Hej alla flashbackare.
Jag tänkte dela med mej till er om hur man överlever utan pengar . Samt hur man kan få saker och gå
ihop utan pengar. Hur du får tag i mat och pengar till något nöje.
För de första så utgår jag ifrån att hyran är betald och räkningar.
Att leva utan pengar innebär de att vara utan mat?
Nej de kommer aldrig behöva hända. Mat kan du alltid lösa,
1. Kolla med vänner om dom kan bjuda på lite mat
2. Min favorit. Dumpster diving. Du går runt längst mat affärerna ovh letar efter containern där dom slänger mat. Ofta så slänger dom mat som har 1-2 dagar kvar på bäst före. Och bananer och frukt
finns de i otroliga mängder. Ibland är inte containern öppen . Är du olaglig så bryt upp låset, Om inte
så gå till nästa affär.
3. Föräldrar är väll jädrans bra i sånna här tillfällen
Hur löser jag pengar till nöjen? internet surf, pengar till mobilen etc?
1. Sälj någonting hemma, Dom flesta kommuner har köp och sälj på facebook som fungerar utmärkt
när snabba pengar är behövande. dom köper allt
2. Har du inget och sälja så skaffa något att sälja. Leta upp en cykel? Gå ner i källarn och kolla om de finns någonting där som du kan ta. I exempelvis ett upplåst skåp. Ta sedan en bild och lägg upp på köp och sälj på facebook. Vips så har du slantar. Om inte de finns något så finns de mer och göra. Har du öb i din trakt så kan deras container innehålla en massa spännande saker . mobiler, tv spel , kläder , mat, läsk, Allt.
Jag kände att jag ville förmedla dessa tips till andra som ochså har dåligt ställt
i livet. så vet ni lite vad ni kan göra.
Tack för mej hoppas de gav er något och Lycka till