Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Om det stämmer med KJ vet jag inte. Han har ett utmärkande special intresse, vapen och militär, air soft Gun. Avvikande beteende enligt andra. Skulle jag träffa vederbörande skulle jag nog kunna avgöra detta relativt fort, men inte genom denna tråd. Vad jag däremot kan bidra med är att tydliggöra hur en sådan diagnos skulle kunna påverka beteendet och kanske förklara en del saker om personen ifråga har AS.
Nej man ställer inte diagnoser fort. Som tur är! Hur skulle det se ut? En diagnos ska noga övervägas och avläsas med diagnoskriterierna i samband med observation. Det gör man inte "fort". Det finns människor som väntat länge med att få sin diagnos.
Apropå "specialintresset" så delade han det med många andra. Har även dom "förmodligen" någon form av autism? Jag ser det som en hobby.
En människa som gör en sådan sak som någon (vi vet inte ännu om det är KJ, men det lutar väl åt det) gjort mot VB är naturligtvis inte frisk. Men vad det sjuka består i, det får vi nog överlämna till de kunniga som träffar KJ. Dvs inte vi i en tråd. Håller du med?