2013-05-28, 16:27
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
OM det nu skulle vara blod, VBs blod, måste de då bevisa att det är KJs skoavtryck för att det ska gillas? Tänker att vem som helst egentligen kan droppat det där annars. Om man nu skall vara konspiratorisk, eller resonera som hans advokat antagligen skulle göra...

Nej han kan ju ha gjort sig av med skorna som han bar vid mordtillfället. Det är ju ett otroligt sammanträffande som inte direkt talar till hans fördel. Men nu vet vi ju inte än om det är blod.
Citera
2013-05-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jasså det säger du, okej, tro det då, jag bedömer satellitbilden som att det är en typisk svensk SIB anläggning, dom ser ut så, jag vet, har varit på dem många gånger. Vill du ha det till en avfallsanläggning så för det stå för dig. Här har du ett jämförelseobjekt, så ta dina sopor och håll käften om du inte vet vad du pratar om.

http://goo.gl/maps/i76zc

Jag var lite för hastig där, jag vet inte vad detta är, jag misstog det för en annan plats, sorry
Citera
2013-05-28, 16:30
Medlem
benny-haags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
lång text

du glömmer att 2 st grannar har hört en kvinna skrika från KJs lägenhet...
Citera
2013-05-28, 16:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vad är det som skulle påvisa att torso/huvud grävts ner eller är det så enkelt att en normal grop i området/terrängen används, sakerna dumpats i all hast och täckts över slarvigt. Jag hittar ännu inget att en spade används utan bara en saknad spade (FB-airsoft) som blivit en trådsanning och då måste ha med mordet att göra.

Jag menar att om det inte är en spade, vad har det då för relevans till fallet, det har pratats om saknad spade, inte skyffel, vad skulle mördaren med en skyffel till, den gräver man inte med, men det är klart, mördaren kan ju ha använt en skyffel, oklart till vad?
Citera
2013-05-28, 16:31
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Postar mina spekulationer, gällande styckningen, utifrån vad som tillsynes är andrahandsuppgifter som florerat i media.

http://img29.imageshack.us/img29/6198/bodenw.jpg

Huruvida huvudet är skilt från kroppen är osäkert.
Alt. 1 är baserat på uppgiften om att polisen sökt efter händerna (vilken polisen inte velat kommentera).
Alt. 2 anser jag vara betydligt naturligare punkter att stycka kroppen på. Att torso per automatik skulle innebär att armarna är kapade vid axlarna lägger ja inte särskilt stor vikt på, då begreppet används normalt sett i vidare mening än den inom rättsmedicin/dyl.
(Dvs 4-5 st snitt.)

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jag försökte rita på en kvinna hur jag tror hon är styckad.

http://i.imgur.com/MaOIkaf.png
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ok så här någonting då?

http://i.imgur.com/XowvjgG.png
Vad fick dig att markera midja och vrist?
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2013-05-28 kl. 16:43.
Citera
2013-05-28, 16:31
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Någon i tråden påstod att han skulle kunna parkera bakom huset, är det troligt enligt dig?

Hmm, om det är så nära vägen och han måste ha parkerat någonstans efter vägen så borde han verkligen haft anledning att snabba sig därifrån så fort som möjligt. Vad anser du?

Hmm, ska inte säga att det är omöjligt att parkera bakom stugan, men det skulle vara bökigt och skulle lämna uppenbara spår.

En lördagkväll där ute, risken att någon går förbi är liten, men den finns.
Citera
2013-05-28, 16:33
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
vad snackar du om?
Det är verkligen INTE bevisat att KJ var den sista som såg VB i livet!!!!!!!!!!!!!! Du verkar skydda Mb och AN. Varför är MB skuggad då? Har de undersökt sushirestaurangens kök?

Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
Om man näthatar en föesvunnen tjej så finns det väl en koppling mellan AN och BO, det verkar vara du som stoppar huvudet i sanden av någon konstig anledning. Du tror att AN näthatar BO utan att känna henne? Vilken slutledningsförmåga du har!

MB kände BO, hans son gjorde det, AN gjorde det och hennes dotter har varit vänner. Något har hänt som gör att AN hatar BO så mycket och det är ett fullgott motiv om något, behöver ju inte vara hon som utfört mordet utan någon annan i familjen!

Om du vet att MB och AN med familj är avförda från utredningen, presentera då en länk på det eller gilla läget.

Det går inte att diskutera med han.
Han har redan bestämt att AN och MB är oskyldig och att det inget finns någon koppling mellan dom och BO (fast imo den tydligaste kopplingen hittills).
Jag tror han har en nära relation till AN eller MB. Tror mer på MB eftersom i ett av hans inlägg så beskrev han att han hade tränat karate med en av MGM.

Skit i han!
Jag tror att GM-platsen är fortfarande öppen.
Citera
2013-05-28, 16:34
Medlem
Rolhens avatar
Man kan undra varför polisen först idag noterat dessa fläckar utanför KJ s dörr . Jag hade sett fläckarna direkt
Citera
2013-05-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benny-haag

De skriken behöver inte ha någonting med VB att göra. Det har vi ju redan avklarat i tråden med att de kan ha varit tv'n(film, hockey) svårt också att lokalisera två skrik i ett hyreskomplex med flera lägenheter. Dessutom berättade grannen själv att han är osäker på dag.
Citera
2013-05-28, 16:35
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benny-haag

Men dom kunde väl inte säga när dom hade hört det?
Om det var innan VB var där eller efter hon hade varit där.
Citera
2013-05-28, 16:37
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag menar att om det inte är en spade, vad har det då för relevans till fallet, det har pratats om saknad spade, inte skyffel, vad skulle mördaren med en skyffel till, den gräver man inte med, men det är klart, mördaren kan ju ha använt en skyffel, oklart till vad?

Kan dock tycka att om GM nu haft tillgång till bil, så varför dumpa spaden och repet just där? Eller har han kanske varit där i krokarna till fots och grävt ner något? Alternativt bränt och grävt.

Om nu spaden visar sig vara den spaden som jag hoppas att det är...
Citera
2013-05-28, 16:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Jag var lite för hastig där, jag vet inte vad detta är, jag misstog det för en annan plats, sorry

Bra, för jag vet vad det är och har berättat det för dig nu, och den här i tråden som ville veta var den här anläggningen ligger har också fått svar, hoppas att alla är nöjda nu.

En sak står iaf helt klar, om det stämmer som frågeställaren sa, så har KJ anknytning till den här platsen som jag pekat ut. Men det har han troligen till hela Bodens tätort med omgivningar pga sitt militära intresse. Just nu finns det inget som pekar på att den platsen är hetare än någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in