Jag vet inte riktigt om det här tillhör juridik eller träning, anyway!
Jag tränade här om dagen på 24/7 fitness i stockholm city.
Helt plötsligt kommer det in en tant på 35 år, som var ordningsvakt.
Hon gick fram till alla och bad om att få se våra träningskort på ALLA som var där på kvällen.
Hon skrev upp något nummer på baksidan av kortet, och ville ha mitt namn osv..
Är det här något som ordningsvakter får göra? Har dom rätt till att få veta mitt namn eller skriva av mitt kort, helt oprovocerande?
Så jag vet nästa gång, att jag vill fan inte att hon ska veta vem jag är.
Denna dam kom in på gymmet mellan 10:30-11:00 på kvällen.
Enligt avtalet så står det att kontroller kan genomföras så du kommer nog inte undan det. Sen skriver du ID i topic men medlemskortet i texten, medlemskortet borde väl vara brukligt men vet inte om de har rätt till att se ID kort (ingen aningen egentligen).
Jag vet inte riktigt om det här tillhör juridik eller träning, anyway!
Jag tränade här om dagen på 24/7 fitness i stockholm city.
Helt plötsligt kommer det in en tant på 35 år, som var ordningsvakt.
Hon gick fram till alla och bad om att få se våra träningskort på ALLA som var där på kvällen.
Hon skrev upp något nummer på baksidan av kortet, och ville ha mitt namn osv..
Är det här något som ordningsvakter får göra? Har dom rätt till att få veta mitt namn eller skriva av mitt kort, helt oprovocerande?
Så jag vet nästa gång, att jag vill fan inte att hon ska veta vem jag är.
Denna dam kom in på gymmet mellan 10:30-11:00 på kvällen.
Asso vafan! Fråga henne? Det är hennes jobb? Varför ska flashback veta det här?
Har hänt mig 2 gånger denna vecka, min polare sa att det stod i avtalet att dem gör dessa kontroller eftersom de inte är bemannade på kvällarna. All information finns på avtalet du godkände
Ber om ursäkt ang topic!
Det är träningskortet dom ville se!
Men det kändes så jävla muppigt, mitt inne i super settet kommer kärringen fram och ber om kortet, sen när man väl hämtat kortet skriver hon upp både namn och kortnummer på ett a4 papper? hur seriöst låter det?!
Har själv alltid funderat ut i detta. Ibörjan när jag inskaffat medlemskort på fitness 24/7 så tog jag alltid med kortet i gymsalen då det stod att man alltid ska ha med det eftersom sådana här kontroller kan ske.
Men efter några veckor blev jag less, ingen annan än tjejer verkar ha med sig sitt gymkort dit ut (och dom har ju med det för att komma in till sitt omklädningsrum samt tjejgym).
Har aldrig stött på någon kontroll hittills, ändå tränat väldigt ofta i 7 månader.
Var det flertal som inte hade med sig medlemkortet in i salen? tänkte att man får väl springa och hämta det när någon kontrollvakt kommer istället.
Det brukar va problem på obemannade gym att folk släpper in sina polare och att folk som inte tränar uppehåller sig i gymmet. Visst har de rätt att kolla om folk som är där har ett giltigt medlemskort. ID är mera tveksamt. Inte ens polisen kan avkräva mig på ID om jag inte är misstänkt för något.
Det brukar va problem på obemannade gym att folk släpper in sina polare och att folk som inte tränar uppehåller sig i gymmet. Visst har de rätt att kolla om folk som är där har ett giltigt medlemskort. ID är mera tveksamt. Inte ens polisen kan avkräva mig på ID om jag inte är misstänkt för något.
Gymmet är ingen allmän plats och de kan ställa i princip vilka krav de vill på sina kunder. Står det i reglerna att du ska kunna visa upp ett giltigt träningskort och kunna legitimera dig vid anmodan så är det bara att plocka upp korten och gilla läget om det dyker upp en kontrollant.