2013-05-26, 05:10
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har kollat Quicksilver,s gamla inlägg. I ett inlägg kallar han sig för psykisk sjuk och i annat skriver han att han jobbar som vårdare på psyket! Verkar han skriver BS

Var snäll at posta en länk till dom inläggen, därför att jag har inte kunnat hitta dom inlägg du påstår finns.
Citera
2013-05-26, 05:19
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tror folk verkligen på allvar att diagnoser ställs i tråden? Det tror jag inte. Alla begriper att det är spekulationer, annars är man dum. Nu har åtskilliga som känner eller är bekanta med KJ hävdat att han faktiskt har en diagnos, de som inte känner killen spekulerar utifrån det. Lätt att fatta, om man vill. Vissa vill inte, de har det lite svårt med sig själva och omvärlden.

Ja och vem/vilka det skulle vara ska vi låta vara osagt.

Du mer eller mindre ger KJ diagnosen då du upprepande skriver "för så gör folk med AS, det är vanligt hos folk med AS" och liknande.

Nej ingen har verifierat att KJ har diagnos. EN i tråden har skrivit att den "Har för sig att KJ har en slags diagnos" Det betyder att man inte är säker på sin sak. Den som inte fattar det måste vara full av kvicksilver i hjärnan.

Precis som ingen sa att VB slutat med karate som du påstod bestämt i ett inlägg. Hon hade inte slutat. Hon var på väg mot nytt bälte till och med. Hon hade tränat HÅRT inför det.

Jag tycker du ska ta reda på fakta innan du postar galna saker.
Citera
2013-05-26, 05:35
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Om det stämmer med KJ vet jag inte. Han har ett utmärkande special intresse, vapen och militär, air soft Gun. Avvikande beteende enligt andra. Skulle jag träffa vederbörande skulle jag nog kunna avgöra detta relativt fort, men inte genom denna tråd. Vad jag däremot kan bidra med är att tydliggöra hur en sådan diagnos skulle kunna påverka beteendet och kanske förklara en del saker om personen ifråga har AS.

Nej man ställer inte diagnoser fort. Som tur är! Hur skulle det se ut? En diagnos ska noga övervägas och avläsas med diagnoskriterierna i samband med observation. Det gör man inte "fort". Det finns människor som väntat länge med att få sin diagnos.

Apropå "specialintresset" så delade han det med många andra. Har även dom "förmodligen" någon form av autism? Jag ser det som en hobby.

En människa som gör en sådan sak som någon (vi vet inte ännu om det är KJ, men det lutar väl åt det) gjort mot VB är naturligtvis inte frisk. Men vad det sjuka består i, det får vi nog överlämna till de kunniga som träffar KJ. Dvs inte vi i en tråd. Håller du med?
Citera
2013-05-26, 05:56
Bannlyst
G.W Uttalar sig i Expressen - Statistiskt ska det vara han som har gjort det, säger Leif GW Persson.

http://www.expressen.se/nyheter/han-har-inte-betett-sig-som-garningsman-brukar-gora/

Bild på KJ http://img13.imageshack.us/img13/7974/58242110151283372999193.jpg
Senast redigerad av Bejrut 2013-05-26 kl. 05:59. Anledning: Bild
Citera
2013-05-26, 06:33
Medlem
Citat:
Citat:
Polisen har spanat på den misstänkte 22-åringen sedan Vatchareeya Bangsuan försvann.
Vid flera tillfällen har man dokumenterat varje steg han tagit.
Citat:
- Det har varit spaning i flera omgångar. Det har hänt massa saker som har avrapporterats.
Det har gjort att han varit aktuell för ett ingripande, uppger en källa
.
Citat:
- Han har inte betett sig som gärningsmän brukar bete sig. Det har varit en annorlunda spaningsutredning, det kan man säga, säger källan.
Citat:
22-åringen har enligt uppgift medgett att han nyligen besökt det gulflagnade före detta militära trähuset mellan Gammelängsberget och Mjösjöberget i Boden, där offrets ben hittades i måndags
http://www.expressen.se/nyheter/han-har-inte-betett-sig-som-garningsman-brukar-gora/

Alltså:

* Han är den siste som sett VB i livet.

