2013-05-03, 10:22
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Dessa specialundantag jämt.. Om man definierar snygga feminister som icke-feminister så kan man hävda att feminister inte är snygga. Men är det ärligt?

Allt grundar sig i hur vi definierar feminism. I Sverige får givetvis de tongivande feministerna företräde vad gäller att definiera feminismen, hur man än kan tycka att feminismen rent logiskt bör se ut. Det är här vi finner Winberg, Schyman, Sveland, Lundgren etc.

Jag tycker personligen att dessa personer är oärliga när de säger sig företräda feminismen men istället agerar utifrån en sjuk världsbild, men dessvärre kan inte jag råda över vilka som blir inflytelserika, eller vilken grupp människor de säger sig företräda, så det är bara att gilla läget och anpassa sig. Hade jag bott i ett land där kvinnoförtryck var ett faktum och där rörelsen hade verklighetsgrundade avsikter och mål så hade jag utan att tvekat kallat mig feminist, men så är inte fallet i Sverige.

I Sverige bör man ställa sig kritisk till feminism, eftersom ett stöd till feminismen direkt innebär stöd till dessa radikala marxistiska krafter.

Jag har viss förståelse för att en del väljer att kalla sig feminister dessa sjuka människor till trots - man vill inte låta dem definiera hur feminismen ser ut. Däremot finner jag tankesättet aningen naivt. Det är dessa människor som definierar feminismen, och de står i stort sett helt oemottalade eftersom de genom sin makt dessutom fått det moraliska tolkningsföreträdet. Varför inte bara acceptera att Schyman är alfahonan i feminismrörelsen, och att det är hennes åsikter som i stort får definiera vad som är feminism istället för att desperat klänga sig fast vid uttrycket och med gråten i halsen proklamera att "det där inte alls är feminism" så fort det hettar till?
Citera
2013-05-03, 11:49
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Dessa specialundantag jämt.. Om man definierar snygga feminister som icke-feminister så kan man hävda att feminister inte är snygga. Men är det ärligt?

Ja, det blir ingen riktig skottsman øver det hela.
Citera
2013-05-03, 12:37
Medlem
Gubbskems avatar
Jag har funderat ett tag på varför trådar som denna och t.ex en tråd om sittkisseri är fjolligt eller om en toalettskyllt är anledning till kränkning är dom som får så sjukt mycket inlägg. Varje månad så ser man exempel på trådar som har ett riktigt syfte och tar upp viktiga saker ur olika samhällsaspekter som försvinner efter bara ett fåtal inlägg medans dessa drar på i evigheter.

Observera att jag kan heller inte låta bli att ibland skriva någon mening här och där för att jag tycker det är kul att "trolla" lite.

Vad är det som är så lockande med att skriva oneliners? Varför blir jag irriterad när jag ser en tråd om att alla som inte gillar feminism är oskulder, småkukade, arbetslösa etc? Jag har en fullt duglig kuk, en flickvän som jag gjort tillräckligt med för att oskuldsargumentet inte bör funka + ett jobb, så detta är något jag inte borde bry mig om egentligen. Varför får jag en sorts instinkt att försvara "min grupp" trots att jag inte känner en jävel här?

Vi säger att vi inte bryr oss. Men trots det så ser jag massa feminister i en tråd som denna som bevisligen klarar att formulera ett intressant argument eller två i andra trådar falla i fällan dom med och börja hetsa mot män.

Vad driver er/oss att skriva i en tråd som denna egentligen?

Och för att få in lite topic-snack. Det finns givetvis massor snygga feminister. (att bara leta bland kändisar som ofta gör en poäng av att inte leva upp till ideal är inte vägen att gå) Bara ta en titt på landets högskolor t.ex. Dom är inte så läskiga som man kan tro! Opposites attract säger dom ju och ja, det finns vissa sanningar i det. Ni kritiker borde ge det en chans!
Senast redigerad av Gubbskem 2013-05-03 kl. 12:41.
Citera
2013-05-03, 23:48
Bannlyst
Feminister verkar inte fatta att män och kvinnor har olika könsroller. En man förväntas ju prestera och tjäna pengar. För mig är det helt obegripligt hur kvinnor kan gå runt och klaga på sin tillvaro när dom egentligen bara behöver gå runt och se fin ut. I dagens samhälle har kvinnan mer makt än mannen. Det finns fler kvinnor på högskolorna och kvinnor ifrågasätts inte inom de mansdominerade yrkena medan kvinnodominerade yrken inte är socialt acceptabelt för män. Även om kvinnorna inte har motivationen att gå hela vägen, för dom vet att män bryr sig inte skit om hur mycket dom tjänar.

Dessutom förväntar kvinnor sig ju att mannen ska tjäna mer pengar och vara bättre än dom själva för det ska vara bra. Vilket är en biologisk programmering. Sen klagar dom på lönen när dom själv jobbar halvtid som textildesigner eller nått annat flummigt låtsasjobb.

