Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2013-02-24, 02:46
Medlem
Keta.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Tog åt mig? Jag försöker förklara situationen för dig.. Antar att du vill få mig att bli arg eller nått.
Så du jämnför benso med cannabis? Cannabis är ett torkat löv, och vad innehåller benso egentligen? Vem vet? Kan knappast tro att det är något bra iaf.
Olika benso tabletter innehåller olika ämnen. Till exempel så inne håller xanor ett ämne som heter alprazolam samt naturliga bindemedel. Cannabis innehåller ca 470 st olika psykoaktiva substanser. Antar att man kan jämföra dem om man kan bli hög på båda samt få dem via sjukvården.

Älskar hur ni cannabisaktivister är så skenheliga
Citera
2013-02-24, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keta.
Oj vad du tog åt dig Ligger nog en hund begraven. Alla ni använder ju cannabis i medicinskt syfte eller hur? Precis som jag alltid använder benso i medicinskt syfte Visst hjälper benso mig en hel del men att säga att man inte inser att man knarkar och drogar sig är ju iofs en annan problematik ni ofta har.

"Knarkar" och "drogar" sig, så fint du får det att låta, du får gärna vara en knarkare du, en stor skillnad är det dock på cannabis och benso, däremot så har de båda bra egenskaper.
Tycker man fortfarande att Cannabis ska vara olagligt så är man endast dum i huvudet och har svårt att ta in ny information.

Som sagt det är inget med att "knarka", den som påstår något sådant borde helt klart att ta och tänka om.
Citera
2013-02-24, 04:10
Medlem
Keta.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtsAndCrafts
"Knarkar" och "drogar" sig, så fint du får det att låta, du får gärna vara en knarkare du, en stor skillnad är det dock på cannabis och benso, däremot så har de båda bra egenskaper.
Tycker man fortfarande att Cannabis ska vara olagligt så är man endast dum i huvudet och har svårt att ta in ny information.

Som sagt det är inget med att "knarka", den som påstår något sådant borde helt klart att ta och tänka om.
Jag tycker inte någon narkotika ska vara olaglig, jag gillar det mesta men tycker att allt för många cannabisrökare försöker rida på den medicinska marijuanavågen. Men dem flesta har ju inget behov av medicinsk marijuana utan vill ju bara bli höga. Men det verkar vara så svårt att erkänna att cannabis är en drog precis som alkohol och kan nyttjas för rusets skull. Är det skamfyllt att ha ett begär att bli hög?

Citera
2013-02-26, 22:27
Bannlyst
Citat:
Jag tycker inte någon narkotika ska vara olaglig, jag gillar det mesta men tycker att allt för många cannabisrökare försöker rida på den medicinska marijuanavågen. Men dem flesta har ju inget behov av medicinsk marijuana utan vill ju bara bli höga. Men det verkar vara så svårt att erkänna att cannabis är en drog precis som alkohol och kan nyttjas för rusets skull. Är det skamfyllt att ha ett begär att bli hög?

Nej, det är inte skamfyllt att bli hög/vara hög eller liknande. Men du verkar ju tro det, eftersom du också tror att bara för att man knarkar, så gör man det enbart för att bli bränd. Så är inte fallet, utan man kan knarka pga många olika saker och vilja få ut olika saker av det också. Visst, jag röker för att bli hög. Men när jag är hög så får det mer en medicinsk effekt på mig, än bara "flum".
På fester röker jag enbart för att bli hög. Hemma röker jag för att medicinera mig och min kropp.
Citera
2013-05-05, 18:27
Bannlyst
Citat:
Olika benso tabletter innehåller olika ämnen. Till exempel så inne håller xanor ett ämne som heter alprazolam samt naturliga bindemedel. Cannabis innehåller ca 470 st olika psykoaktiva substanser. Antar att man kan jämföra dem om man kan bli hög på båda samt få dem via sjukvården.

Älskar hur ni cannabisaktivister är så skenheliga

Stämmer inte, den innehåller runt 500 ämnen men runt 80 är psykoaktiva.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in