2013-01-27, 12:36
Medlem
kemisksubstanss avatar
fortsätt kämpa
Citera
2013-01-27, 12:37
Medlem
theralenas avatar
Känner knappt nån förbättring. Vissa biverkningar har försvunnit.
Jag känner också mindre ångest och overklighetskänslor. Koncentrationsförmågan har blivit lite bättre den hoppar i gång i bland.

Men jag känner mig nästan mer deprimerad och avtrubbad. Ibland blir det bättre om dagen. Det har snart gått 2 månader sen jag började med medicinen.
Citera
2013-01-28, 14:27
Avslutad
Jag hade Seroxat i 3 år, när jag var 16-19 år. Jag bad om Seroxat, Haldol o Nitrazepam, men fick Seroxat, Risperdal o Theralen. Risperdalen gick jag upp i vikt av o blev som en zombie av. Så den slutade jag med ganska snabbt. Så jag vet inte riktigt vilka biverkningar som var orsakade av vilken medicin.

Tror att jag hade 20-40 mg Seroxat. Den enda biverkan jag märkte som inte gick över är att jag inte kunde få orgasm. Det var lite synd eftersom jag då "missade" det första gången jag fick ligga.
Citera
2013-02-01, 00:05
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag hade Seroxat i 3 år, när jag var 16-19 år. Jag bad om Seroxat, Haldol o Nitrazepam, men fick Seroxat, Risperdal o Theralen. Risperdalen gick jag upp i vikt av o blev som en zombie av. Så den slutade jag med ganska snabbt. Så jag vet inte riktigt vilka biverkningar som var orsakade av vilken medicin.

Tror att jag hade 20-40 mg Seroxat. Den enda biverkan jag märkte som inte gick över är att jag inte kunde få orgasm. Det var lite synd eftersom jag då "missade" det första gången jag fick ligga.
Ok, har du hafft nån medicin där du har fått muskelsvaghet/kraftlös en längre tid som sedan har försvunnit?
Citera
2013-02-02, 11:07
Medlem
theralenas avatar
Nu har jag fått tillbaka min muskelsvaghet/kraftlöshet. Har haft det i 2 dagar nu. Det är en utav dom värsta biverkningarna jag vet, det förstör så mycket. Psykisk har jag inte blivit så mycket bättre, kanske mer stabil bara, jämn i humöret.

Vill verkligen att muskelsvagheten ska bort, någon som har haft det länge i början som sedan har avtagit? Vet inte hur länge jag pallar med den biverkningen.
Citera
2013-02-05, 11:56
Medlem
theralenas avatar
Idag är muskelsvagheten borta. Äntligen kan jag gå till gymmet igen, fan vad jag har längtat!.
Men det skulle inte förvåna mig om skitet kommer tillbaka igen.
Citera
2013-02-06, 11:27
Medlem
theralenas avatar
Idag har muskelsvagheten kommit tillbaka, va är det för skit som kommer och går?
Citera
2013-02-15, 21:07
Medlem
theralenas avatar
Tjenare!

Nu har jag ätit seroxat i 2,5 månader men mår fortfarande väldigt dåligt. Ok visas biverkningar har avtagit. Men den jobbigaste biverkningen muskelsvaghet finns kvar. Psykisk känns det bättre vissa timmat på dygnet men annars mår jag riktigt dåligt.

Missat läkartiden vilket jag aldrig gör men pga förvirring så blir det så och nu får jag vänta evigheter igen. ehhhhhhhhhh

Har som sagt provat 21 psykofarmaka och alla utom en (tegretol som var för jävlig) har jag fått muskelsvaghet av. seroxat är den medicin jag provat längst och klarat av att stå ut med biverkningarna.
Fattar fan mig inte på denna muskelsvaghet. Går det att få bort det med nån tilläggsmedicin?

/MVH
Senast redigerad av theralena 2013-02-15 kl. 21:10.
Citera
2013-03-01, 11:40
Medlem
theralenas avatar
Hej!

Nu har det gått 3 månader och jag mår inte bättre. Mår rent ut sagt skit. Det ända posetiva är väll att ajg kan koncentrera mig lite bättre vissa stunder under dagen. men jag isolerar mig och orkar inte göra någont. Muskelsvagheten tar kål på mig.

Att få en ny tid hoss läkaren tar evighet. Vet inte vad jag ska göra.
Citera
2013-03-24, 13:44
Medlem
theralenas avatar
Hej

Nu har jag snart ätit medicinen i 4 månader och jag mår riktigt skit. Har ångest nästan hela tiden med konstanta rysningar. I bland har jag mått lite bättre med bättre kognitiv förmåga.

Hur länge ska man orka med detta.
Citera
2013-03-25, 14:30
Medlem
theralenas avatar
Helo.

Jag provade lägga till 1 mg risperdal och konstigt nog har jag inte blivit en zombie. Ända bivkerningen jag känner av den är att jag är trött i kroppen och lite vinglig. Det kanske försvinner med tiden? Vore ju toppen då.
Citera
2013-05-19, 10:04
Medlem
Jag fick Seroxat för drygt ett år sedan och för mig funkade den jätte bra mot ångest och sådant. Jag höjde dosen väldigt lite i taget vilket funkade bra. Dock gick jag upp ca 30 kg av den så bytte till Fluoxetin som verkar fungera bättre. Om jag var du skulle jag nog sluta med Seroxat eftersom du endast verkar må dåligt av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in