2013-03-26, 15:49
Bannlyst
Ett tillklipp om homosexuella i Storbritanien.

http://www.youtube.com/watch?v=1f80pNyoL6A

Eftersom jag har flera homosexulla muslimer som vänner skriver jag detta medelande.
Jag är inte homosexuell men jag tyckte det var viktigt att lyfta fram detta ämne.
och att vi öppnar en debatt i Sverige om just homosexualitet och islam.
Senast redigerad av KorsRiddare 2013-03-26 kl. 15:52.
Citera
2013-03-27, 15:58
Bannlyst
Jag tror vi alla som kommer ifrån Sverige kan säga att vi tycker det är okej med Homosexualitet i Islam.
Citera
2013-03-27, 16:03
Medlem
alldeles rätt! sen kan man ju tänka sig att vi borde ändra deras kvinno syn också, men det är en helt annan femma.
Citera
2013-03-27, 16:06
Bannlyst
Jo jag håller med.
Det behöves en ny islam en modern islam i Sverige.
Citera
2013-03-27, 19:57
Bannlyst
Mer pro islamisk gay propaganda.

http://www.youtube.com/watch?v=zdTz8PYwTBk
Citera
2013-04-04, 14:16
Bannlyst
Jag tror att det är många homosexuella muslimer i Sverige.
Även de har rätt att utöva sin religon enligt svensk lag.
Eller vad tycker ni?
Citera
2013-04-04, 22:06
Medlem
filipjanssons avatar
Jag antar att många muslimer anser att »homosexuella» inte existerar, att det inte är något man är utan något man gör (sodomi). Det kan däremot finnas en skillnad mellan äldre och yngre muslimer, särskilt bland de som påverkats av västvärldens kultur (och således syn på homosexualitet). I Paris startades det ju en queermoské för bara några månader sen, så att kulturella förändringar påverkar muslimers attityder är nog något man kan räkna med.

Det här fick mig dock att tänka på programmet WWYD (What Would You Do?) där en »pray the gay away»-snubbe skulle frälsa en homosexuell tonåring på ett café (programmet går ut på att se omgivningens reaktioner) och då fanns det en muslimsk familj med:

http://www.youtube.com/watch?v=QRUwAoQFJtM
cirka 3 minuter in.

Pojken i familjen hade i varje fall en annan attityd än sina föräldrar. Detta är något jag själv upplevt bland många, i övrigt liberala, muslimer som jag känner. Andra muslimer jag träffat har ungefär samma attityd mot homosexuella som västerländska konservativa har - d v s att de tycker att vad vuxna gör i sängkammaren är inte så intressant så länge de inte gör det i offentligheten.

Min religionskunskapslärare i gymnasiet hävdade dock att Koranen inte säger något om man och kvinna utan använder ett könsneutralt ord som typ »partner». Huruvida man ska ta det seriöst vet jag inte, muslimer rent generellt ser nog äktenskap och kärlek mellan en man och kvinna som det som Gud ämnade.
Citera
2013-04-06, 01:59
Bannlyst
Låt dem vara homosexuella om dom vill.
Jag vet inte om andra muslimer i Sverige stör sig på det?
Finns det någon muslim här som kan svara på vad han tycker om
just detta ämne.
Citera
2013-04-06, 09:00
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipjansson
Jag antar att många muslimer anser att »homosexuella» inte existerar, att det inte är något man är utan något man gör (sodomi). Det kan däremot finnas en skillnad mellan äldre och yngre muslimer, särskilt bland de som påverkats av västvärldens kultur (och således syn på homosexualitet). I Paris startades det ju en queermoské för bara några månader sen, så att kulturella förändringar påverkar muslimers attityder är nog något man kan räkna med.

Det här fick mig dock att tänka på programmet WWYD (What Would You Do?) där en »pray the gay away»-snubbe skulle frälsa en homosexuell tonåring på ett café (programmet går ut på att se omgivningens reaktioner) och då fanns det en muslimsk familj med:

http://www.youtube.com/watch?v=QRUwAoQFJtM
cirka 3 minuter in.

