2013-05-28, 11:50
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jodå. Personligheten spelar en jävla roll när det kommer till att hitta en partner man verkligen fungerar med på alla plan. Och det är trots allt vad de flesta av oss verkligen söker. Men snackar vi snabba klipp på köttmarknaden är personligheten inte vidare gångbar. Varken för män eller kvinnor. Där är det andra värden som gäller. Utstrålning/aura/sätt att föra sig är dock mycket viktigt i sådana sammanhang och jag antar att det förvisso är sådant som hör personligheten till.

Att du inte har någon större erfarenhet av relationer förstår vi alla när du kommer med ett så tramsigt uttalande som att personlighet inte spelar någon roll. Kom igen nu och lyssna på någon som faktiskt levt i relationer.

Troligen är det din neuropsykiatriska funktionsnedsättning som gör att du fastnar i ord och formuleringar och ideligen över- och omtolkar vad som sägs. Och nej, det får dig inte att framstå som en smart kille och vass debattör. Du uppfattas mest som en jävligt tjatig kille som fastnar i negativa tankespår och inte förmår ta in vad andra säger till dig.

Jag tolkar vad du säger bokstavligt. Är det något fel med det?
Citera
2013-05-28, 11:51
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Med dina problem att förstå nyanser och mänskliga relationer så är det kanske bäst om du ger upp tanken på kvinnor och skaffar en hund eller nått, om du är ensam? Om du slutar vara så desperat, slutar tänka på det, slutar bry dig om vad andra tycker och bara är dig själv precis så som du är utan att ens vilja bli omtyckt, så tror jag att chansen är större att du träffar någon till slut. Men det kommer nog inte att ske förrän du är en bra bit över 30-35. Så ta det lugnt, och gör någonting annat, fokusera på att leva livet istället så löser det sig nog så småningom. Acceptera dig själv för den du är och att verkligheten ser ut som den gör.

Hoppas du blir lycklig ändå

Så du menar alltså att man bör ge upp?
Citera
2013-05-28, 11:54
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Så du menar alltså att man bör ge upp?

Ja, jag tror det blir bäst för dig. Ge upp.
Citera
2013-05-28, 11:58
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:

Aha, så nu har vi äntligen kommit till vägs ände, nu har de sanna färgerna exponerats och alla politiskt korrekta skönmålningar av verkligheten erkänts vara inget annat än lögner, designade för att ge falska förhoppningar åt värdelösa killar som mig.

Och du tror, på fullaste allvar, att jag kommer att acceptera det? Att jag bara tyst kommer att tillåta falska människor som dig sprida ännu fler lögner och förstöra ännu fler människors liv?

Ariadne, du förstörde något inom mig, med den där kommentaren, och att se att kejsaren äntligen står där naken är både vämjeligt och förlösande, på en och samma gång. Jag ska sprida din kommentar, göra den till ett illustrativt exempel på vad som döljer sig inom alla falska människors välmenande och sockerkodade ord.

BTW: Vad heter du, var bor du och hur ser du ut (eller just det ja, du vågar ju inte säga vem du är, glömde).
Senast redigerad av Lantbruk 2013-05-28 kl. 12:05.
Citera
2013-05-28, 12:19
Bannlyst
Ta det med ro ts. Bli amish om så krävs. Har du otur kan djävulen ta kontroll över dig.
Jag ångrar mig att jag lät mig styras av mörkrets makter och att min tro sattes ur fas. Jag skulle inte låtit mig styras av djävulen och begått de synder som denne ville. Jag har bett avbön och rådfrågat Herren Jesus Kristus och fått mina synder förlåtna. Idag hade jag gjort annorlunda och sett till att driva undan mörkret. Kyskhet ska hållas på.
Citera
2013-05-28, 12:20
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:

Och du, vad hände med alla fina ord om att det är insidan som räknas, om att det är sexigt med män som erkänner att de har problem och försöker göra något åt dem, om att kämparglöd är attraktivt, om att det i slutändan lönar sig att inte bete sig som kriminellt patrask och en skitstövel, om att män som är intelligenta och känsliga inte alls är hopplösa fall, om att aspies inte alls betraktas som genetiskt defekta creeps o.s.v..

