Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
Har aldrig lirat MTG, (men vet hur det funkar, med regler etc. Lekte runt lite i Duels Of The Planeswalkers på pc) men såg att GAME där jag bor hade fått in de nya seten: Är de värda att satsa på?
-Zeph
Visst de nya setet är väldigt kul, men det beror vad man menar med värt, det är kul att spela med det nya settet, men om man jämför med de gamla setten så är korten nog överlag sämre, om man bara kollar på hur hög power level de har.
Men sen beror på vad du vill spela, om du vill spela i lite olika tävlingar/event så är event decks de enda färdig konstruerade lekarna som inte blir totalt krossade med(kostar 200-250kr).
Om man vill ha en lek som ska vinna tävlingar så är köpa löskort på internet det ända vettiga alternativet.
Om man bara ska spela på kul skulle jag köpa antigen ett duel deck, då man får två kompletta lekar som är helt OK power level på(de fungerar dock inge vidare i tävlingar) som är anpassade så båda lekarna är jämn starka,vilket är väldigt fint, kostar 200 till 250 kr. Eller så köper man ett deck builders toolkit då får man en bassamlig med kort+ lite random kort(totalt 285 kort tror jag) som man kan bygga lite olika varianter av lekar med(kostar 200-300).
Sen är ju drafta det roligaste som finns om man kan dra ihop några kompisar, kostar en del men ett roligt och bra sätt att få nya kort.