2013-05-25, 11:40
Medlem
ME077s avatar
NK: "Häktningsförhandlingen sker i tingsrätten senast på måndag, säger Petter Wikström som är tämligen förtegen om utvecklingen i fallet och säger att "man jobbar på bred front".
På frågan om ifall man går vidare till andra platser, fastigheter eller fordon för att säkra bevis svarar Wikström att han inte vill gå in på detaljer och att detta är "bara början på ett stort arbete".

Undrar om man kan tolka detta att polisen har fått minskade misstankar mot KJ?

PS: Kan vi inte sluta diskutera asperger?!
Citera
2013-05-25, 11:42
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Mb fruga gissar jag på.
Hon kanske hade fått nog med att VB smsade med MB och var allmänt intresserad helt enkelt. Detta förklarar allt hat mot VB..

Tvivlar starkt på att AN (MBs fru) är GM. Ingen hade väl mördat och styckat en person för att sedan gå in på Facebook och skriva "Hon kanske inte lever!!" eller vad det nu var hon slängde ur sig. Att det var något mellan MB och VB har alla förstått och anledningen till att alla vet om det är för att AN skrev de saker hon gjorde. Att ljuset riktades mot dem och familjen granskades är helt och hållet ANs fel. Men hon är ingen GM, det är jag åtminstone övertygad om
Citera
2013-05-25, 11:42
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
NK: "Häktningsförhandlingen sker i tingsrätten senast på måndag, säger Petter Wikström som är tämligen förtegen om utvecklingen i fallet och säger att "man jobbar på bred front".
På frågan om ifall man går vidare till andra platser, fastigheter eller fordon för att säkra bevis svarar Wikström att han inte vill gå in på detaljer och att detta är "bara början på ett stort arbete".

Undrar om man kan tolka detta att polisen har fått minskade misstankar mot KJ?

PS: Kan vi inte sluta diskutera asperger?!

Man är nu som sagt inne på att söka efter den verkliga gärningsmannen. Ett svårt arbete eftersom han inte är känd sedan tidigare av varken polis eller offret. På sin höjd känd av någon av offrets bekanta på något vis.
Citera
2013-05-25, 11:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Men varför nio gånger? En slump? En slump att det bildats ett mönster?
Citat:
Among 31 stab wounds, nine punctures over her heart formed the outline of an inverted Crucifix, a demonic symbol. She had been stripped below the waist and defiled with a cross.
Kan inte länka, googla på "killer priest".

Men ryggen är ju fel sida.
Citera
2013-05-25, 11:53
Medlem
Cinnabars avatar
Givetvis är det inget som motsäger att den här killen, som gick runt i militärkläder och hjälm, blivit utsedd att agera "sköld" mellan offer och gärningsman. Som jag skrev tidigare är det inte heller något som talar emot att VB faktiskt gick rakt i armarna på en GM precis efter det att hon lämnade KJ. Inte heller är det omöjligt att KJ flydde hem till föräldrarna på grund av rädsla för mobben som skriver på flashback, eller skvallertomtarna på byn. Inget är omöjligt. Ni som vaknat på fel sida rekommenderar jag att sova några timmar till, så att ni orkar läsa alla inlägg och inte fastnar vid enstaka.
Citera
2013-05-25, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kan inte länka, googla på "killer priest".

Men ryggen är ju fel sida.
Har redan länkat till den sidan
Ingenting som säger att det är ryggen som mönstret sitter på.
Citera
2013-05-25, 11:55
Medlem
En snabb fråga, har man kommit fram till att hon är kvinhuggen eller är det bara era spekulationer?
Citera
2013-05-25, 11:55
Medlem
Igår for jag till boden av ren nyfikenhet, var och tog lite bilder utanför KJ, av en slump körde vi fel i centrala boden ovh fick syn på en man som kom gående till sin bil *MB* for iväg, sekunderna efter kommer en civilare från piteå körande efter denne man, kan ju dock ha vart en slump, men vem vet kanske span
Citera
2013-05-25, 11:56
Medlem
MrFolds avatar
Ritualer och stereotypa beteenden är inget specifikt för Asperger för helvete! Jag håller med Pastakrydda om att det som Cinnabar pysslar med i sina kvasipsykologiska "analyser" är trams. För att inte säga ren jävla dynga.

Som vanligt tas också ytterst osäkra uppgifter från ej namngivna, verifierade källor för sanning och utlöser en rad spekulationer som i sin tur är grundade på mycket tvivelaktiga slutsatser utifrån påstådda diagnoser och personlighetsmönster.

Kanske också är värt att påminna om att KJ fortfarande endast är häktad på skälig misstanke. Som jag skrivit tidigare kan det räcka med att han är den siste som sett henne i livet, har haft en relation till henne och uppträtt lite egendomligt i förhör för att hamna i den situationen. Han kan faktiskt vara oskyldig. Inte minst borde de personer som gör en sån stor sak av hans föregivna diagnoser minnas att de i så fall precis lika gärna kan användas som förklaring till hans något underliga beteende efter försvinnandet.
Citera
2013-05-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Har redan länkat till den sidan
Ingenting som säger att det är ryggen som mönstret sitter på.

Jag läste någonstans om att knivhuggen fanns i ryggen. Hittar inte källan just nu. sorry
Citera
2013-05-25, 11:57
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creps
En snabb fråga, har man kommit fram till att hon är kvinhuggen eller är det bara era spekulationer?

Overifierade källor i en Expressenartikel.
Citera
2013-05-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creps
Var det inte en källa till aftonbladet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in