2013-04-15, 02:22
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Varför tror ni på att Dinosaurier har funnits förr? Ni svarar "Vi har lärt oss det i skolan, att Dinosaurier har funnits"

Men är det inte bara skolans sett att få er att förtränga och förtrycka? Kontrollbehov?

Har någon någonsin sett ett riktigt dinosaurieben annat än som avgjutning?

Känner du någon paleontolog?

Men varför ljuga om en sån sak? Jo, kommersiella intressen tjänar varje dag pengar på vår fascination för dessa köttätande varelser som är så stora att de skulle fallit samman av sin egen tyngd!

En artikel: http://home.swipnet.se/saving/dinosauriemyten.htm
Citera
2013-04-15, 02:31
Medlem
Henssons avatar
YES jag har varit på American Museum of Natural History i New York och där har dom nästan en komplett uppsättning av en T-rex, av ÄKTA fosiller..
Citera
2013-04-15, 02:32
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Varför tror ni på att Dinosaurier har funnits förr? Ni svarar "Vi har lärt oss det i skolan, att Dinosaurier har funnits"
Har läst en del om Dinosaurier och varit på en lång rad museer.
Citat:
Men är det inte bara skolans sett att få er att förtränga och förtrycka? Kontrollbehov?
Hur är det ett sätt att förtrycka och vad/vilka förtrycks?
Nej det är skolans sätt att upplysa unga om det förflutna.
Citat:
Har någon någonsin sett ett riktigt dinosaurieben annat än som avgjutning?
Jag har sett ben och fossiler som inte är avgjutna. Sett ett nästan komplett i USA och ett delvis gjutet i Sverige. Stöter även på fossiler i form av ammoniter och Ortoceratiter här i Sverige.
Citera
2013-04-15, 02:40
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten

Jag har sett ben och fossiler som inte är avgjutna. Sett ett nästan komplett i USA och ett delvis gjutet i Sverige. Stöter även på fossiler i form av ammoniter och Ortoceratiter här i Sverige.

Men du känner ingen paleontolog som kan fastställa detta?
Citera
2013-04-15, 02:45
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Dom jag sett på museum har jag självklart inte frågat någon paleontolog om dom är äkta eller ej.
Dom jag stött på själv i naturen behöver jag ingen paleontolog för att bekräfta.

Du undviker mina frågor. Svara på mina nu när jag svarat på dina.
Citera
2013-04-15, 02:47
Medlem
Henssons avatar
Citat:

Känner du själv exempelvis någon fysiker-professor som kan bekräfta att syre finns, känner du någon historiker som kan bekräfta att vikingar har funnits...
Citera
2013-04-15, 03:00
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten

För att utöva sin makt som man vet att man kan göra mot eleverna.
Vad är det som säger att skolan har alltid rätt?
Fossilerna är fejk och kommer från våra nutida djur, som elefanten och giraffen.
Citera
2013-04-15, 03:03
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Känner du själv exempelvis någon fysiker-professor som kan bekräfta att syre finns, känner du någon historiker som kan bekräfta att vikingar har funnits...

Vem säger att syre finns? Och vem säger att vikingarna har funnits? Dock vill gärna tro på det sista men inte helt säker.
Citera
2013-04-15, 03:06
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Vem säger att syre finns? Och vem säger att vikingarna har funnits? Dock vill gärna tro på det sista men inte helt säker.

Hur vet vi att Aristoteles har funnits? Alla dokument och alla byster kan ju vara fejk.
Citera
2013-04-15, 03:08
Medlem
Henssons avatar
Citat:

Det är två välkända faktum att både syre existerar och att vikingar har existerat. Du intar en väldigt ointellektuell roll om du kräver att få allt bevisat för dig personligen och inte accepterar vedertagna fakta eller allmängods som vi som studerar på universitetet säger...
Citera
2013-04-15, 03:13
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Det är två välkända faktum att både syre existerar och att vikingar har existerat. Du intar en väldigt ointellektuell roll om du kräver att få allt bevisat för dig personligen och inte accepterar vedertagna fakta eller allmängods som vi som studerar på universitetet säger...

Varför skulle jag köpa allt med hull & hår? Nej, jag ifrågersätter saker å ting som vissa andra inte gör. Du borde prova själv...
Citera
2013-04-15, 03:16
Medlem
Necrolusters avatar
Är TS kristen? I så fall undrar jag: Måste jag känna en präst för att kunna tro på Gud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in