2011-07-09, 11:18
Medlem
Madagascars avatar
Ja, snälla flashbackkodare, den här funktionen skulle verkligen behövas. Och inläggsnumret bör vara klickbart så att man kan klicka och hamna direkt i tråden där det citerade inlägget ligger. Det skulle höja nivån på diskussionerna avsevärt. Man skulle mycket lättare kunna föra och följa längre diskussioner.

Det skulle göra att man lätt läser större delar av en lång tråd. Det skulle minska upprepningar. Jag tror det skulle minska antalet tramsmeddelanden också.

Jag förstår att det innebär stora ändringar och jag gissar att det skapar problem med hur man har implementerat uppdatering inläggs-ID i samband med raderingar. Men funktionen behövs verkligen.

Snälla söta rara kodare, kan ni inte fixa den här funktionen åt oss? Vi skulle bli mycket glada och flashback skulle bli betydligt bättre.
Senast redigerad av Madagascar 2011-07-09 kl. 11:32.
Citera
2011-07-09, 16:24
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, snälla flashbackkodare, den här funktionen skulle verkligen behövas. Och inläggsnumret bör vara klickbart så att man kan klicka och hamna direkt i tråden där det citerade inlägget ligger. Det skulle höja nivån på diskussionerna avsevärt. Man skulle mycket lättare kunna föra och följa längre diskussioner.

Det skulle göra att man lätt läser större delar av en lång tråd. Det skulle minska upprepningar. Jag tror det skulle minska antalet tramsmeddelanden också.

Jag förstår att det innebär stora ändringar och jag gissar att det skapar problem med hur man har implementerat uppdatering inläggs-ID i samband med raderingar. Men funktionen behövs verkligen.

Snälla söta rara kodare, kan ni inte fixa den här funktionen åt oss? Vi skulle bli mycket glada och flashback skulle bli betydligt bättre.
Det går ju, som ses ovan, att göra manuellt iofs. Ska det kodas så att det sker automatiskt så är inte inläggsnumret något som bör användas. Inlägg raderas av olika anledningar och då får de efterföljande inläggen ett nytt nummer.
Förresten så finns den funktionen i BulletinBoard, se exempelvis Piratpartiets forum. Det är väl bara som så att på FB har man valt att inaktivera den.
Citera
2011-07-09, 16:34
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Det går ju, som ses ovan, att göra manuellt iofs. Ska det kodas så att det sker automatiskt så är inte inläggsnumret något som bör användas. Inlägg raderas av olika anledningar och då får de efterföljande inläggen ett nytt nummer.
Förresten så finns den funktionen i BulletinBoard, se exempelvis Piratpartiets forum. Det är väl bara som så att på FB har man valt att inaktivera den.
Om inte inläggsnumret funkar så kan bara skriva whatever på länken, t ex "Hoppa till citerat inlägg" eller en pil som någon tidigare föreslagit och använda det unika inläggs-ID:et i URLen. Jag har kollat, ID:et för ett inlägg är unikt och påverkas inte av raderingar.

Det här borde ju vara väldigt enkelt att fixa!
Senast redigerad av Madagascar 2011-07-09 kl. 16:38.
Citera
2011-08-21, 20:12
Medlem
Tuschpennans avatar
Ja, detta är verkligen något som behövs. Om det är svårt med länkning/numrering så räcker det till en början med tidsstämpeln för inlägget som citeras. Det bör vara enklare.

/T
Citera
2011-10-26, 18:40
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus

Exakt sådär som du demonstrerat i din post skulle jag gärna se att vi får det!!!
Citera
2012-02-28, 01:10
Medlem
Äntligen hittade jag en tråd om detta. Det här tycker jag är ett ypperligt förslag!
Citera
2012-11-22, 19:08
Medlem
alroberts avatar
visa kommentaren/citat (som tex på youtube)

Hej! ibland när man går igenom trådar så ser man folk som citerar folk, då ser man ju vad som citerats, men om det citatet även var ett svar på en tidigare kommentar så kan det vara jobbigt att leta igenom ibland 40-50 sidor bara för att se vad dom pratar om.

så det jag ger förslag på finns i kommentars fältet på youtube tex och är väldigt smidigt!

BILD

man skulle även kunna trycka bredvid någons citat för att bli skickad till den sidan, det skulle den funktionen också kunna hjälpa till med. tex kunna trycka där jag gjort ett "^" tecken brevid namnet här under.

Citat:
Ursprungligen postat av X ^
bla bla
Citera
2012-11-22, 19:28
Medlem
Yazmans avatar
Jag är helt med dig, har länge stört mig på att man inte på ett smidigt sätt kan se längre konversationer.
Citera
2012-11-22, 19:44
Medlem
micaeles avatar
Backlinking. Finns mången diskussion om detta, en saknad funktion.
Citera
2012-11-22, 20:02
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
oj hade helt missat det!

om det redan finns trådar om detta ber jag mods att ta bort denna tråd!

Ont: Ja det skulle underlätta väldigt mycket!
Citera
2013-05-28, 11:56
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Kunde det vara en bra idé att citera funktionen automatiskt skrev vilket inlägg man citerar?
Exempelvis

Varför inte bara automatiskt länka till inlägget direkt då? Man trycker på namnet så kommer man till inlägget (se min citering ovan).
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kanske dags att lyfta denna tråd lite...
jag saknar denna funktion lite och det skulle bespara en hel del extraarbete om man slapp söka sig till inlägget. Antingen genom att postnummer presenteras i citatet eller ännu hellre en direktlänk till ursprungs posten.
Om jag förstått det rätt så finns ju en del av detta inbyggt i vBulletin som original så det borde inte vara helt komplicerat att implementera funktionen i forumet?
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Citat:
Ursprungligen postat av micaele

Måste ju testa hur det ser ut,citerar fyra ovan.

Såg ju att det nu är infört back-linking! Suveränt! En riktigt efterlängtad funktion!

Bra jobbat!
Citera
2013-05-28, 13:28
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Tadaa!

https://www.flashback.org/t2152055

admin4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto