2013-05-27, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Platsen har troligen en känslomässig betydelse för KJ, varför har jag redan berättat, det är min personliga tro och ingen vetenskap. Dock kan det finnas fler känslor inblandade än de jag tror på, nämligen, han har umgåtts med VB i huset, sin första kärlek eller någon annan person av betydelse för honom. Men, det kan också vara så att han känner till att VB brukar träffa någon i det här huset, det är inte omöjligt, det kan röra sig om en person som KJ är fruktansvärt svartsjuk på, vem spelar ingen roll i nuläget, men det kan vara så att han velat hämnas genom att göra så här. Antingen planerat eller så var det ett bråk som utlöste det hela. Den person som VB ev. har umgåtts med i huset kanske träffar andra kvinnor här och KJ vet att personen kommer att göra en fasansfull upptäckt.

Fantasier och lösa spekulationer? Nej, jag tycker faktiskt inte det i det här fallet. Mord handlar ofta om relationer, svartsjuka, hämnd osv.

EDIT;Glömde en viktig sak, om VB träffar en man regelbundet för t ex sexuellt umgänge kanske det inte låter sig göras i hennes hem, där bor ju mamman, och den hon träffar, i dennes hem bor kanske hans fru och någonstans måste de ju kunna träffas. Jag tror inte att det är särskilt ovanligt att folk hittar såna här platser att umgås på.

Men huset och de bilder som tidigare i tråden visats samt nu sista bilderna inbjuder väl inte till att ha sex på mysig plats. Unket, kallt och kargt så nog måste en bil vara betydligt varmare och mer vanligt. Dessutom verkar det inte alltför enkelt att ta sig in i byggnaden via rampen. Är front dörren helt igenbommad ?

Dock kanske byggnaden på något konstigt sätt finns i GM's huvud och därför användes. Får nästan känslan att GM har lurat in VB i någon falsk trygghet och hon har inte haft någon anledning att vara försiktig om de t.ex. åkt ut på en bilsafari och han tagit henne av daga ute i terrängen och inte i lägenhet, stuga eller föräldrahem. Det sista (f-hem) måste ha ett jäkligt högt odds för då är det medGM och/eller skyddande av brottsling.

Någon som har koll på vars krim.insp. L-I Joha*son försvann ur utredningen. Han deltog tror jag i den första pressträffen i Luleå bl.a. men sedan blev det Kenn*th Ra*tio som tog över innan åklagaren kom in i bilden. Har han kanske lett spaningsgruppen mot den häktade ?
Senast redigerad av ToZon 2013-05-27 kl. 03:26.
Citera
2013-05-27, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808

märkerna i golvet ser större ut än dom var, dom passar perfekt till en "fot storlek"..

Tar emot att säga
Starkt jobbat med bilderna, förstår att det måste varit enormt otäckt att vara på plats!

Skulle det enligt dig vara möjligt för GM att ställa benen mot väggen utan att ta sig igenom fönstret, alltså endast genom att luta sig in från rampen?
Citera
2013-05-27, 03:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
(...) "– Jag har blivit belagd med yppandeförbud på begäran av åklagaren, säger han.

Det betyder att han inte får kommentera något som framkommit i utredningen, eller vilken typ av bevis som 22-åringen konfronteras med i förhör. En åtgärd som enligt Advokatsamfundet inte är särskilt vanlig.

– Man ska ha klart för sig att i vissa fall är det motiverat med yppandeförbud. Ibland kan det finnas goda skäl till det. Men det är problematiskt ur ett advokatperspektiv, säger Anne Ramberg, generalsekreterare i Advokatsamfundet" (...)
Källa: http://www.expressen.se/nyheter/22-a...-far-munkavle/

Det var ord och inga visor. Mycket intressant.

Inte speciellt, jag vet inte ett mord på senare tid där yppandeförbud inte används. Bevis och annan information ska värderas av rätten och inte av allmänheten genom media.
Citera
2013-05-27, 03:29
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag tänkte som du, att de legat ner, iaf en tid.
Men kanske har fotsulorna varit mot golvet så här.
http://img689.imageshack.us/img689/8421/imagekke.jpg

Längden på den ytan får man en bättre uppfattning om på den här bilden. Jag tror inte det mörkare partiet är speciellt långt.
http://img443.imageshack.us/img443/2748/imageocfs.jpg

Kan benen ha stått med föterna uppåt?
Citera
2013-05-27, 03:43
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag tänkte som du, att de legat ner, iaf en tid.
Men kanske har fotsulorna varit mot golvet så här.
http://img689.imageshack.us/img689/8421/imagekke.jpg

Längden på den ytan får man en bättre uppfattning om på den här bilden. Jag tror inte det mörkare partiet är speciellt långt.
http://img443.imageshack.us/img443/2748/imageocfs.jpg

Ja ni har nog rätt, jag trodde det röda kunde vara sidan av foten... men jag hade nog fel om storleken.