Då till feminister. Det är mestadels personer som inte uppfyller kvinnans enda krav som jag tidigare beskrev, alltså ha ett okej utseende. Och därmed är bitter på världen och hatar män för att dom inte får vara kvinnor i den värld som kvinnor själv hjälpt till att skapa. Hur mycket dom än klagar och hatar kommer ingenting att ändras. Våra könsroller är vad dom är och är en produkt av tusentals års evolution och det kommer inte ändras för några ratade feminister är bittra på den bistra verkligheten. Eller för att man eldar sedlar.

Det är också svaret på varför feminister är fula.
Senast redigerad av phpotosmartt 2013-05-04 kl. 00:20.
Citera
2013-05-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Jag har funderat ett tag på varför trådar som denna och t.ex en tråd om sittkisseri är fjolligt eller om en toalettskyllt är anledning till kränkning är dom som får så sjukt mycket inlägg. Varje månad så ser man exempel på trådar som har ett riktigt syfte och tar upp viktiga saker ur olika samhällsaspekter som försvinner efter bara ett fåtal inlägg medans dessa drar på i evigheter.

Observera att jag kan heller inte låta bli att ibland skriva någon mening här och där för att jag tycker det är kul att "trolla" lite.

Vad är det som är så lockande med att skriva oneliners? Varför blir jag irriterad när jag ser en tråd om att alla som inte gillar feminism är oskulder, småkukade, arbetslösa etc? Jag har en fullt duglig kuk, en flickvän som jag gjort tillräckligt med för att oskuldsargumentet inte bör funka + ett jobb, så detta är något jag inte borde bry mig om egentligen. Varför får jag en sorts instinkt att försvara "min grupp" trots att jag inte känner en jävel här?

Vi säger att vi inte bryr oss. Men trots det så ser jag massa feminister i en tråd som denna som bevisligen klarar att formulera ett intressant argument eller två i andra trådar falla i fällan dom med och börja hetsa mot män.

Vad driver er/oss att skriva i en tråd som denna egentligen?

Och för att få in lite topic-snack. Det finns givetvis massor snygga feminister. (att bara leta bland kändisar som ofta gör en poäng av att inte leva upp till ideal är inte vägen att gå) Bara ta en titt på landets högskolor t.ex. Dom är inte så läskiga som man kan tro! Opposites attract säger dom ju och ja, det finns vissa sanningar i det. Ni kritiker borde ge det en chans!
Du har en poäng men missar den viktigaste; vackra kvinnor får det bästa av manen, hon är upptagen med att leva sitt liv. Feminismen blir dem oattraktiva kvinnornas räddningsplanka. Det är inte svårare än så.

Attraktiva heterosexuella kvinnor är helt ointresserade av feminism. Den fyller ingen funktion för dem.
Citera
2013-05-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phpotosmartt
För mig är det helt obegripligt hur kvinnor kan gå runt och klaga på sin tillvaro när dom egentligen bara behöver gå runt och se fin ut.
[/u][/b]

Det låter ju som en otroligt innehållsrik tillvaro...
Citera
2013-05-05, 23:15
Medlem
Brodos avatar
En feminist (minns inte namnet) har en väldigt skum bild på sig själv efter sina artiklar. Man ser henne snett under ifrån istället för rakt framifrån. Har hon tagit lärdom och döljer sina fulaste drag?
Citera
2013-05-06, 16:47
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du har en poäng men missar den viktigaste; vackra kvinnor får det bästa av manen, hon är upptagen med att leva sitt liv. Feminismen blir dem oattraktiva kvinnornas räddningsplanka. Det är inte svårare än så.

Attraktiva heterosexuella kvinnor är helt ointresserade av feminism. Den fyller ingen funktion för dem.

Vilken räddningsplanka har de fula och oattraktiva männen?
Citera
2013-05-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Misslyckade män har ingen räddningsplanka. Det är större diskrepans mellan hur misslyckade män och lyckade män klarar sig kontra deras kvinnliga respektive. Du kan se detta i all statistik, mäns liv är mer utsatta och mer upp till männen själva.
Citera
2013-05-06, 16:53
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Misslyckade män har ingen räddningsplanka. Det är större diskrepans mellan hur misslyckade män och lyckade män klarar sig kontra deras kvinnliga respektive. Du kan se detta i all statistik, mäns liv är mer utsatta och mer upp till männen själva.

Så de blir uteliggare, socialfall och alkoholister typ?
Citera
2013-05-06, 16:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Porr på internet är väl det enda jag kan komma på.
Citera
2013-05-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Det låter ju som en otroligt innehållsrik tillvaro...

Med lite tur kan de ibland kanske ta del av pojkvännens hobby också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in