2013-05-27, 16:09
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ha77
Kranen hade kommit över stess 10 mg i.v. lösning i ampuller. Testade skjuta 10 mg igår och det enda som jag kände var att jag blev lite trött och glömsk. Har ingen tolerans. Kände inget välbehag eller så. Tog efter ett tag en joppe och en öl och då kände jag mest av cannabisen.

Tycker att jag borde känt av 10 mg i.v. mer än så. Är benso värdelöst att flumma på om man inte har ångest el. andra psykbesvär?
Ja.
Citera
2013-05-27, 18:10
Medlem
smyrs avatar
Är det någon i Thailand, BKK som är inne här o kollar!? Behöver en lokal kontakt som kan hjälpa mig med leveranser till Sverige av diverse saker... inte just tabletter utan tröjjor, klockor (kopior) och så vidare. Får gärna pm'm om du eller ngn du känner kan bidra med lite hjälp. Jag betalar såklart för allt arbete osv det innebär. Tack.

mvh
Citera
2013-05-28, 08:28
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Ja.
Så alltså, stesolid funkar ju typ så att om man har ångest så får man ett rus och eufori men om man inte har ångest eller är deprimerad så får man inte det
Citera
2013-05-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne796
Så alltså, stesolid funkar ju typ så att om man har ångest så får man ett rus och eufori men om man inte har ångest eller är deprimerad så får man inte det

Får spara skiten till något tillfälle då man mår piss då!
Såg även att jag tagit ytterligare en ampull utan att komma ihåg det. Vilken jävla skitdrog, man blir avtrubbad och kommer inte ihåg vad man gjort...
Citera
2013-05-28, 17:02
Medlem
cnbizzzs avatar
Funkar thailänska blå vallarna bra?
Bara provat svenska någon som kan jämföra dom?
Citera
2013-05-28, 17:54
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnbizzz
Funkar thailänska blå vallarna bra?
Bara provat svenska någon som kan jämföra dom?
Finns ju flera olika thailändska, vad är det för märke? är det burk eller lösa? vad är det för märkning?

Thailändska 'manodiazo' märkta 'D' på ena och '10' på andra sidan lär ska vara bra i alla fall.. frågade om dess kvalité tidigare i tråden då jag tänkte köpa ett pack men jag avstod från köp och köpte mina vanliga favoriter "Apaurin" istället.
Senast redigerad av undervattenfisk 2013-05-28 kl. 17:57.
Citera
2013-05-28, 18:40
Medlem
heartbeeatss avatar
Jag har en fråga;

Jag har haft stesolid utskrivet i ungefär ett år nu, med höga begränsningar i antal och dosering, får enbart 5mg x 25 utskrivet åt gången och får ta max 4st i veckan.

I början fick jag dom som vid behovs-medicin mot stark ångest, men på senare tid har min ångest blivit mycket bättre så nu har jag dom som hjälp för att kunna sova.
Dock fungerar dom inte speciellt bra för det ändamålet..
(Vilket jag såklart inte säger till min läkare, då tycker hon väl att jag inte har behov av dem längre, och någon starkare benso är det inte tal om att jag får, det har hon tydligt sagt nej till)

Min psykolog sa nyligen till mig att när när man får en viss tolerans kan den dåsighet benso har som bieffekt försvinna och snarare göra en piggare.
Jag har ju tagit dessa på dagtid tidigare utan att bli som en zombie så jag antar att hon har rätt?

Hur vanligt är det egentligen att man får stesolid som sömnmedicin?
Senast redigerad av heartbeeats 2013-05-28 kl. 18:43.
Citera
2013-05-28, 19:44
Medlem
cnbizzzs avatar
Deter D10 blåa bra grejer?
Citera
2013-05-28, 21:03
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartbeeats
Jag har en fråga;

Jag har haft stesolid utskrivet i ungefär ett år nu, med höga begränsningar i antal och dosering, får enbart 5mg x 25 utskrivet åt gången och får ta max 4st i veckan.

I början fick jag dom som vid behovs-medicin mot stark ångest, men på senare tid har min ångest blivit mycket bättre så nu har jag dom som hjälp för att kunna sova.
Dock fungerar dom inte speciellt bra för det ändamålet..
(Vilket jag såklart inte säger till min läkare, då tycker hon väl att jag inte har behov av dem längre, och någon starkare benso är det inte tal om att jag får, det har hon tydligt sagt nej till)

Min psykolog sa nyligen till mig att när när man får en viss tolerans kan den dåsighet benso har som bieffekt försvinna och snarare göra en piggare.
Jag har ju tagit dessa på dagtid tidigare utan att bli som en zombie så jag antar att hon har rätt?

Har då aldrig hört att någon fått det som sömnmedicin och sen är ju alla benso's uppdelade i "lugnande/ångestdämpande" "sömnmedel" och "Antiepileptika"

För sömn tycker jag zopiklon/imovane är effektivast.
Citera
2013-05-28, 21:30
Medlem
heartbeeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Har då aldrig hört att någon fått det som sömnmedicin och sen är ju alla benso's uppdelade i "lugnande/ångestdämpande" "sömnmedel" och "Antiepileptika"

För sömn tycker jag zopiklon/imovane är effektivast.

Jag har redan stilnoct, imovane klarar jag inte av pga smaken.
Men jag läste lite nu, stesolid är ju inte klassad som en sömnmedicin, vilket jag iof redan visste..

Aja, whatever makes läkaren happy och jag får behålla dom så skiter jag i om hon skriver att dom är för sömnen eller som ångestdämpare.
Citera
2013-05-28, 21:31
Medlem
Diazepam er ikke særlig sederende i seg selv, men det kommer helt an på årsaken til søvnløsheten. Muskelspenninger og angst/psykisk uro kan jo forårsake søvnproblemer, og det hjelper stesolid på. Synes det fungerer relativt bra til søvn, men ikke i legeordinerte doser på 5mg. Må opp i minst 10-20 mg, helst mer.
Citera
2013-05-29, 01:49
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartbeeats
Har en polare som fått Stesolid mot sömnen under en viss period, då han/hon hade svårt att sova.
Det är nog rätt så ovanligt att just få det mot sömnproblem, sen beror det ju helt på vad man har för läkare med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in