Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Utmärkt! Nu vil jag höra Lalajlajs version.
Sedan ger jag min.
Du borde gett din version först så man förstår vad du baserar din märkliga slutsats på istället för att avkräva oss på förklaringar.
Citat:
I mina ögon så är du totalt oskyldig, finns inte en chans i h-e att en skyldig Gm skulle gå ut så här frivilligt offentligt och ta debatten som du gör.
Det här är en märklig slutsats därför att du inte har tillräckligt med information och kunskap för att dra en sådan slutsats. Du avfärdar en person som det finns betydande besvärande omständigheter mot och som inte har kunnat ge en rimlig förklaring som hittills har varit kontrollerbar.
Det betyder inte att
Atervandsgrand4 är skyldig, men det finns ingenting som kan påvisa att han inte skulle kunna vara skyldig.
Det normala i detta fall vore att
Atervandsgrand4 gör en anmälan om förtal till polisen, uppgiftslämnaren är känd. Men för att polisen ska kunna behandla detta som förtal så krävs det att den information som är lämnad är osann. I tråden har
Atervandsgrand4 inte kunnat påvisa det, kan
Atervandsgrand4 påvisa det för polisen?
Det som följt tråden kan se att hans försvar var ganska försiktigt och lamt i början, för att efter ett tag övergå i mer aggressiva toner när det visade sig att vi inte kunde bemöta honom i vissa delar.
Att gå ut i offentligheten och försvara sig har skyldiga gjort i alla tider, det är ingenting unikt för denna tråd. Den som är oskyldig känner oftast inte samma behov av att försvara sig som en som är skyldig. Det betyder inte att alla som försvarar sig i offentligheten är skyldiga, men det behöver inte heller betyda att de är oskyldiga.
Om din magkänsla så här enkelt avfärdar personer så har jag svårt att se att du ska kunna komma till något resultat i den här tråden.