2013-05-26, 08:54
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Var ett tag sen jag såg Sopranos, men scenen när Ralph Scifaretto(?) bånkar ner en flickvän till döds?
Tony kollar på/får reda på det.
Ralph är körd!
Goddam, måste kolla om Sopranos SNART.

//Crimson

Rättar ju ogärna min favoritanvändare på FB men här minns du fel. Den grejen löser sig. Det som så småningom gör att Ralphie får lämna jordelivet är att han bränner inne Tonys, som egentligen är Ralphs, galopphäst.
Citera
2013-05-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag noterade att Tonys frisyr skiljer sig åt ett par gånger mellan scenerna, från vattenkammat till centimeterkort men jag visst inte skälet till det när jag först noterade det. Enough bad-mouthing, I feel bad.

Det är knappt att jag ser det nu när jag kollar på scenen på YT, faktiskt (inte så bra upplösning, men i alla fall).

Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Rättar ju ogärna min favoritanvändare på FB men här minns du fel. Den grejen löser sig. Det som så småningom gör att Ralphie får lämna jordelivet är att han bränner inne Tonys, som egentligen är Ralphs, galopphäst.

Det är ett kul exempel på splitting i Tonys personlighet. Om Ralph dödar en människa så blir Tony förbannad, men det löser sig. Om det finns en liten misstanke om att Ralph har dödat en häst så slår Tony ihjäl honom.

Nu var det ett tag sedan jag såg scenen, men det finns väl inget som talar för att Ralph skulle ha bränt ner stallet? Minns att hans unge blev träffad av pilen i samma veva, så han bryr sig inte så mycket om hästen vilket sätter Tony i gungning. Eller missade jag något?
Citera
2013-05-26, 13:39
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meelim
Det är knappt att jag ser det nu när jag kollar på scenen på YT, faktiskt (inte så bra upplösning, men i alla fall).

Det är ett kul exempel på splitting i Tonys personlighet. Om Ralph dödar en människa så blir Tony förbannad, men det löser sig. Om det finns en liten misstanke om att Ralph har dödat en häst så slår Tony ihjäl honom.

Nu var det ett tag sedan jag såg scenen, men det finns väl inget som talar för att Ralph skulle ha bränt ner stallet? Minns att hans unge blev träffad av pilen i samma veva, så han bryr sig inte så mycket om hästen vilket sätter Tony i gungning. Eller missade jag något?

Jo, Tony kommer hem till honom och börjar fråga om hästen (han har ju bränt inne den för försäkringspengarna för att betala sin sons sjukhusräkningar) och då säger han något i stil med, minns inte exakt, "it was a fucking horse" som väl i det sammanhanget får räknas som en bekännelse.
Citera
2013-05-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jo, Tony kommer hem till honom och börjar fråga om hästen (han har ju bränt inne den för försäkringspengarna för att betala sin sons sjukhusräkningar) och då säger han något i stil med, minns inte exakt, "it was a fucking horse" som väl i det sammanhanget får räknas som en bekännelse.

Det var det jag misstänkte, men kunde inte minnas att det var explicit uttryckt. Antar att det Ralph säger, i kombination med hans personlighet, kan ses som en bekräftelse på det.
Citera
2013-05-26, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meelim
Om du vill se så ta t.ex. en titt på scenen när Tony tar med sig Ralph Cifaretto, Gigi Cestone och Albert Barese ut till poolen för att diskutera veckans nyheter, ungefär halvvägs in i avsnittet. Skillnaden jag nämnde bör du märka när sista repliken i den scenen sägs.
Citera
2013-05-27, 14:41
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Parneil hur långt har du kommit nu?

Ska fan börja titta igen i morgon när det är fredag tillsammans med 2 liters cola och 2 öl och med ostbågar två påsar och någon kött bit på kvällen vid 20:00

Kanske dags att köpa DVD boxen kanske, (när CDON har REA)

Haft fullt upp och jävla mycket o stå i, är på det fjärde avsnittet på säsong 6. Får ta och köra en maraton någon helg!

Hahah, låter som en perfekt fredag.
Citera
2013-05-27, 17:31
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Haft fullt upp och jävla mycket o stå i, är på det fjärde avsnittet på säsong 6. Får ta och köra en maraton någon helg!

Hahah, låter som en perfekt fredag.
ah men mår skit nu i magen
Citera
2013-05-27, 20:10
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Finns det något vis att hantera Soprano-abstinens annat än att se om serien en tredje gång? ryktades om att det skulle bli film förut?
Citera
2013-05-27, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin
Finns det något vis att hantera Soprano-abstinens annat än att se om serien en tredje gång? ryktades om att det skulle bli film förut?
Det blir ingen film då varken Gandolfini eller David Chase vill göra det. Du kan ju alltid se Boardwalk Empire!
Citera
2013-05-27, 20:31
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Det blir ingen film då varken Gandolfini eller David Chase vill göra det. Du kan ju alltid se Boardwalk Empire!

Jasså Gandolfini har också sagt nej, det visste jag inte
Citera
2013-05-27, 21:28
Medlem
Dimaks avatar
James sa bara ungefär "Gör bara en Sopranos film om jag inte har några pengar" Det är ju synd om de skulle göra film och hälften av folket är antagligen döda eller död De skulle inte dödat av så många!
Citera
2013-05-28, 17:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Bättre att låta serien vila. En faktisk film skulle aldrig leva upp till våra förväntningar. Inte i närheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in