Ingen som vet nåt mer om dagens olycka med roslagsbanan i vallentuna? En person påkörd är det enda som går att läsa. Jag bor nära och hörde tåget tuta, något senare hörde jag utryckningsfordon men kopplade inte ihop detta.
Gick senare på en kort promenad och såg tåget stå stilla mellan två stationer (molnby, ormsta). Gick dit, inga människor kvar, endast en förmodad utbytt men fåordig tågförare. Stod där ett par minuter innan jag hörde honom få klartecken att köra därifrån. Gick upp på spåret en bit mot ormsta station och blev snart tvungen att kolla var jag satte ner fötterna

. Hoppades att det inte var resterna av en människa jag såg men befarade det med tanke på vad jag såg och pga den sammanbitne tågföraren. Enligt en notis på vallentunafria.se var det tydligen det.
Det finns små stigar helt nära rälsen vid platsen och inget stängsel. Jag hoppas verkligen att det inte var ett lekande barn. Något på platsen fick mig dock att tro att det mer troligt var en vuxen människa. Det var surrealistiskt att gå där, knäpptyst, ensam, omgiven av försommargrönska och så detta som man bara tidigare har sett på bild. Jag antar att de hade goda skäl för att inte ha röjt platsen bättre men jag är glad att inte grabben gick med om jag säger så..