2013-05-25, 02:20
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Någon uppdatering om vad som hänt nytt idag? De verkar ju ha ganska starka misstankar mot KJ, annars finns väl inte anledning att söka igenom hans lägenhet så pass länge samt byta lås på dörren och allt. Aftonbladet har varit ganska tyst kring händelsen idag.

Ja, och det är säkert en helt korrekt iakttagelse! Visst har polisen både motiv och säkrat DNA. Något annat tror jag inte på och jag tror de fortsätter att jobba i det tysta.

Fatta hur korkat det då blir när MPS arrangerar skallgång och deltagarna är antingen GM eller skvallrar hej vilt om vad som hänt. Det är dock inte alltid som Polisen vill få ut allehanda information, utan det sabbar istället utredningen..

Men fatta hur duktig jag är som har förstått allt detta! Det är helt genialiskt, om jag får säga det själv!!
Citera
2013-05-25, 02:23
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag sa bara att vi väljer kläder utifrån vilka vi är, och en del väljer kläder för att visa vilken grupp de tillhör.
sant! sant! jag försvarar inte hans klädval, det talar ju lite som du säger att han kanske va rätt "speciell"
men det är fortfarande bara en piss i mississippi, det är så många som spökar ut sig nått alldelens överjävligt som är fullt friska! AJA nog om kläderna! vi for hoppas att vi får bättre info i slutet av helgen/början av nästa vecka, och hoppas att han får ett kännbart straff! Det är ju hursom haver fruktansvärt tragiskt för anhöriga och ett barn som tappar sin mamma!
bara tanken å gå på en begravning och veta att personen i fråga inte ligger i frid i kistan utan som en gott å blandat påse! Fy Fan!
Citera
2013-05-25, 02:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Se7een
Killen är ju trots allt ändå inte dömd för något ÄN oavsett om han har alla hästarna hemma eller inte. Han är "skäligen misstänkt". Jag tycker hela den här diskussionen med klädstil och huruvida det är relevant i fallet eller ej börjar kännas rätt ointressant.

Jag håller med dig, och då poängterar jag att det där med klädstil är ointressant, det är andra som vinklat det åt att handla om "stil". I fallet KJ handlar det inte om stil, det är långt djupare in bakom pannbenet det intressanta finns, att han troligen har ett handikapp som kan ha bidragit till att han nu misstänks för ett styckmord. Empatistörning ligger nära till hands, kalla det vad ni vill, precis vilka namn eller bokstäver som helst, ointressant. Det är hur det yttrar sig som är av intresse. En empatistörd person bör rimligtvis ha en lägre tröskel för att begå ett mord med efterföljande styckning, jag misstänker att unge herr Rambo lider av något åt det hållet.
Citera
2013-05-25, 02:30
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och en person som har den känslan av att klä sig i skyddsmask i skolan och dessutom gör det, ÄR inte normalfuntad, den är ofrisk, sjuk i huvudet, störd, kalla det vad ni vill, spelar ingen roll hur ni förklär detta faktum, och det kan ha spelat en viss roll i att han nu sitter inspärrad och förhörs som misstänkt styckmördare.

Normala personer behöver inte ha skyddsmask i skolan för att må bra, hans uppträdande är bevis nog för att han fattas ett par proppar i skåpet.
jävla påhitt! människor är tack och lov olika! och hade den teorin du har stämt så hade ju 40% av svenska folket varit potentiella mördare om man tittar på klädstilen! titta bara på EMO kulturen, stämmer det du säger så offrar dom ekorrar och kaniner och korsfäster dom och eldar och härjar oxå! Jag är för trött för att få fram konkreta exempel i huvet just nu, men det finns normalt klädda människor som styckat människor oxå!
Citera
2013-05-25, 02:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
jävla påhitt! människor är tack och lov olika! och hade den teorin du har stämt så hade ju 40% av svenska folket varit potentiella mördare om man tittar på klädstilen! titta bara på EMO kulturen, stämmer det du säger så offrar dom ekorrar och kaniner och korsfäster dom och eldar och härjar oxå! Jag är för trött för att få fram konkreta exempel i huvet just nu, men det finns normalt klädda människor som styckat människor oxå!

Om vi håller oss till den man som sitter frihetsberövad misstänkt för mordet på VB så finns det åtskilliga indikationer på att han inte är normalfuntad, krydda det här med hans uppträdande i samhället klädd i militärkläder och med vapen i hand, så ger det en bra bild av vad det här är för en typ av person. Häng inte upp er enbart på att han är MÖP, spelar soft air och uppträder märkligt.

Det blir fel och oseriöst att lösrycka tycker jag, men alla människor har inte förmågan att se en helhetsbild, jag vet, det finns en variation bland normalbegåvade också, helt klart är det så.
Citera
2013-05-25, 02:43
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om vi håller oss till den man som sitter frihetsberövad misstänkt för mordet på VB så finns det åtskilliga indikationer på att han inte är normalfuntad, krydda det här med hans uppträdande i samhället klädd i militärkläder och med vapen i hand, så ger det en bra bild av vad det här är för en typ av person. Häng inte upp er enbart på att han är MÖP, spelar soft air och uppträder märkligt.

