Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Är det bara jag som tycker att NMR håller på att dö? SvP har tagit den ledande rollen inom den "nationella" rörelsen. Hur länge kommer NMR att hålla på innan man försvinner eller blir en del av SvP?
SMR ska ju vara en gaturörelse och revolutionära. Ni är ju ingendera nu..
Jag får också samma känsla ibland, av att NMR har blivit väldigt mycket Nordfront, Nordfront, Nordfront, så att säga, och inte mycket mer. Men samtidigt så är NMR livskraftigt, och även om det på det offentliga planet kan se "döende" ut för utomstående så vet jag att det fortfarande finns gott om liv i Rörelsen.
Jag hoppas innerligen att dina farhågor inte blir bekräftade, och att vi istället får se mer och mer av Motståndsrörelsen i framtiden. Att det finns en nationalistisk utomparlamentarisk rörelse med viljan att marschera mot militarism och radikalism ser jag som nödvändigt i framtiden, och det är min förhoppning att Svenskarnas parti och Nordiska Motståndsrörelsen aldrig någonsin kommer ställas mot varandra.
Det handlar inte om "ledande roller", utan om att agera brett och slagkraftigt. Och för det så behövs det olika organisationer.