2013-02-05, 11:33
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _vodka_
då man köper byggmaterial i polen, hur fan blir det i tullen? jag och 3 polare tänkte byta kök nu och funderar på hur det blir om man måste betala tullavgift på sånt?

Nej polen är medlem i EU så man behöver ej betala någon tull för varorna som man köper, glöm inte att fylla på med sprit samtidigt när ni ändå är där alternativt kör via tyskland
Citera
2013-04-02, 18:06
Medlem
Jag har gjort två reconiserings resor till Polen sedan i November. Vissa saker som gipsskivor bras kaminer var otroligt billiga.Kakel och klinkers var en hel del billigare också, var inne på Ikea i Gdansk där var köket som Ikea ritade åt mig här 30% billigare. Jag läste ett annat inlägg här på tråden jag tror tyvärr att det var bra mycket billigare för 5-10 år sedan.Någon skrev att den starka svenska kron kursen borede göra det riktigt billigt, tyvärr bortser man då ifrån att även Zlotyn är stark.Beträffande tull så är både polen och Sverige EU länder så det är bara att köra.Beträffande reseväg beroende vart du bor i sverige så skulle jag rekomendera Ystad -Swinouchie.Boka Happy driver, 6-7 mil ner mot Stettin hittar du billiga och bra motell resan blir billigare du har Castorama och Leroy Merlin i Stettin.Jag har i princip varit på alla byggmarknaderna i polen priserna och sortimentet är i princip detsamma på alla.Du behöver veta vad du skall ha för utbudet är enormt.
Citera
2013-05-25, 10:05
Medlem
Hej!

Hur hittar jag bilder på kakel, klinker mm på Polska sidor. Kan ju inte språket..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in