Det blir fel och oseriöst att lösrycka tycker jag, men alla människor har inte förmågan att se en helhetsbild, jag vet, det finns en variation bland normalbegåvade också, helt klart är det så.
jaja det har jag inte förnekat heller! men när jag läste dina tidiga inlägg lät det ju som att om man har gasmask så är man psykiskt störd och styckar folk!
det är ju klart att hans psykiska tillstånd och klädstil hänger ihop! Jag ville bara framföra att man kan ha knepiga kläder utan å vara felande! vill även tillägga att jag går klädd som en vanlig svensson så jag försvarar inte mig själv!
Citera
2013-05-25, 02:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Fast jo, hur man klär sig är ett sätt att lämna signaler till omvärlden. Det kan vara antingen att "jag vill inte passa in", "jag vill vara speciell", "jag är inte så intresserad av kläder" med mera. Man visar grupptillhörighet, om det är viktigt för personen. Klart att kläder betyder något. Den identifierar dig. Om nu KJ valde att gå till plugget militärklädd och förvara knivar i skolskåpet, behöver det inte betyda att han var skvatt galen, men något visade beteendet, det var ett statement.

När det gäller KJ tror jag att airsoft-identiteten var väldigt viktig för honom, det var och är hans liv. Det kan ingen ta ifrån honom. Jag tror att han är väldigt rädd, att världen i hans ögon är en ganska så skrämmande plats, och för att överleva bepansrar han sig.

Det betyder inte att han är skvatt galen, däremot tyder det på att han inte har förståelse för samhällets normer, det i sin tur tyder på någon form av mentalt handikapp. Glöm inte heller att han har en god man, det har man inte bara för att man har en udda klädstil.
Citera
2013-05-25, 02:47
Medlem
engultomats avatar
VB verkar inte ha haft någon nära tjejkompis. Hennes kompis som pratade med tidningen och berättade om det VB skrev på Facebook (att en kille gillade henne men hon gillade inte honom tillbaka), den kompis är nog ingen nära kompis till VB med tanke på VB inte berättade vem det var. Jag tror VB höll många saker inom sig, lite synd, eftersom vi kanske kunnat få fram ett motiv eller åtminstone vetat mer om henne, om hon hade anförtrott sig någon nära kompis. Visst, Yngv* sa att hon berättar allt för honom men jag tror knappast hon pratade om sitt sexliv med honom (eller att hon kanske var gravid).

Jag reagerade på detta med att det var en silverfärgad bil som var stulen och sedan brunnit? Antar polisen redan har kikat närmare på det, inte omöjligt att GM kan ha haft bilen ett tag och velat brinna upp bevis och andra efterlämnade spår?
Citera
2013-05-25, 02:47
Medlem
Se7eens avatar
Citat:

Sant!
Ta E*a M*gnusson-fallet. Han var la för fan rektor på en skola? Propert klädd och var väl ganska familjär snubbe utåt sett om jag inte missminner mig. Mördade och styckade ändå en människokropp
Mer otäckt på nåt sätt. Fast han gjorde ju ändå slut på sig själv i häktet
Citera
2013-05-25, 02:55
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Se7een
Killen är ju trots allt ändå inte dömd för något ÄN oavsett om han har alla hästarna hemma eller inte. Han är "skäligen misstänkt". Jag tycker hela den här diskussionen med klädstil och huruvida det är relevant i fallet eller ej börjar kännas rätt ointressant.
Men ändå har jag svårt att tro att en människa kan klara av å stycka en kropp utan någon typ av rubbning? eller är det bara jag? att en människa grips av panik och handlar irrationellt händer ju! det rubriceras ju dråp! men att just stycka en människa kräver nog att det är någon som inte är helt hundra!
om jag inte minns helt fel så är det väl bland annat aspergers syndome som näst intill liknar en lobotomi! att personen i fråga inte har någon koppling mellan händelser eller kännsla för sorg,glädje osv? rätta mig om jag har fel! :-)
Citera
2013-05-25, 02:58
Medlem
bubbalees avatar
[quote=Se7een]Sant!
Ta E*a M*gnusson-fallet. Han var la för fan rektor på en skola? Propert klädd och var väl ganska familjär snubbe utåt sett om jag inte missminner mig. Mördade och styckade ändå en människokropp
Mer otäckt på nåt sätt. Fast han gjorde ju ändå slut på sig själv i häktet [/QUOTE
Never been there! så man kan ju fortfarande bara spekulera i vad som snurrar i huvet på dom! men nån tillfällig hjärnknäpp måste dom ju få! har ju svårt å se dig eller jag själv just i detta nu begå en sån handling! fasst jag tål ju inte blod heller så det kanske inte är så knepigt :-P
Citera
2013-05-25, 03:05
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Never been there! så man kan ju fortfarande bara spekulera i vad som snurrar i huvet på dom! men nån tillfällig hjärnknäpp måste dom ju få! har ju svårt å se dig eller jag själv just i detta nu begå en sån handling! fasst jag tål ju inte blod heller så det kanske inte är så knepigt :-P

Ah skulle den här snubben som KJ vara skyldig så är det säkert kombination av något, kanske ihop med alkohol. Tabletter/droger brukar oxå vara inblandade som tar bort känslor när personer som i vardagen kanske anses "normala" visar sig begått hemska brottsgärningar.
Senast redigerad av Se7een 2013-05-25 kl. 03:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in