2013-02-13, 16:15
Medlem
xcvs avatar
Vad hände sen med sångaren Peter Holm efter det att han hade sin "hit" Monia ? Hur lever han nu, om han överhuvudtaget lever, sitt liv. Är han lika snygg som när det begav sig, eller är han nu, genom ålder, eller ett hårt liv så sliten att man inte skulle känna igen honom. Om jag minns rätt så var han väl under en period, en Toyboy, åt en engelsk skådespelerska, med smak för yngre män.
Citera
2013-02-13, 16:33
Medlem
fredrikdenstores avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Holm
Citera
2013-02-13, 16:50
Medlem
xcvs avatar
Ja jag vet, på Wikidepedia kan vem som helst skriva vad som helst, liksom på denna tråd. Men jag undrar fortfarande vad som blev av sångaren Peter Holm ? Skvaller tack...
Citera
2013-05-08, 15:46
Medlem
mrtowlies avatar
Det undrar jag också!
Citera
2013-05-08, 16:42
Medlem
P55s avatar
Sökte lite på nätet;
Efter Joan Colin så flyttade han till Frankrike och drog sig undan offentligheten.
Han fick säkert en rejäl slant av Joan för att försvinna. Dessutom ärvde han pengar efter sin far som var förmögen.
Ja så han sitter väl vid Medelhavet nånstans och sjunger Monia och syster Jane för gamla rika kärringar.
Citera
2013-05-08, 21:05
Medlem
Efter "Monia", en singel som sålde fler ex. i Frankrike än någon Beatlesdito gjorde, så satt han bl.a. i den sista melodifestivalexpertjuryn 1973 och var där den ende av 20 jurymedlemmar som gav "Ring ring" sina maxpoäng. Sedan råkade han lite illa ut i samband med införsel av diamanter som inte beskattats men det var inte mycket skatt han skulle ha betalat på det lilla han själv var med om att ta in. Efter diamanthistorien så drog han till London där han bl.a. sålde telefonsvarare och hade en firma som överförde fotografier till porslinstallrikar. I London träffade han Joan Collins och de blev ett par både privat och i affärer. Peter hjälpte Joan på många sätt, bl.a. så spelade han ut några TV-bolag mot varandra så att hennes gage för Dynastin steg något oerhört och han fixade kontrakt med kläd- och sminkföretag som betalade bra för att få använda hennes namn. Han startade företaget "Gemini Star Production" som skapade serierna "Monte Carlo" och "Sins" där Joan (och även han själv i ett par cameo-roller) spelade. Det företaget fortsatte Joan att driva efter skilsmässan. Under skilsmässan så försökte Peter naturligtvis att få så mycket som möjligt av den förmögenhet han varit med om att skapa men ett äktenskapsförord han skrivit under innan bröllopet begränsade hans del. Joan har senare sagt att det Peter fick efter skilsmässan bara var en bråkdel av det hon tjänat på honom. Efter skilsmässan så har han bott bl.a. i Frankrike, Schweiz och på Mallorca.
Citera
2013-05-08, 21:59
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja så han sitter väl vid Medelhavet nånstans och sjunger Monia och syster Jane för gamla rika kärringar.

Kanske, men han är snart 66 år och mycket långt från ung älskare-gebitet. Han kan ha trollat till sig en slant, men hur han mår och vad han gör är definitivt nåt som blaskorna skulle kunna göra en sak av.
Typ "vad hände sen?"
Citera
2013-05-10, 19:20
Medlem
peter bor mellan tumba c och salem,,alltså en bit utanför stockholm
Citera
2013-05-10, 19:47
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
peter bor mellan tumba c och salem,,alltså en bit utanför stockholm

Tvivlar på det du säger, verifiera gärna
Citera
2014-09-05, 13:15
Medlem
Han bor eller bodde i Uttran,och sysslar eller sysslade med datorer. Det var ett tag sedan jag träffade honom så möjligheten att han flyttat till Frankrike finns.
Citera
2017-03-15, 09:56
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykroppa
Han bor eller bodde i Uttran,och sysslar eller sysslade med datorer. Det var ett tag sedan jag träffade honom så möjligheten att han flyttat till Frankrike finns.
För några år sedan bodde han i Vårby Gård med en annan " pojke " 2017 finns ivartfall ingen Peter Holm född 1947 i Stockholm längre. Men han heter ju egentligen Peter Gustaf Carl Sjöholm och denne finns kvar i Vårby södra Stockholms mindre celebra områden.
Senast redigerad av Bajsolle1 2017-03-15 kl. 10:29.
Citera
2017-03-15, 12:05
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storsang
Efter "Monia", en singel som sålde fler ex. i Frankrike än någon Beatlesdito gjorde, så satt han bl.a. i den sista melodifestivalexpertjuryn 1973 och var där den ende av 20 jurymedlemmar som gav "Ring ring" sina maxpoäng. Sedan råkade han lite illa ut i samband med införsel av diamanter som inte beskattats men det var inte mycket skatt han skulle ha betalat på det lilla han själv var med om att ta in. Efter diamanthistorien så drog han till London där han bl.a. sålde telefonsvarare och hade en firma som överförde fotografier till porslinstallrikar. I London träffade han Joan Collins och de blev ett par både privat och i affärer. Peter hjälpte Joan på många sätt, bl.a. så spelade han ut några TV-bolag mot varandra så att hennes gage för Dynastin steg något oerhört och han fixade kontrakt med kläd- och sminkföretag som betalade bra för att få använda hennes namn. Han startade företaget "Gemini Star Production" som skapade serierna "Monte Carlo" och "Sins" där Joan (och även han själv i ett par cameo-roller) spelade. Det företaget fortsatte Joan att driva efter skilsmässan. Under skilsmässan så försökte Peter naturligtvis att få så mycket som möjligt av den förmögenhet han varit med om att skapa men ett äktenskapsförord han skrivit under innan bröllopet begränsade hans del. Joan har senare sagt att det Peter fick efter skilsmässan bara var en bråkdel av det hon tjänat på honom. Efter skilsmässan så har han bott bl.a. i Frankrike, Schweiz och på Mallorca.

Ett spännade livsöde, jag hade aldrig hört talas om honom tidigare. Han verkar vara rätt slipad.

Jag vill veta mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in