2009-09-29, 02:08
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Lustigt nog är det en standardfunktion i vBulletin att ett citat innehåller länk till det citerade inlägget. Brukar vara en knapp med en pil på, invid namnet på den som citerats.
Så man kan fråga sig varför den funktionen är avstängd?
Den funktionen fanns inte i det vb som FB baseras på utan kom till i senare verisioner. Önskemål om denna funktion är framförd till tekninkerna sedan länge.
Citera
2009-09-30, 21:07
Medlem
Ett Hunds avatar
Sammanfogade två trådar i samma ämne.

/Moderator
Citera
2009-09-30, 21:08
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Den funktionen fanns inte i det vb som FB baseras på utan kom till i senare verisioner. Önskemål om denna funktion är framförd till tekninkerna sedan länge.
Tungt. Då ser vi fram emot omkring 2015 med spänning.
Citera
2010-01-30, 15:29
Medlem
epost72s avatar
Kanske dags att lyfta denna tråd lite...
jag saknar denna funktion lite och det skulle bespara en hel del extraarbete om man slapp söka sig till inlägget. Antingen genom att postnummer presenteras i citatet eller ännu hellre en direktlänk till ursprungs posten.
Om jag förstått det rätt så finns ju en del av detta inbyggt i vBulletin som original så det borde inte vara helt komplicerat att implementera funktionen i forumet?
Citera
2010-01-31, 12:30
Medlem
zepofans avatar
JA, den funktionen saknas verkligen! Fattar inte varför den här funktionen har inaktiverats. Jag har ställt frågan på flera ställen men aldrig fått ett vettigt svar.
Citera
2010-02-01, 00:40
Medlem
Zwerchstands avatar
Den har inte inaktiverats men fanns inte i den vBulletinversion Flashback baserades på innan hemknackandet skilde plattformarna åt.
Citera
2010-03-27, 14:57
Medlem
Nämen titta, en tråd om något jag länge saknat!

Jag instämmer helt enkelt med föregående talare. En liten länk till ursprungsinlägget inbakat i "Ursprungligen postat av ...", kunde det gått att fixa till tro?
Citera
2010-06-20, 18:57
Medlem
Se citerande inlägg

Har stört mig på det en längre tid nu, man läser en tråd där många parallella diskussioner förs, då är det ett litet helvete att följa en av disukssionerna. Därför vill jag ha länkar till inlägg som citerar ett inlägg.
Exempel.
Pelle skriver inlägg nr 5 i en tråd.
Stina citerar Pelle i inlägg nr 25.
Då vill jag att det i inlägg 5 står, citerat i inlägg 25, gärna med en länk.

Ni förstår konceptet, såga på!
Citera
2010-06-20, 19:01
Medlem
epost72s avatar
Typ som i tråden Citering: Få med länk till inlägget som citerats menar du?
Citera
2010-06-20, 19:09
Medlem
Där blandas och ger en hel del mellan att kunna gå bakåt i tråden och att kunna gå framåt.
Det viktiga är att kunna gå framåt, bakåt går redan om det är citerat. Men det var säkert det ni kom fram till i tåden.
Citera
2010-06-22, 10:00
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Där blandas och ger en hel del mellan att kunna gå bakåt i tråden och att kunna gå framåt.
Det viktiga är att kunna gå framåt, bakåt går redan om det är citerat. Men det var säkert det ni kom fram till i tåden.
Jag har dock lite svårt att se detta införas, det skulle då bli så att inlägg #5 uppdateras med "citerat i inlägg #357" och kanske då även med en länk till det inlägget?

Vill man inte läsa inläggen som då står emellan inlägg 5 - 357?
Jag förstår principen man måste ju inte hoppa till svaret, men jag kan se det tekniska problemet att koda funktionen.

Att få ett citat i ett inlägg länkat till ursprungsinlägget är en enkel match.

EDIT
Det slog mig att man kan med hjälp av q: underlätta lite.

Alltså om du vill veta vilka som citerat Pelle i tråden så kan du söka på q:Pelle i Detta ämne, detta förutsätter ju att någon citerat Pelle.

Temp.User är tyvärr ett namn som inte fungerar att testa på eftersom punkten tolkas som mellanslag.
Senast redigerad av epost72 2010-06-22 kl. 10:10.
Citera
2010-06-24, 00:13
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Typ som i tråden Citering: Få med länk till inlägget som citerats menar du?

Klipp & klistra.

isch, mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in