2013-05-22, 18:26
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Jag tycker det är tragiskt att man åtalar dessa tjejer men inte de som var med på upploppet. Tjejerna må har startat detta men överreaktion från ungdomarna är enlig mig mycket allvarligare. En oskyldig tjej blev utpekat och vem vet om hon kunde blivit grov misshandlat av mobben om inte polisen skyddade henne? Upploppen kostade massor med pengar som jag tycker ungdomsmobben borde åtalas för att ha orsakat. Det som dessa tjejer gjorde var en bagatell i jämförelse!

Tror du missar poängen än av de få positiva saker som feminismen har mefört i Sverige för män är kvinnornas sexuella liberalisering.

Dessa halvkriminella neoradikala islamiska invandrarfamiljer försöker ta det ifrån oss:

1. Genom att stigmatisera, kränka och förtala Svenskor som lever efter Svenska seder. Detta bör nästan kunna klassas som ett hatbrott. Ungefär som att någon förtalar en jude eller muslim pga av dennes tro....

2. Stigmatisera, kränka och förtala progressiva invandrartjejer (andra generationens oftast) som sin bakgrund och familjens påtryckningar om att följa främmande för Sverige seder och traditioner valt att gå en annan väg och välkommna den svenska invandringen

Gbg Orroz är allt detta i extremformat
Citera
2013-05-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Nej, det kommer från turkiskans oruspu som betyder hora.

Det är vad media säger, jag är turk och vet att det inte kommer från oruspu.
Citera
2013-05-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinaan
Det är vad media säger, jag är turk och vet att det inte kommer från oruspu.
Hur vet du det? Låneord finns överallt hela tiden. Jag har aldrig hört någon annan förklaring.
Citera
2013-05-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Hur vet du det? Låneord finns överallt hela tiden. Jag har aldrig hört någon annan förklaring.

Hora betydde "älskling", "käresta" eller något liknande en gång i tiden. Med detta sagt kanske man kan gå tillbaka till tråden igen?
Citera
2013-05-23, 15:09
Medlem
Celavis avatar
Är rättegången klar ?

isf vad fick dom för dom?
Citera
2013-05-23, 15:17
Medlem
Det fungerar inte så. Rättegången kan vara klar, dom meddelas om allt från ett par dagar till ett par veckor. (Max 1 vecka om den anklagade sitter anhållen, annars 2)
B!
Citera
2013-05-23, 15:24
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celavi
Är rättegången klar ?

Åklagaren lämnade in stämningsansökan den 21 maj. Därefter tar det normalt en-två veckor innan rättegång startar.

Huvudförhandling är inplanerad till 3, 4, 5, 10 och 11 juni 2013.
Citera
2013-05-24, 00:24
Medlem
tmxsevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Äckliga småsvin som försöker ljuga och leka rättshaverister fan det är riktigt illa ställt med dagens samhällsutveckling....

Det överhängande problemet är ju att tjejerna ifråga medverkar till att skapa en stigmatiserande kvinnofientlig kultur som är mot det typiska svenska samhället å direkt svenskfientlig. Till de tjejer som väljer den svenska vägen....

Visst visst visst.... Men det var inte deras syfte... Förstår du dig på vad begreppet "syfte" innebär?
Citera
2013-05-25, 18:22
Medlem
Orre kommer inte från någon turkiska eller annat ord, det har media hittat på.

Orre kommer från "fjorre" som kommer från fjortis.. Ordet har utvecklats hos vita ungdomar är jag helt säker på och inte i förorten.
Citera
2013-05-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Orre kommer inte från någon turkiska eller annat ord, det har media hittat på.

Orre kommer från "fjorre" som kommer från fjortis.. Ordet har utvecklats hos vita ungdomar är jag helt säker på och inte i förorten.

Korrekt
Citera
2013-05-27, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Tror du missar poängen än av de få positiva saker som feminismen har mefört i Sverige för män är kvinnornas sexuella liberalisering....
jo jag vet feminism i ett nötskal

OnT Finns det nån sammanfattning i tråden? syftar på stämningsansökan, ev. bild på förövarna
Citera
2013-05-27, 21:31
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssgh
Korrekt

Knappast.

http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=orroz

Kontot hette gbgorroz dessutom. Att idioter till svenskar får för sig att det är ett svenskt uttryck förstår jag inte. Det här har ju diskuterats till leda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in