2013-05-24, 21:02
Medlem
"but until then rest assured: Brothers: A Tale of Two Sons is shaping up to be a real gem."

http://www.godisageek.com/2013/05/radar-brothers-tale-sons/
Citera
2013-05-25, 00:30
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dassrullen
Vad talar konkret för Starbreeze egentligen?

Kan tänka mig att snitt-FB:aren spelar mer dataspel än snitt-Svensson, varför Starbreeze haussas mer på Flashback än på andra aktieforum. Dataspelande kids som anser sig vara insatta, bor hemma och tror de kommer bli miljardärer på ett dygn för att det nya spelet kommer bli såååå bra. Det vet alla som sitter hemma 24/7 och varken ser solljus eller duschar.

Så fort man kommer ifrån Large-, Mid- och Small-Cap, kryllar det minsann av självutnämnda "experter".

Men säg mig, ni som aldrig duschar, varför är Starbreeze framtiden?

Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader

Senaste gången jag släppte min analys med Star så gick den upp ca 260 %. Om jag återinvesterade all vinst jag gjort i Star de senaste två åren så hade resultatet blivit + 1000 %.
Jag vill väldigt gärna se någon form av bevis på detta, för det borde du förstå, det går att prata runt men hålla tunt på internet och särskilt flashback. Vad anser du att kursen ska stå i efter dessa två spels lansering? Mellan tummen och pekfingretl? Nähä.. Det kunde du visst inte svara på.
Du får mer än gärna redovisa vad du har skrivit men då här i tråden och inte i någon skräpblogg.
Citera
2013-05-25, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copters

Jag vill väldigt gärna se någon form av bevis på detta, för det borde du förstå, det går att prata runt men hålla tunt på internet och särskilt flashback. Vad anser du att kursen ska stå i efter dessa två spels lansering? Mellan tummen och pekfingretl? Nähä.. Det kunde du visst inte svara på.
Du får mer än gärna redovisa vad du har skrivit men då här i tråden och inte i någon skräpblogg.

Einstein, allt det finns presenterat i "skräpbloggen".
Citera
2013-05-25, 02:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Bara en idiot köper aktier i ett bolag med en aktiekurs under kronan i värde... Det här mina vänner är en aktie som är som gjord för att förlora pengar på. Tro aldrig på vad någon säger. Skit är skit och kommer alltid att vara det.
Citera
2013-05-25, 23:05
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Bara en idiot köper aktier i ett bolag med en aktiekurs under kronan i värde... Det här mina vänner är en aktie som är som gjord för att förlora pengar på. Tro aldrig på vad någon säger. Skit är skit och kommer alltid att vara det.
De visade åtminstone ingen brakförlust i senaste rapporten. Det måste väl ändå vara positivt. Speciellt med tanke på att det snart lanseras ytterligare två produkter som verkar kunna sälja ganska så bra till sommaren/hösten?

Vill man köpa "lottoaktier" med chans på bra avkastning och mindre risk än många andra "förhoppningsbolag", som bara visar förluster och endast drar in pengar via nyemissioner, så är självklart Starbreeze ett bra alternativ. Men liksom de flesta aktieköp, oavsett om det är på aktietorget eller large cap, så är det alltid förenat med risk.
Citera
2013-05-25, 23:20
Medlem
Etirdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Beror helt på när man går in. Det kan jämföras med ett pyramidspel. Köper man när alla vill köpa hamnar man dock längst ner i pyramiden och kommer garanterat att förlora när bubblan spricker.
Citera
2013-05-27, 11:05
Medlem
Payday 2 ligger nu 8:a på Steam och nysläppta Metro ligger 7 :A så de har likvärdig försäljning.

Kollar man statistiken på Gamespot.com så ser man att Metro ligger 3:a på rankingen för PC som är det format som säljs på Steam. Payday 2 rankas på 202 plats så då kan man få en uppfattning om framtida försäljning när marknaden blir mer medveten om att Payday 2 kommer släppas.

Marknadsföringen lär börja på allvar den 11/6 på E3.

http://www.e3expo.com/
Citera
2013-05-27, 16:18
Medlem
http://baziwood.ir/1392/03/06/starbreezes-brothers-a-tale-of-two-sons-early-review-scores-are-out/

91/100
Citera
2013-05-28, 12:26
Medlem
David Goldfarb ‏@locust9 27 May

Payday 2 and Payday 1 have been top 1-10 on steam since we opened preorders last week. Pretty fucking awesome. #PAYDAY2 #PAYDAY

20 Retweets
12 Favorites

11:45 AM - 27 May 13 · Details

Prestigerekryteringen Golfarb på twitter igår. Det här kan bli hur stort som helst!
Citera
2013-05-28, 20:02
Medlem
http://www.godisageek.com/2013/05/brothers-tale-sons-preview/

"I have no doubt that the game is going to be one of the most impressive downloadable games – if not one of the best overall games – of 2013."
Citera
2013-05-28, 21:36
Medlem
Copterss avatar
Du bygger verkligen på den hype du själv sprider swingtrader. Mycket hinner hända innan lansering av dessa spel.
Citera
2013-05-28, 22:12
Medlem
Etirdets avatar
Synd att man inte fick något avslut på 9 öre. Nu är det försent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in