Det är kanske så att plankan har varit ett stöd mellan benen (man kan se lite vätska på plankan) Då kan man förstå vad de menar med "arrangerat", precis som att benen är ute och går... sjukt i så fall.

Kom ni fram till något angående PM som fick sin merca kombi stulen? Jag såg att han också spelar airsoft. Han och KJ kanske döda/stycka VB i bilen och satte fyr på den för att dölja spår?

Kan hundar hitta blodspår i en bil som brunnit?
Citera
2013-05-27, 03:43
Medlem
Kan någon som vet vad AN skrev på facebook snälla länka, skriva det här eller skicka ett pm.
Citera
2013-05-27, 04:07
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av margana
Kan någon som vet vad AN skrev på facebook snälla länka, skriva det här eller skicka ett pm.

JAG faller inte ett tår!!!!!

JAG skulle inte offra en minut för en kackerlacka!!!!

Samt "Kanske INTE vid liv!" eller liknande i början av söknanden (hittar inte länken nu)
Citera
2013-05-27, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
JAG faller inte ett tår!!!!!

JAG skulle inte offra en minut för en kackerlacka!!!!

Samt "Kanske INTE vid liv!" eller liknande i början av söknanden (hittar inte länken nu)

Stort tack. Detta moddades bort kan jag tänka mig? Hur reagerade andra i tråden?
och för printscreen.
Citera
2013-05-27, 04:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Och den här då "22-åringen var den som senast såg civilingenjörsstudenten Vatchareeya Bangsuan i livet den 4 maj. Därför blev han direkt huvudmisstänkt och i största hemlighet sattes polisens spanare på uppgiften att kartlägga honom. De dokumenterade de delar som förundersökningsledarna ville ha mer information om. Materialet ingår nu i förundersökningen mot mannen och är enligt uppgift en bidragande orsak till att han anhållits misstänkt för mordet, ett brott han nekar till."

Hur vet dom vem som såg henne i livet sist? Dom påstår att det är KJ och därmed har dom dömt honom.

Dömt honom, han är misstänkt och inte dömd. Han var den sista kända person som såg henne i livet och någon annan har de inte hittat som sett henne efter det vilket alltid är en besvärande omständighet.

Det är klassiskt, man/sambo/ex som är den sista som sett offret, mord och styckning. Kroppen hittas inom en radie av 30 kilometer från hemmet. Mannen säger att hon lämnade, oftast glad eller med en puss på kinden, och skaffar sig inte allt för sällan ett alibi för den tiden efter att hon påstås ha lämnat så det finns tidsutrymme för någon annan att våldta, misshandla, döda och stycka.
Citera
2013-05-27, 05:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har polisen haft tillgång till en ID sökhund kan de ha bevis för att KJ varit i huset trots att han kanske nekar, då har de ytterligare en omständighet som pekar mot honom. Det kan vara såna här detaljer som sammantaget gör att de vet att de har rätt man.

Tänk om KJ visste att han hade span, tänk om han besökte huset/omgivningarna två dagar innan fyndet för att på så sätt visa att spår på platsen kan ha uppkommit vid detta besök och inte när kroppen dumpades.

Tänk om han även hade tänkt ut en bra förklaring till att han var där, kanske även sagt dessa till andra personer som kan intyga varför han var i området.

Då är spår på platsen förstås inte lika besvärande.

Spår inne i huset är förstås besvärande, om han inte varit där tidigare med kompisar som kan intyga att de varit där.

Spår från KJ på kroppsdelarna kan dock vara besvärande, beroende på typ av spår, exempelvis fingeravtryck i blodet eller liknande.

Tänk om KJ inte var så jävla dum som alla försöker få det till, han kanske har vetat om hela tiden att han haft span och det är därför som de säger att han inte betedde sig som en gärningsman.
Citera
2013-05-27, 05:44
Medlem
Kan de till synes utplacerade kroppsdelarna i huset och den nödtorftigt skylda torson i terrängen utanför ingå i geocachandet? Alltså den ultimata skatten sas?
Citera
2013-05-27, 06:21
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Då är ju min fråga, hur kan du veta hur KJ mår i häktet? Han kanske gråter & gråter och är sjukt besviken & arg över att just han sitter där. Det är ju ingenting media heller kan veta då dom inte träffar honom i häktet heller!!

Kan också vara så att han vet med sig att han är oskyldig & att rättvisan kommer.
Är han oskyldig väntar han ett FETT SKADESTÅND från staten & alla bodens invånare en ursäkt.

Vad jag hört är det ganska vidrigt att sitta i häkte. Är han skyldig kan han förstås gott ha det, och då kommer de säkert att gräva fram några bevis. Men är han oskyldig sitter han inte alls lugn i förvissningen om att han kommer att släppas. Det är för övrigt ynkliga skadestånd på att sitta häktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in