Sanningen slank visst ut istället, du kunde inte hålla tillbaka trycket längre, eller?
Citera
2013-05-28, 12:28
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Och du, vad hände med alla fina ord om att det är insidan som räknas, om att det är sexigt med män som erkänner att de har problem och försöker göra något åt dem, om att kämparglöd är attraktivt, om att det i slutändan lönar sig att inte bete sig som kriminellt patrask och en skitstövel, om att män som är intelligenta och känsliga inte alls är hopplösa fall, om att aspies inte alls betraktas som genetiskt defekta creeps o.s.v..

Sanningen slank visst ut istället, du kunde inte hålla tillbaka trycket längre, eller?

Starta vänligen en tråd om detta, när du nu, för en gångs skull, varit ärlig. Jag har alltid haft mina misstankar om att det ligger något dunkelt och lömskt bakom era tillrättalagda verklighetsbeskrivningar, men då jag alltid tolkar vad folk säger bokstavligt valde jag ända att inte göra ett undantag vare sig vad gäller dig eller andra tillhörande den flashback-pöbel bestående av feminister, fascister, entitlement-prinsessor och white knights som bildat enad näthatar-front mot nice guy™.

Allt ni har sagt, och alla drömmar jag har haft och alla ansträngningar jag har gjort, betydde INGENTING!
Senast redigerad av Lantbruk 2013-05-28 kl. 12:31.
Citera
2013-05-28, 12:29
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Jag tolkar vad du säger bokstavligt. Är det något fel med det?
Ja. Ibland är det galet. Och jag gissar att häri ligger mycket av dina svårigheter i kontakter med andra människor. Inte enbart kvinnor.

Du vet, vi diskuterar. Vi granskar inte en avtalstext och försöker hitta kryphål. Det här med att läsa mellan raderna och förstå nyanser och sammanhang är inte din grej. Jag vet. Tolkar man allt som sägs och skrivs bokstavligt blir man inget annat än en tjatig och tom apparat.
Citera
2013-05-28, 12:32
Medlem
leanfxs avatar
Citat:
Jag är en mesig person som hatar kvinnor och jag tar inte tag i mitt liv, för det säger ni på flashback. Vad kan jag göra för att ändra på mig själv och få tjejer intresserade?
seriöst, du måste ha ett bra självförtroende, att sluta bry sig "stänga av" den där delen i hjärnan som säger ifrån..
Citera
2013-05-28, 12:38
Medlem
Lantbruks avatar
Vad som nyss har framkommit i denna tråd är revolutionerande i sin ärlighet. Det är dags att alla pojkar som inte uppvisar typiskt manliga drag, redan i tidig ålder, lär sig hur den bistra verkligheten ser ut, och vilket öde som väntar dom som inte är villiga att slå och/eller nässla sig upp för den sociala hierarki vars topp eller åtminstone mellanskikt man måste befinna sig i för att ha någon chans att utstråla tillräcklig status för att ytterligare få en chans till sex och/eller kärlek. Ariadnes inlägg bör vara obligatorisk läsning och psykopater och narcissister bör undervisa pojkarna i hur de blir riktiga män. De bör aldrig lita på ett ord av vad kvinnor säger ( och floskler i stil med att "det är insidan som räknas" bör avfärdas som trams), för OM de gör det kommer de att i framtiden utmålas som kvinnohatare när verkligheten gör sig påmind.
Senast redigerad av Lantbruk 2013-05-28 kl. 12:41.
Citera
2013-05-28, 12:41
Medlem
Ozmeisters avatar
Om du nu tar allt bokstavligt.

GÅ I TERAPI! Ät de piller de rekommenderar, funkar det inte byt piller eller psykolog.

Skaffa en hund eller annat sällskapsdjur.
Citera
2013-05-28, 12:42
Medlem
Lantbruks avatar
Mitt liv är förstört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in