2013-05-28, 22:43
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
-- Citerar dig bara för att det är där jag upptäckte detta --

"Dricker du mycket alkohol?
NEJ!!!
Favoritöl
Jag dricker inte öl!"

Detta måste väl någon annan ha märkt i tråden, men anledningen till att han inte kunde köra hem VB var väl att han druckit just ÖL?

Gamla uppgifter.

På tal om något annat, polisen hittade en dolce&gabbana jacka, det är väll ingenting som KJ klädde sig i eller? Verkar ju som att den hittats i anslutning till spaden/repet, om jag inte missförstått.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du har lite livlig fantasi ibland OY - det har vi diskuterat förut, eller hur?

Tråkmånsen Fold tolkar det så här: Tja, vad ska en åklagare säga i det här läget? Att påstå att man endast fokuserar på den på skälig misstanke häktade personen vore ju samma sak som att erkänna sig skyldig till tjänstefel eller åtminstone att leda en förundersökning som inte bedrivs på professionella grunder. Ställ frågan 100 gånger i detta läge till 100 åklagare och du kommer att få i stort sett exakt samma svar (om nu inte någon är så tjurskallig att hen vägrar kommentera överhuvudtaget)

Okej, tack för svaret i alla fall, ingen är fullkomlig, fick nog hjärnsläpp, jag håller med dig. Förresten fått ett PM angående fordonen, nu vet jag ju att du inte är särskilt förtjust i skvaller, men andra kanske vill läsa.

Den som PM:a mig ville att jag skriver om texten, så här kommer informationen jag fick.

Är ganska säker på att husbilen stått vid stugan före försvinnandet, den andra bilen har troligen stått parkerad på flygplatsen och brukats av KJ pappa. KJ har haft fri tillgång till de andra 2 bilarna från 4 maj och fram tills anhållandet.

Jag bedömer källan som trovärdig, ser ingen anledning att hitta på det här.

Säger inte så mycket, dock är det framfört, ta det för vad det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Har jag frågat om hunden är död? Jag frågade vad som hände, hur det gick till när hunden dog.

Frågeställningen kretsar inte kring hundens liv, det är avslutat, utan om hur KJ betedde sig vid dödsfallet.

Kan du bidra med tankar kring det?

Tyvärr inte, Men som jag sa så var det inte nagelfaret menat åt dig utan jag liftade på ditt inlägg som handlade om hunden. Såå många frågar hela tiden om hunden är död.
Inget illa ment mot dig Cinnabar.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Fastnade för förordet i första dokumentet, benämns inte "technology" i konversationen mellan airsoft laget.
Kan mordet vara ett ritualmord med airsoftlaget involverat eller nio stycken iaf, ett för varje knivhugg? För far out? Vittne hade ju sett många ungdomar som var ute vid KJs stuga. Samt texten kan ha varit något symboliskt mellan medlemmarna i laget. Som en blodpakt av monstruösa proportioner planerat för att ge KJ alibi med sin bror och utfört riten. Tänker lite utanför boxen i brist på annat.

Jag har svårt att tro att det blev en masspsykos av det hela, men däremot att det blev för mycket för KJ och samtidigt kom VB med i bilden. Visst någon kan ha hjälpt honom i något skede, men detta mord och efterföljande styckning har troligtvis utförts av EN gm.

Tillägg: Var inte ditt citat jag tänkte använda mig av utan av den andra som kommenterade. Ursäkta mig
Senast redigerad av highfive 2013-05-28 kl. 22:49.
Citera
2013-05-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Vad menar akrobaten?

Jag får inte säga nå !! Det värker i kroppen !

Men han är körd på dagens fynd !

Åh ! Jag vill inte vara den som ska slänga ut mig A - men inte B..
Men jag kan bara säga KJ är KÖÖRD
Citera
2013-05-28, 22:44
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bissinger
Är det? Det visste jag inte. Men torso är också en synonym för bål. Överkropp.

Fast nej, torso är inte sneda bukmuskler, du har helt rätt.

Jag fattar fortfarande inte var lår och armar tagit vägen, fick för mig att jag läst att de hittat hela kroppen?
Citera
2013-05-28, 22:45
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
De enda gångerna mordutredare bryr sig om motivet i någon större utsträckning är när bevisningen är svag, och ett tydligt motiv skulle kunna utgöra stödbevisning.
I princip har du helt rätt (som vanligt). Men ibland hamnar även mordutredare i den motivfällan. Typexemplet är ju Palmemordet, där offret är så viktigt att man inte kan acceptera vilket skitmotiv som helst. I denna utredning har jag inte sett några tendenser till liknande dumheter.
Vi modifierar till har någon anledning att bry sig om motivet. Du har alldeles rätt i att mordutredningar kan haverera och fokusera på alldeles fel saker också.
Citera
2013-05-28, 22:45
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808

Meh! Berätta ffs!
Citera
2013-05-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Fast nej, torso är inte sneda bukmuskler, du har helt rätt.

Jag fattar fortfarande inte var lår och armar tagit vägen, fick för mig att jag läst att de hittat hela kroppen?

Jag undrar också var armarna är och låren. Mest av allt undrar jag var händerna är???
Citera
Medlem
Citat:

Med tanke på allt annat som "sagts" i denna tråden sedan första sidan, så tror jag inte att det hade gjort någon större skillnad om du slänger ur dig B också
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:

Nå kan du allt berätta lite mer.
Citera
Medlem
Citat:

Förväntar du dig att dessa fynd kommer att publiceras på aftonbladet inatt eller är det mer troligt att det publiceras imorgon? Måste ju veta om det är värt att hålla sig vaken :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in