2013-04-12, 13:34
Medlem
Pastellfisks avatar
De kommande introlekarna för Dragon's Maze verkar lovande. De foils som medföljer är alla legendary vilket gör det lite extra trevligt, och samtidigt innebär att de är relativt bra köp om priset, som för tidigare introlekar, landar på runt 130 spänn. I synnerhet som man, i vanlig ordning slänger in två boosters (á ca. 30:- styck).

Personliga favoriter är Orzhov samt Azorius. Två guilds som jag gillar men som jag inte riktigt lyckats kombinera ihop speciellt roligt. Undrar för övrigt hur de valde vilka guilds som skulle få en andra introlek? Tror inte det har med vilket guild som är populärast, har nämligen för mig att Izzet var ganska högt rankade där.

Blir nog att köpa en eller två när de släpps, ska bli kul att se kompletta leklistor. Lär inte vara speciellt bra lekar men som sagt, rares och boosters brukar göra dom till vettiga köp i vilket fall.

EDIT: Ska faktiskt våga mig på en gissning på Azoriusleken, bara för att se hur mycket jag kan få rätt

Lands

12 Plains
12 Island
1 Azorius Guildgate

Creatures

2 Azorius Arrester
1 Azorius Justicar
1 Lavinia of the Tenth
2 Deputy of Acquittals
1 Sunspire Gatekeepers
2 Isperia's Skywatch
1 New Pravh Guildmage
1 Soulsworn Spirit
1 Tower Drake
1 Vassal Soul
1 Keening Apparition
1 Sunspire Gatekeepers

8 "nya" creatures

Other spells

1 Render Silence
1 Azorius Charm
1 Azorius Keyrune
2 Dramatic rescue
1 Chronic Flooding
2 Search Warrant
1 Cancel

3 "nya" spells

Totalt 60 kort.
Senast redigerad av Pastellfisk 2013-04-12 kl. 13:56.
Citera
2013-04-14, 01:02
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doviculus
Det här kanske kommer att låta dumt men, om man nu ska spela ut mikaeus the lunarch, kan man bara betala en mana eller måste man ha minst två mana för att kunna spela ut honom?

http://gatherer.wizards.com/Pages/Ca...verseid=247234
Två mana annars dör han direkt som en state based effect.
Citera
2013-04-17, 12:57
Medlem
Pastellfisks avatar
Blev tre boosters idag, en vardera från Avacyn, innistrad och Return to Ravnica. I den sistnämnda blev det inget speciellt, ett foilat land och en Pack Rat. Valde att ge bort hela paketet. I de två övriga var det roligare.

Från Avacyn-boostern behöll jag Elgaud Shieldmate, Thundereous Wrath, Soulcage Fiend och Tandem lookout samt en Lone Revenant som är ett trevligt kort i rätt kombo. Av det som fanns i Innistrad-boostern slängde jag in Silverchase Fox, Typhoid Rats, Moonmist, Moment of Heroism, Caravan Vigil, Scourge of Geier Reach, Sturmgeist och Garruk Relentless i samlingen.

Alltid lika kul när man får tre rares på två boosters och Planeswalkers kan man inte få för många av. Nu ska jag dock hålla i plånboken till det släpps lite nytt roligt.

Jag tänkte även passa på att fråga hur ni tycker man på bästa sätt lär någon som är intresserad att spela. Bör man försöka hjälpa till att bygga en "enkel" lek med enkla mechanics (deathtouch, vigilance etc.) eller är det bättre att slå på stora trumman direkt och göra en relativt avancerad lek (tänk blockspecifika nyckelord så som detain, dredge och så vidare.)?

Att jag frågar beror på att det känns svårt att spela på ett bra sätt i början då mina lekar är relativt välbyggda och genomtänkta. Ska jag kanske också bygga en enklare lek till en början? Jag är naturligtvis inte ute efter att vinna mot någon som knappt spelat men samtidigt så känns det tråkigt att diskret lägga sig titt som tätt med de lekar jag har för att den andra personen inte ska tappa intresset.

Alla tips mottages varmt, färger, teman, grundkombos, tankar och övrigt.
Citera
2013-04-17, 23:55
Medlem
Citat:
Jag tänkte även passa på att fråga hur ni tycker man på bästa sätt lär någon som är intresserad att spela.
Det nya datorspelet (Planetchase 2013 eller vad det nu heter) tycker i alla fall jag ger en hyfsad introduktion. Låt h*n spela genom kampanjen och sedan kanske ni kan köra på riktigt, det tar inte mer än någon timme.
Citera
2013-04-26, 20:56
Medlem
Pastellfisks avatar
Någon som har koll på hur Primal Surge fungerar tillsammans med Primordial Hydra? I och med att jag inte betalar manakostnaden för X på Primordial Hydra bör den gå direkt till graveyard från battlefield? Och i så fall, får jag fortsätta med Primal Surges ability? Slutligen, kan jag på något vis betala för att få behålla Hydran om den nu försvinner direkt?

Jag förmodar att svaret är ja på de första frågorna och nej på den tredje men jag är nyfiken och Askthejudge har bannat min IP och jag orkade inte krångla med det.

Jag var ju sådär nära med Azorius-leken. Men några satte jag åtminstone..Man får vara glad för det lilla.