* Han kontaktar inte frivilligt polisen då det blir känt att VB saknas-Han spåras upp.

* Han deltar i söken efter VB men vill inte uppge sitt namn.

* Han vidgår att han nyligen besökt huset där de första delarna av VB:s kropp hittas.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-26 kl. 06:52.
Citera
2013-05-26, 07:12
Bannlyst
Jag har läst lite här och där i tråden om mystiska bilar som stått parkerade invid FP och allmänt betett sig konstigt.

Kan det vara så att det är civilpoliser som spanat på MGM som iaktagits, iom att de enl GW och Exp spanat i smyg på KJ sen försvinnandet?

http://www.expressen.se/nyheter/polisens-kartlaggning-ska-avsloja-22-aringen/
Citera
2013-05-26, 07:15
Medlem
Olegskis avatar
Någon som vet om MGM har en pappa vars förnamn börjar på S och slutar på J?
Citera
2013-05-26, 07:20
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem ska vi gissa på tycker ni? AN, MB, brodern, airsoftpolarna?

Ingen utav dem.
Citera
2013-05-26, 07:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Alltså:

* Han är den siste som sett VB i livet.

* Han kontaktar inte frivilligt polisen då det blir känt att VB saknas-Han spåras upp.

* Han deltar i söken efter VB men vill inte uppge sitt namn.

* Han vidgår att han nyligen besökt huset där de första delarna av VB:s kropp hittas.

Han kommer begäras häktad idag, oavsett om misstankegraden höjts eller inte.

Förhoppningsvis finns något som stärker misstankarna så att han häktas på sannolika skäl så polisen får lite lugn och ro ett tag. Det är dessutom TR som anger misstankegraden och även de kan själva höja misstankegraden till sannolika baserat på vad åklagaren och försvaret presenterar.
Citera
2013-05-26, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Var snäll at posta en länk till dom inläggen, därför att jag har inte kunnat hitta dom inlägg du påstår finns.

Jag klickade på hans nick (namn) och valde visa fler inlägg. I sidan 1 läste jag tråd:

2011-08-21 , 19.35
Är antagligen psykisktsjuk, men hur jag kan kontakta med en främling......

Och tråd
2011-07-23 , 16:31
Misshandlad av patient på jobbet......
Citera
2013-05-26, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Han kommer begäras häktad idag, oavsett om misstankegraden höjts eller inte.

Förhoppningsvis finns något som stärker misstankarna så att han häktas på sannolika skäl så polisen får lite lugn och ro ett tag. Det är dessutom TR som anger misstankegraden och även de kan själva höja misstankegraden till sannolika baserat på vad åklagaren och försvaret presenterar.

Men hur funkar sånt här?
Även om inte misstanke når upp till sannolika - kan inte bara åklagaren
begära honom häktad som skäligen misstänkt så att dom åtminstone får arbetsro 1 vecka till eller får dom inte stapla en häktning på ett anhållande på den lägsta misstankegraden?

edit: jag ser nu i ditt inlägg att du på sätt och vis redan svarat på den saken i din inledande mening
Nevermind..
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-26 kl. 07:45.
Citera
2013-05-26, 08:02
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Dagens motorsågar hoppar inte. Tror inte det är så lätt att se skillnad på snittet från en gammal vedsåg eller en motorsåg. Varför högg/sågade han inte av huvudet då?

Motorsågen sågar dragande (bara åt ett håll) med en hastighet av ca 17m/s, huden med underskikt sträcks så kraftigt att det separerar från köttet långt vid sidan om snittet. Bredare sågtänder avverkar mängder med material varav en hel del säkert skulle hamna på sågföraren.

Såga i ben med en gammal vedsåg är inte lätt, spånorna blir små, små, fastnar i bladet och gör att sågen "nyper".

Skillnaden är stor och lätt att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in