2013-01-01, 17:13
Medlem
theralenas avatar
Ushh fyfan detta känns inte bra alls. Växlar mellan att vara speedad och avtrubbad med muskelsvaghet. När jag blir speedad så försvinner muskelsvagheten. Nu har min aptit försvunnit igen....

När jag läser runt på forumet så hittar jag ingen som har haft svåra biverkningar så länge som jag har haft nu. en månad liksom..
Citera
2013-01-02, 13:12
Medlem
theralenas avatar
Jag undrar om nån vet hur länge man ska tolerera svår biverkningar utan att man har fått nån positiv effekt av medicinen?

2-3 månader?
Citera
2013-01-03, 17:44
Medlem
Hej, nej det är inte riktigt normalt att ha de biverkningar som du har så pass länge, MEN när jag följer tråden så ser jag att du har laborerat med din dosering upp och ner lite på eget bevåg ett par gånger. Det är inget jag skulle rekommendera att du fortsätter med då biverkningarna vid insättning skulle kunna finnas kvar längre, visserligen ligger du på en låg dos vid 10mg (vilket faktiskt är lägre än den dos man brukar starta på som är 20). Det skulle kunna vara förklaringen på att din depression inte har påverkats positivt utan jag tror att om du skulle vara i kontakt med din läkare skulle dosen höjas till 20mg per dag. Det som kan kännas drygt i det fallet är att du riskerar att få dras med en del av biverkningarna längre än om du stannar kvar på den dos du är, vilket visserligen är en ren förlustsituation då den dosen inte är tillräcklig i alla fall.
Citera
2013-01-04, 20:14
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheapTrick
Hej, nej det är inte riktigt normalt att ha de biverkningar som du har så pass länge, MEN när jag följer tråden så ser jag att du har laborerat med din dosering upp och ner lite på eget bevåg ett par gånger. Det är inget jag skulle rekommendera att du fortsätter med då biverkningarna vid insättning skulle kunna finnas kvar längre, visserligen ligger du på en låg dos vid 10mg (vilket faktiskt är lägre än den dos man brukar starta på som är 20). Det skulle kunna vara förklaringen på att din depression inte har påverkats positivt utan jag tror att om du skulle vara i kontakt med din läkare skulle dosen höjas till 20mg per dag. Det som kan kännas drygt i det fallet är att du riskerar att få dras med en del av biverkningarna längre än om du stannar kvar på den dos du är, vilket visserligen är en ren förlustsituation då den dosen inte är tillräcklig i alla fall.

ok hmm.. jag ska inte laborera mer med dosen, ska hålla mig till 10 mg. Jag vågar inte äta högre förns biverkningarna har försvunnit.

Biverkningarna som jag just nu har är muskelsvaghet och trögtänkt. Jag undrar i fall nån har haft muskelsvaghet ett tag i början som sedan har försvunnit?
Citera
2013-01-05, 02:37
Medlem
Jag hade en del muskelsvaghet som försvann när jag började ägna mig åt mer fysiska aktiviteter och efter det så märkte jag inget mer av det specifikt, däremot så var jag nog mer eller mindre trögtänkt hela tiden (fast det kan lika gärna ha berott på sjukdomen istället).
Citera
2013-01-05, 11:06
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheapTrick
Jag hade en del muskelsvaghet som försvann när jag började ägna mig åt mer fysiska aktiviteter och efter det så märkte jag inget mer av det specifikt, däremot så var jag nog mer eller mindre trögtänkt hela tiden (fast det kan lika gärna ha berott på sjukdomen istället).

Ok, känns skönt att höra att muskelsvagheten försvann, blir mer peppad att fortsätta äta medicinen. Jag tycker det är svårt med fysiskt aktivitet just nu för jag är för svag i kroppen, annars tränar jag väldigt mycket i vanliga fall...

kan du minnas hur länge muskelsvagheten satt i?
Äter du inte medicinen i dag? om inte i såna fall varför?
Citera
2013-01-05, 15:21
Medlem
kommer inte ihåg riktigt hur länge den satt i, jag tror det var nån månad eller så. Precis som du fick jag laborera med en hel del mediciner innan jag hittade rätt. Paroxetin fungerade för mig som jag mådde då, men sen råkade jag ut för en del saker i livet och medicinen var inte längre rätt utan jag fick byta.
Citera
2013-01-06, 14:28
Medlem
theralenas avatar
Någon mer med muskelsvaghet/kraftlöshet vid insättning av SSRI som sedan har försvunnit?
Citera
2013-01-11, 15:54
Medlem
theralenas avatar
Jag höjde medicin dosen från 10 mg till 20 mg för 4 dagar sen. Det märkliga var att muskelsvagheten försvann direkt. jag mådde ganska ok första dagen. Men sen har jag bara mått sämre. Kanske dumt att höja när man inte mådde bra på 10 mg? Vet inte riktigt varför jag höjde, kanske för att jag vill ligga på en effektiv dos.

Jag är inte lika muskelsvag. men jag pendlar fortfarande mellan att vara smått speedad med ångest till avtrubbad i en dimma med ingen ångest.

Har fått lite svårare att sova också, men jag mår bättre på nätterna, kanske för att sömnhormonerna aktiveras vilket jag blir lugnare utav.

Ushh för insättning av medicin. Det har ju snart gått 6 veckor sen jag började.
Citera
2013-01-18, 19:50
Medlem
theralenas avatar
Nu har det snart gått 7 veckor sen jag började med medicinen.

Vissa timmar om dagen kan jag må lite bättre, jag mår bäst på nätterna då känner jag inte av biverkningarna lika mycket ibland känner jag dom inte alls då.

I går hade jag skit jobbiga rysningar hela dagen i dag är dom bättre. Jag har också börjar sova mycket på dagen. blir lätt trött. Annars är allt som vanligt, biverkningarna känns mer vissa timmar/dagar. Bara hålla ut då och se vad som händer. Kanske tar några månader för mig att bli bra. Verkar som att mina hjärna är ganska skadad och då tar det kanske längre tid på sig att läka.
Citera
2013-01-19, 12:59
Medlem
theralenas avatar
Dom hemska rysningarna tar död på mig. Fattar inte riktigt vad det är. Dom sitter i flera timmar om dagen. Kan det vara en form utav ångest?

Jag har känt dessa rysningar utan medicin nån gång bara, men med medicinen så har jag dom typ hela tiden. Någon som har haft det av mediciner som sedan har avtagit?
Citera
2013-01-19, 14:47
Medlem
theralenas avatar
Snälla nån som kan svara på ovanstående frågan, blir mer peppad då att fortsätta behandlingen då. ushh dessa rysningar äter upp mig. rysningen påverkar och det kognitiva jag blir förvirrad och kan inte koncentrera mig. Den försvinner när jag är på väg mot en avtrubbning.
Senast redigerad av theralena 2013-01-19 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in