Citera
2013-04-27, 14:28
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Någon som har koll på hur Primal Surge fungerar tillsammans med Primordial Hydra? I och med att jag inte betalar manakostnaden för X på Primordial Hydra bör den gå direkt till graveyard från battlefield? Och i så fall, får jag fortsätta med Primal Surges ability? Slutligen, kan jag på något vis betala för att få behålla Hydran om den nu försvinner direkt?

Jag förmodar att svaret är ja på de första frågorna och nej på den tredje men jag är nyfiken och Askthejudge har bannat min IP och jag orkade inte krångla med det.

Om du exilar Primordial Hydra med Primal Surge så kommer hydran i spel utan några +1/+1-counters. Sedan fortsätter du med Primal Surge tills du exilar ett kort som inte är en permanent. När Primal Surge har resolvat klart, och du åter får prioritet att spela spells dör hydran som en state-based action eftersom den har 0 i toughness. Du kan inte hindra detta genom att spela en spell som ökar dess toughness. Däremot överlever hydran om du har ett kort i spel som gör att dess toughess blir högre än 0, till exempel Glorious Anthem.
Citera
2013-04-27, 14:34
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Däremot överlever hydran om du har ett kort i spel som gör att dess toughess blir högre än 0, till exempel Glorious Anthem.

Det är ju faktiskt lite roligt..Tänkte inte riktigt på enchantments som kunde hindra att den flyttas till graveyard. Fast när allt kommer omkring tappar den lite av sin poäng om den inte kommer in med counters. Den passar nog bättre i en lek utan Primal Surge.

Tack för hjälpen..
Citera
2013-05-03, 14:28
Medlem
Så vad tycker ni om intro packsen som har släppts nudå? Känner ni er nöjda eller är vreden fullbordad?

Tyckte det var rätt trevligt att man fick x4 gates
Citera
2013-05-03, 23:15
Medlem
Zephyreuss avatar
Har aldrig lirat MTG, (men vet hur det funkar, med regler etc. Lekte runt lite i Duels Of The Planeswalkers på pc) men såg att GAME där jag bor hade fått in de nya seten: Är de värda att satsa på?

-Zeph
Citera
2013-05-04, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
Har aldrig lirat MTG, (men vet hur det funkar, med regler etc. Lekte runt lite i Duels Of The Planeswalkers på pc) men såg att GAME där jag bor hade fått in de nya seten: Är de värda att satsa på?

-Zeph
Visst de nya setet är väldigt kul, men det beror vad man menar med värt, det är kul att spela med det nya settet, men om man jämför med de gamla setten så är korten nog överlag sämre, om man bara kollar på hur hög power level de har.

Men sen beror på vad du vill spela, om du vill spela i lite olika tävlingar/event så är event decks de enda färdig konstruerade lekarna som inte blir totalt krossade med(kostar 200-250kr).
Om man vill ha en lek som ska vinna tävlingar så är köpa löskort på internet det ända vettiga alternativet.

Om man bara ska spela på kul skulle jag köpa antigen ett duel deck, då man får två kompletta lekar som är helt OK power level på(de fungerar dock inge vidare i tävlingar) som är anpassade så båda lekarna är jämn starka,vilket är väldigt fint, kostar 200 till 250 kr. Eller så köper man ett deck builders toolkit då får man en bassamlig med kort+ lite random kort(totalt 285 kort tror jag) som man kan bygga lite olika varianter av lekar med(kostar 200-300).

Sen är ju drafta det roligaste som finns om man kan dra ihop några kompisar, kostar en del men ett roligt och bra sätt att få nya kort.
Citera
2013-05-04, 18:14
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hpdJOLT
Så vad tycker ni om intro packsen som har släppts nudå? Känner ni er nöjda eller är vreden fullbordad?

Tyckte det var rätt trevligt att man fick x4 gates

Just att man fick flera gates var egentligen den enda överraskningen, men samtidigt inte i och med att man gått ut med att inga boosters skulle innehålla basic lands. Jag fick inte helt rätt i min gissning på Azoriusleken men rent underhållningsmässigt var jag inte långt borta. Jag var faktiskt mer besviken på dessa än flera innan, även om det är schysst att få en foilad mythic. Det och de två boosterpacksen är väl egentligen enda incitamentet att införskaffa någon av dom. Men jag är nog ovanligt hård i min kritik då jag tycker hela Return to Ravnica-blocket mest varit skit. I synnerhet efter det helt magnifika Innistrad-blocket.

Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus

-Zeph

GAME brukar ta överpriser men generellt kring seten så kan du se mitt svar ovan. Om du vill köpa något från Gatecrash så satsa hellre på det kommande Selesnya event decket som kommer framöver (24e har jag för mig). Då får du en kompetent lek som faktiskt är rolig att spela med och som faktiskt har en tendens att fungera. Om du känner att intro-lekarna ligger närmare den prisnivå du letar efter så satsa på Avacyns Return (Angelic Might) eller något annat från Innistrad-blocket. I och med att dom är relativt nya så är dom också ganska lätta att få tag i. Komplettera med några boosters och du är redo att köra.

Sist men inte minst, köp hellre från Webhallen eller så då GAME inte har en aning vad korten egentligen ska kosta och bara kör på rekommenderat. En booster kostar 50 spänn jämfört med 27 på Webhallen..Det säger lite.
Senast redigerad av Pastellfisk 2013-05-04 kl. 18:16.
Citera
2013-05-07, 08:49
Medlem
http://www.magicspoiler.com/m14-spoiler/#.UYidwrXIYwO Silvers are back
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här