2013-05-28, 22:51
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jag får inte säga nå !! Det värker i kroppen !

Men han är körd på dagens fynd !

Åh ! Jag vill inte vara den som ska slänga ut mig A - men inte B..
Men jag kan bara säga KJ är KÖÖRD

Citat:
Ursprungligen postat av -silent-
Varför skulle du inte få säga något? Är det du som har hittat något? Är du namnet som nämns i aftonbladet, han med mopeden kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jag kan inte..

Ja , jag är inblandad

Om du inte får säga något så se då till att vara tyst, även om folk börjar tjata nu.

Det råder förundersökningssekretess och tids nog får vi veta.

Vi vill ju att polisen och åklagaren ska kunna göra ett bra jobb nu.
Citera
2013-05-28, 22:51
Medlem
Tror att Akrobaten bara kommer bekräfta det det jag senast skrev i den här tråden. Att det är spaden KJ:s vänner letade efter och att den också är mordvapnet.
Citera
2013-05-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Man tycker ju att snutem borde kollat upp först och främst och det finns någon tidigare känd mördare i trakterna. Kanske han har fått återfall?

Det finns några stycken, men de flesta har varit alkisar/pundare som huggit varandra, kulturberikare som huggit varandra eller psykiskt sjuka, och jag skulle nog tro att till och med Bodenpolisen har vett nog att kolla upp de intressanta individerna...
Det sker ganska få planerade mord, den som blev skjuten i Björkelund hade levt mycket längre än man någonsin trott, men det förflutna kom ikapp till slut...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
I mordet?

Finns det vittnen som sett KJ lägga spaden på taket eller är det hans jacka?

Det är Vb:s jacka . Dolce&Gabana har väl inte killar på sina jackor? Absolut inte KJ iallafall.
Citera
Medlem
Finns bild på jackan på aftonbladet. Någon som känner igen den, vet om misstänkta gm haft en sådan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
En säkrings huvudsakliga uppgift är inte personskydd utan den ska skydda apparater och ledningar mot för höga strömmar vid överbelastning eller kortslutning. En ström på allt över 30 milliampere kan vara dödlig för människor och en säkring skjuter efter 10 ampere, alltså 10 > 0,03 A. Det beror på hur strömmen passerar kroppen. Att säkringen löste ut i ditt fall var att din hand utgjorde ett så pass litet motstånd så att när det kortslöts så släpptes det igenom 10 A eller mer.

30mA är dödande, förutsatt att strömmen går "rätt" väg genom kroppen.
Dock så kan man klara strömmar långt över detta också, då det går olika trögt för strömmen genom kroppen beroende på vad man ätit mm samt att om det är annan frekvens än 50Hz som vi har i sverige, ex 60Hz i usa så blir det en annan skada.
Nog om ellära nu, det är länge sedan man läste sånt.

Alla har olika "inre" resistans och om djur har samma resistans som en människa det vet jag inte.

Men med U=RxI lagen så kan man få ut strömstyrkan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag vet att ni kommer vara elaka. Men så här tyder jag det:

http://tinypic.com/view.php?pic=14wxabc&s=5

Verkar som vi alla ser olika saker. Där du och andra tycker er se ordet "står" ser jag istället siffror, 8857!
Citera
2013-05-28, 22:53
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16859080.ab
aftonbladet inne i ödehuset ifall ni inte sett det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag är inte säker på att skriken inte kom från VB, men troligtvis kan skriken berott på hockeymatchen mellan Tjeckien och Sverige. Matchen började 20 30 och Sverige vann med 2-1. Sveriges mål gjordes i mitten av första perioden och i början av andra perioden. Lördagkväll och kvinnor och män sitter framför TV´n och ropar JAAAAA! NEEEEEJ! Hade vittnena hört skriken före 20 30 ökar risken att det var VB som skrek.

Ganska oväsenligt då det inte verkar som brottsplatsen och styckningen skett i KJ´s lägenhet.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Det är Vb:s jacka . Dolce&Gabana har väl inte killar på sina jackor? Absolut inte KJ iallafall.

Okej, eftersom Acrobaten säger att KJ är körd så måste ju något av fynden kunna bindas till KJ.
Citera
2013-05-28, 22:54
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolhen
Vad menas med torson igentligen . Är det allt utom ben o armar?
Med torso menas konventionellt en kropp utan armar, ben och huvud.

Edit: Naturligtvis hann någon före. Jag kan lägga till att den antika skulpturala torso som det pratas om i ett tidigare inlägg, vanligen har korta bitar av armar och ben.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-05-28 kl. 23:01.
Citera
2013-05-28, 22:55
Medlem
Bissingers avatar
Men Akrobaten0808, berätta om det är för Aftonbladet eller polisen som du måste vara tyst nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in