2013-03-27, 12:01
Medlem
twogallantss avatar
Ville bara kolla med er som medicinerar med Ritalin mot ADHD/ADD
Hur det har gått för er ?
biverkningar ?
Har den hjälpt ?
Citera
2013-03-27, 14:18
Medlem
Min kompis Anton brukar bli lugn när han tar det. Han brukar kalla det en fattig mans drog
Citera
2013-03-27, 14:19
Medlem
MisterToms avatar
Alternativ medicin --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2013-06-17, 21:24
Medlem
Jag har käkat ritalin i snart 1,5 år nu. Det funkar helt okej för mig. Tar sådan tid att hitta rätt dos bara, men jag har haft oerhörd tur och sluppit nästan alla biverkingar! Det enda jag känt av är hungern, jag äter knappt lunch längre för jag känner inte när jag är hungrig, men det varierar.
Enda som kan vara med ritalin är i början, jag kände iallafall väldigt tydligt hur kroppen reagerade. Det kändes som jag i mitt huvud pratade mycket snabbare än vad orden ville komma ut och att allt omkring gick lite i slowmotion. Jag var även ganska ljus-känslig i början. Men ritalinen har verkligen hjälpt mig med min skola, har alltid haft lätt för mig men nu kan jag verkligen göra det jag ska och även planera mitt arbete utan att få panikattacker av stress som jag utan medicinen inte kan hantera! Hör av dig om du har fler frågor!
Citera
2013-08-22, 15:12
Medlem
Jag har snortat ritalin var/varannan dag i snart 6 månader. DEN BÄSTA LAGLIGA DROGEN JAG TESTAT !
Har man aldrig snortat ritalin är det fan ett måste, var beredd på att ni kan bli hooked på det.

Nu sista tiden har jag jävligt svårt att få tag på det, om det är någon som har möjlighet så är jag en trogen kund hehe

Tack O Hej
Citera
2013-10-30, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twogallants
Ville bara kolla med er som medicinerar med Ritalin mot ADHD/ADD
Hur det har gått för er ?
biverkningar ?
Har den hjälpt ?

Jag började med Ritalin förra veckan. Just nu är jag deprimerad, jag har haft ljudhallucinationer och mina ben har börjat rycka till då och då. Mina händer skakar också extremt mycket.
Vet någon när dessa obehagliga biverkningar går över?
Citera
2013-10-31, 03:41
Medlem
AnabolicH2Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag började med Ritalin förra veckan. Just nu är jag deprimerad, jag har haft ljudhallucinationer och mina ben har börjat rycka till då och då. Mina händer skakar också extremt mycket.
Vet någon när dessa obehagliga biverkningar går över?
Låter som om du inte behöver ritalin. Själv blev jag av med min depression och blev toklugn när jag började. Självklart också Mycket lättare att koncentrera sig.

Kanske har något att göra med att du är en blandmissbrukare? Ingen aning.
Citera
2013-10-31, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnabolicH2O
Låter som om du inte behöver ritalin. Själv blev jag av med min depression och blev toklugn när jag började. Självklart också Mycket lättare att koncentrera sig.

Kanske har något att göra med att du är en blandmissbrukare? Ingen aning.

Enligt min läkare så bör jag äta Ritalin. Dessa biverkningar går förmodligen över snart så!
Och jag är ingen blandmissbrukare, vad har du fått det ifrån?
Citera
2013-11-03, 19:02
Medlem
Se och lyssna på detta:
http://www.youtube.com/watch?v=dbx90xkWbRc

Om du inte kan tyska, finns det säkert att hitta på engelska också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in