Citat:
Ursprungligen postat av OY
Platsen har troligen en känslomässig betydelse för KJ, varför har jag redan berättat, det är min personliga tro och ingen vetenskap. Dock kan det finnas fler känslor inblandade än de jag tror på, nämligen, han har umgåtts med VB i huset, sin första kärlek eller någon annan person av betydelse för honom. Men, det kan också vara så att han känner till att VB brukar träffa någon i det här huset, det är inte omöjligt, det kan röra sig om en person som KJ är fruktansvärt svartsjuk på, vem spelar ingen roll i nuläget, men det kan vara så att han velat hämnas genom att göra så här. Antingen planerat eller så var det ett bråk som utlöste det hela. Den person som VB ev. har umgåtts med i huset kanske träffar andra kvinnor här och KJ vet att personen kommer att göra en fasansfull upptäckt.
Fantasier och lösa spekulationer? Nej, jag tycker faktiskt inte det i det här fallet. Mord handlar ofta om relationer, svartsjuka, hämnd osv.
EDIT;Glömde en viktig sak, om VB träffar en man regelbundet för t ex sexuellt umgänge kanske det inte låter sig göras i hennes hem, där bor ju mamman, och den hon träffar, i dennes hem bor kanske hans fru och någonstans måste de ju kunna träffas. Jag tror inte att det är särskilt ovanligt att folk hittar såna här platser att umgås på.
Fantasier och lösa spekulationer? Nej, jag tycker faktiskt inte det i det här fallet. Mord handlar ofta om relationer, svartsjuka, hämnd osv.
EDIT;Glömde en viktig sak, om VB träffar en man regelbundet för t ex sexuellt umgänge kanske det inte låter sig göras i hennes hem, där bor ju mamman, och den hon träffar, i dennes hem bor kanske hans fru och någonstans måste de ju kunna träffas. Jag tror inte att det är särskilt ovanligt att folk hittar såna här platser att umgås på.
Men huset och de bilder som tidigare i tråden visats samt nu sista bilderna inbjuder väl inte till att ha sex på mysig plats. Unket, kallt och kargt så nog måste en bil vara betydligt varmare och mer vanligt. Dessutom verkar det inte alltför enkelt att ta sig in i byggnaden via rampen. Är front dörren helt igenbommad ?
Dock kanske byggnaden på något konstigt sätt finns i GM's huvud och därför användes. Får nästan känslan att GM har lurat in VB i någon falsk trygghet och hon har inte haft någon anledning att vara försiktig om de t.ex. åkt ut på en bilsafari och han tagit henne av daga ute i terrängen och inte i lägenhet, stuga eller föräldrahem. Det sista (f-hem) måste ha ett jäkligt högt odds för då är det medGM och/eller skyddande av brottsling.
Någon som har koll på vars krim.insp. L-I Joha*son försvann ur utredningen. Han deltog tror jag i den första pressträffen i Luleå bl.a. men sedan blev det Kenn*th Ra*tio som tog över innan åklagaren kom in i bilden. Har han kanske lett spaningsgruppen mot den häktade ?
Senast redigerad av ToZon 2013-05-27 kl. 03:26.
Senast redigerad av ToZon 2013-05-27 kl. 03:26.