år sedan Anna Lindh mördades. Det har hänt en del sen dess.

Frågan är vad och om man verkligen är i kapp andra länder inom kriminaltekniken. Jag tror faktiskt inte det om jag ska se till vad man läser om brott i USA eller England. Det verkar långt ifrån det faktiskt, men det återstår att se. Jag följer brott även i andra länder och det är spännande och dom är mer suveräna att lösa brott än här det är min uppfattning. Så det kanske är fel på personalen och inte tekniken.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-29 kl. 00:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Om det var angeläget att kapa händerna, talar det inte för att en GM ska ha klösmärken på sig då?

eller DNA som är svårt att förstöra och som fastnad under VBs naglar. ev har/hade GM också klösmärken
Citera
2013-05-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
känns lite udda att vara ute i skogen och gräva ner någon/något och sen dumpa spaden på ett garagetak istället för att skicka ut den i närmsta sjö

Dessutom ett garagetak nära centrum, varför skulle KJ ha slängt något där, stämmer inte alls med någon vettig teori, rent geografiskt...

Kanske gärningsmannen drabbat av panik.. man får ju tänka man är under en väldig press under en sådan handling.
Citera
2013-05-29, 00:35
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det har ingen som helst betydelse utan jag frågar om det finns underlag för det genom uppgifter som är verifierade. En spade på 100 tals sidor utan relevans rent konkret är väl kanske inte det bästa i sanningar eller vad tycker du?

Frågan är vad och om man verkligen är i kapp andra länder inom kriminaltekniken. Jag tror faktiskt inte det om jag ska se till vad man läser om brott i USA eller England. Det verkar långt ifrån det faktiskt, men det återstår att se.
JA!! DET FINNS TYDLIGA BEVIS!
Citera
2013-05-29, 00:36
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fick ett PM om vilket garage det gäller, ingen anledning att betvivla, avgör själva via gatuvy och mediabilder.

Här kommer en karta:

http://goo.gl/maps/IIyBI

OBS! Inte bekräftat, ni får avgöra själva.

Fel, bara jämföra bilden med gatuvy ser ju vilken idiot som helst att det är fel.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om inget nytt tillkommit så har de hittat en fläck, vad det är har inte bekräftats, ja i loftgången.

Känns ju lite klumpigt i så fall att hitta den vid besök tre eller fyra 10 cm från ytterdörren när halva landet vet vem som är misstänkt GM.
En alternativ GM skulle ju kunna planterat det bara baserat på info från denna tråd.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
JA!! DET FINNS TYDLIGA BEVIS!

Jaha, var då? Var kan man ta del av spaden och dess relevans för mordet här?
Källa och en kontrollerbar bli bra tack.
Citera
2013-05-29, 00:37
Medlem
ME077s avatar
Ursäkta om jag tar upp denna fråga igen, men är det 100 % säkert att den som grips omedelbart blir fråntagen sin mobil? Det kan inte vara så att man hämtas och sen får sitta och vänta ett par timmar? Är det orealistiskt att tro att KJ hade tillgång till sin mobil 2-3 timmar efter han hämtats/gripits hos föräldrarna?
Citera
2013-05-29, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
eller DNA som är svårt att förstöra och som fastnad under VBs naglar. ev har/hade GM också klösmärken

Det var just det jag menade. Bra hudavskrap under naglar - som man får gissa är anledningen till handkap - har god chans att lämna rivmärken som omgivningen borde notera.
Citera
2013-05-29, 00:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
jag skrev REDA UT inte anklaga... följer du med Lalajlaj?

Men varför är inte den här stackars karatesnubben misstänkt?`Vad kommer det sig är det den slappa polisen och åklagaren som missat denna ytterst viktiga person med familj?
Hur fan tänker man när man pekar ut totalt oskyldiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in