Pojken i familjen hade i varje fall en annan attityd än sina föräldrar. Detta är något jag själv upplevt bland många, i övrigt liberala, muslimer som jag känner. Andra muslimer jag träffat har ungefär samma attityd mot homosexuella som västerländska konservativa har - d v s att de tycker att vad vuxna gör i sängkammaren är inte så intressant så länge de inte gör det i offentligheten.

Min religionskunskapslärare i gymnasiet hävdade dock att Koranen inte säger något om man och kvinna utan använder ett könsneutralt ord som typ »partner». Huruvida man ska ta det seriöst vet jag inte, muslimer rent generellt ser nog äktenskap och kärlek mellan en man och kvinna som det som Gud ämnade.
Troende muslimer har öht ingen selektiv förmåga och använder inte intellekt som urval i möten med människor, det är ju faktiskt själva meningen med skapandet av kreationistiska hitta-på-lekar, för att bevara starkt diskriminering - något starkt troende själv inte förstår tyvärr.

Varför skulle isf en så förödande religion som islam öht kunna ha sådant grepp om sina undersåtar, för att religion till stor del består av skrämseltaktiska förklaringar utan sans eller vett, när religion sedan lierar sig med politik så blir det oftast krig dessutom, faktum som vi ser världen över.

Man sätter in kilar i alla sina långsökt verklighetsfrämmande idéer vilka vilar på vad de kallar "icke-materia" ... att hämta inspiration från icke-materia och ha det som statements på jorden, är inte direkt gynnande för vare sig homo- heter o- eller bisexuella eller polyamorösa - eller så är det just det det är, det ger näring till brancherna och så är det lukrativt som en muslim uttryckte det, om inte annat får de flickor och kvinnor på fall, kidnappar dem och förpassar dem för evigt under en säck att leva medan de själv gråter och undrar varför det är så "orättvist".

Så hur kan obalans egentligen jämkas.. genomn att åka till ett annat land som Frankrike med sin hierarkiska samhällsmodell? Det får ju bli samhällen i samhällen och fristäder i städer.. som christiania, viljan eller orkeslösheten att kritiskt ifrågasätta idealen, för ork kan ta slut..

Det är ett val varje människa ju gör, vissa bögar accepterar att inordna sig i de kristna koncepten, som t.ex katolicism, där man bara omformulerar och omtolkar allt.. innan de förenas o konsensus, andra behöver gå mer hardcore och bryta med i stort sett allt : anarkistiskt ställa allt på sin spets, eller via revolter, vilket också brukar komma tillbaka, men vad gjorde vi.. kropss kapitalet krossa individen och krossa allt-idealismen - det går ju inte hem överallt, då det visar sig att kristna eller muslimska samfund VILL ha sin ordning, dom vill INTE ha sina koncept krossade. Vilket ofta utmynnat i krig och tragedier, istället för mer förståelse för homo och trans eller queer.
Citera
2013-07-30, 19:01
Medlem
MannenBakomDigs avatar
En ny tråd om Islam och homosexualitet kastas nyss, så jag postar mitt inlägg här istället.

Skulle ni påstå att ryssar är osäkra på sin sexualitet, eftersom dom inte är speciellt förtjusta i homosexuella? Nej, exakt. Samma sak gäller muslimer. Jag förstår inte varför man skulle vara osäker på sin sexualitet bara för att man avfärdar någon annans?

I sådana fall så har vi väldigt många smygpedofiler och nekrofiler.

Är det verkligen så märkvärdigt att greppa att vissa människor tycker det är äckligt med två av samma kön i samma säng?
Citera
2014-05-23, 08:40
Bannlyst
Homosexualitet inom Islam är okej om det gäller Jihad?

En Imam får frågan om homosex och Jihad i arabisk tv. Kolla på klippet..

http://vimeo.com/90272204

Hur ligger det till egentligen?

-
Citera
2014-05-23, 10:23
Medlem
Parnborrs avatar
Såg en annan video där en muslim sa att man får böga sig så länge man gör det hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in