2013-05-18, 10:11
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Jämlikheten är inte fullbordad i sverige. Kvinnan pratas det än i dag om.
Det är därför feminismen finns, jämlikheten är fortfarande för långt bort för kvinnan och fördomar mot dom och sexistisk behandling.

Det var inte länge sedan sveriges kvinnor fick sin röst hörd, det var bara första halvan av 1900-talet som kvinnan fick rösta.

Det hela är en process som inte är över.
Men om böneutrop är ett exempel på jämlikhet så bör ju i konsekvensens namn alla oväsen bli tillåtna?
Oväsen är ju subjektivt och enligt mig så är böneutrop oväsen.
Citera
2013-05-18, 10:12
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Inte en garanti.
Det sitter inte muslimska extremister på alla instanser, sitter och godkänner allt hur som helst gällande moskéer.
Du missar min poäng totalt, det spelar ingen roll om jag finansierar ett byggprojekt själv, jag måste fortfarande ta hänsyn till den svenska stadsbilden.
Citera
2013-05-18, 10:16
Medlem
Mad monks avatar
Vill dom ha sånt så ska de flytta hem igen. Det får fan va nog nu med idiotierna. Nån inavlad skäggmupp som skriker på arabiska från ett torn vill jag inte veta av i mitt land. Sen kan apologeterna i tråden tjaffsa om jämställddhet, rasism och vad de nu kan hitta på för nonsens för att försvara dessa dårskaper, bäst de vill.
Citera
2013-05-18, 10:18
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Du missar min poäng totalt, det spelar ingen roll om jag finansierar ett byggprojekt själv, jag måste fortfarande ta hänsyn till den svenska stadsbilden.

Och det var därför politikerna INTE bör kallas för fega då det är en rättssak/lag fråga och sånt sköter polisen som dom får skattepengar till.
Den fick gå igenom en process enligt lag och blev godkänd enligt svensk lag utan undantag.
Citera
2013-05-18, 10:20
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vill dom ha sånt så ska de flytta hem igen. Det får fan va nog nu med idiotierna. Nån inavlad skäggmupp som skriker på arabiska från ett torn vill jag inte veta av i mitt land. Sen kan apologeterna i tråden tjaffsa om jämställddhet, rasism och vad de nu kan hitta på för nonsens för att försvara dessa dårskaper, bäst de vill.

Så om jag vill ha rätt till något jag har rätt till enligt lag men för att någon sin du vill bara inte det så kan jag bara ta och dra?
Vad enkelt det vore och riktigt det skulle vara.
Citera
2013-05-18, 10:28
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Så om jag vill ha rätt till något jag har rätt till enligt lag men för att någon sin du vill bara inte det så kan jag bara ta och dra?
Vad enkelt det vore och riktigt det skulle vara.

Var det något oklart med det jag skrev eller?
Citera
2013-05-18, 10:34
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Var det något oklart med det jag skrev eller?

Nej ingenting oklart bara att den fantasin var intresant.
Citera
2013-05-18, 11:39
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Men om böneutrop är ett exempel på jämlikhet så bör ju i konsekvensens namn alla oväsen bli tillåtna?
Klart det är högst subjektivt. Dock spelar det ingen roll vad DU tycker. Det har tagits ett kollektivt beslut av de som har bestämmelserätt att det INTE är ett oväsen, att det inte går att nekas via 'bullerlagarna'. Så ni måste vara många som har problem med ljudet och dessutom bo tillräckligt nära för att kunna höra ljudet för att ha någon rätt att använda den anledningen för ett förbud.

Så om du vill införa ett förbud som icke-boende i närområdet till moskén så får du komma på någon annan anledning.

(Och dessutom, vi talar om en religiös ritual här vilket gör den 'viktigare' i lagens ögon än en privatperson som vill springa omkring på gatorna och föra oväsen.)
Citera
2013-05-18, 11:40
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
(Min fetmarkering)
Och hur gör vi med alla de som är födda och uppvuxna i Sverige? De 'etniskt svenska' muslimerna? De är ju redan hemma.
Citera
2013-05-18, 12:18
Medlem
tigersaid86s avatar
Man kan inte tro att dom är Svenskar. Man skulle tro att dom är en khomeini, saudisk lagstiftare eller en Grekisk politiker
Citera
2013-05-18, 12:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ja, det gick emot moskéns detaljplan, inte områdets. Sedan tog kommunen beslutat att riva upp det då det inte bor någon där, dessutom har du hela E4:an som dånar bakom.

Kvarterets detaljplan, för att vara exakt. Kvarteret Teglet (56-30).

Dock hörs böneutropet ganska bra bland Fittjas höghus. Jag var där och lyssnade med egna öron, och ingen kan påstå att man inte hör något. Det hörs väldigt tydligt.
Citera
2013-05-18, 17:48
Medlem
Citat:

Om du nu hade bott kring moskén hade du också fått rätten att överklaga bygglovet och polisens tillstånd. Varför flyttade du inte till btk eller huddinge och sedan överklagade beslutet? Ni internetskrigare vet ju inte hur en demokrati fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in