2013-03-23, 20:33
Medlem
Bergens.Herres avatar
Hej.

I första hand vänder jag mig till er som gärna vill att Sverige fortsätter med mer eller mindre öppna gränser. Alltså ni som inte vill att Sverige kraftigt ska begränsa invandringen.
  1. Vad anser ni om kriminella invandrare?
  2. Hur tycker ni att Sverige ska hantera kriminella invandrare?
  3. Tror ni att kriminella invandrare är en stor bidragande orsak till den främlingsfientlighet/rasism som är vardag i Sverige och densamma som diskuteras flitigt här på Flashback?

En del av er invandringsförespråkare är måna om att man ska se till individen och inte invandrare som en grupp. Så därför:
I denna tråd skall inte invandrare som grupp diskuteras i första hand utan indivden. I denna tråd är individen/ individerna kriminella invandrare.

Att invandrare har en större fallenhet att hamna brottregister än svenskar vet vi alla skulle jag tro, men för säkerhets skull så länkar jag till Ikaros-listan, en lista med livstidsdömda fångar i Sverige samt lite fakta om asylsökande i grannlandet Danmark.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13634324.ab
http://www.swedenconfidential.info/2012/04/27/de-164-livstidsdomda-i-sverige/
http://www.exponerat.info/enorm-kriminalitet-bland-asylsokare-polis-uppmanas-frihetsberova-alla/
Citera
2013-03-23, 20:37
Medlem
nazzelasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergens.Herre
Hej.
[*]Vad anser ni om kriminella invandrare?[*]Hur tycker ni att Sverige ska hantera kriminella invandrare?[*]Tror ni att kriminella invandrare är en stor bidragande orsak till den främlingsfientlighet/rasism som är vardag i Sverige och densamma som diskuteras flitigt här på Flashback?[/list]

Illa, men har förståelse för vissa brott
Vård/fängelse
Tvärtom dvs ff bidrar till att invandrare blir kriminella
Citera
2013-03-23, 20:39
Medlem
nazzelasses avatar
Citat:
Hej.

En del av er invandringsförespråkare är måna om att man ska se till individen och inte invandrare som en grupp. Så därför:
I denna tråd skall inte invandrare som grupp diskuteras i första hand utan indivden. I denna tråd är individen/ individerna kriminella invandrare.

Där hade du lite otur när du tänkte. Hur ska vi svara på dina generaliserande frågor om du vill att tråden ska handla om enskilda personer?
Citera
2013-03-23, 20:44
Medlem
Bergens.Herres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazzelasse
Där hade du lite otur när du tänkte. Hur ska vi svara på dina generaliserande frågor om du vill att tråden ska handla om enskilda personer?

Du är varmt välkommen med att bidra till att denna tråd blir bra. Vill du diskutera en enskild individ så är du välkommen. Men tråden skall inte behandla enstaka brott. Tråden ligger som du ser under politik - I&I.
Citera
2013-03-23, 20:47
Medlem
Bergens.Herres avatar
Citat:
Illa, men har förståelse för vissa brott
Vård/fängelse
Tvärtom dvs ff bidrar till att invandrare blir kriminella
På vilket sätt tror du främlingsfientlighet bidrar till att invandrare blir kriminella?
Citera
2013-03-23, 20:50
Medlem
nazzelasses avatar
Citat:
På vilket sätt tror du främlingsfientlighet bidrar till att invandrare blir kriminella?

Svårare att få arbete, utanförskap etc. Sådana faktorer bidrar till en kriminell framtid.
Citera
2013-03-23, 20:52
Medlem
nazzelasses avatar
Citat:
Du är varmt välkommen med att bidra till att denna tråd blir bra. Vill du diskutera en enskild individ så är du välkommen. Men tråden skall inte behandla enstaka brott. Tråden ligger som du ser under politik - I&I.

Vad får vi ut av att diskutera en enskild individ när vi diskuterar en politisk fråga? Hasse blev kriminell för att hans mamma var pundare, Lelle blev kriminell för att spelade bort lönen. Känns helt meningslöst
Citera
2013-03-23, 20:56
Medlem
Bergens.Herres avatar
Citat:
Svårare att få arbete, utanförskap etc. Sådana faktorer bidrar till en kriminell framtid.
Jag förstår vad du menar och köper ditt resonemang.

Tror du att det är dessa faktorer som gör att var femte asylsökande i Danmark blir dömda för brott?
Om du bläddrar igenom ikaros-listan så ser du att det finns några där som inte är svenska medborgare, tror du att de faktorer du nämner har bidragit till deras kriminella bana?
Citera
2013-03-23, 20:59
Medlem
nazzelasses avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar och köper ditt resonemang.

Tror du att det är dessa faktorer som gör att var femte asylsökande i Danmark blir dömda för brott?
Om du bläddrar igenom ikaros-listan så ser du att det finns några där som inte är svenska medborgare, tror du att de faktorer du nämner har bidragit till deras kriminella bana?

Ingen aning, kan finnas miljoner orsaker. Något som är rätt troligt är att det inte haft några vidare vuxna förebilder.
Citera
2013-03-23, 20:59
Medlem
Bergens.Herres avatar
Citat:
Vad får vi ut av att diskutera en enskild individ när vi diskuterar en politisk fråga? Hasse blev kriminell för att hans mamma var pundare, Lelle blev kriminell för att spelade bort lönen. Känns helt meningslöst

Helt riktigt, jag kanske misstolkade ditt inlägg jag citerade. Förtydliga gärna.

Citat:
Citera
2013-03-23, 21:01
Medlem
nazzelasses avatar
Citat:
Helt riktigt, jag kanske misstolkade ditt inlägg jag citerade. Förtydliga gärna.

Jag tror inte på att diskutera enskilda individer (i politiska frågor) Det blir lätt så blödigt. Tror inte ens det är möjligt för en politiker att inte generalisera. Kan ju tillägga att jag är ingen "invadringsförespråkare" Jag är ingenting. Jag är kompis med de som är schysta, oavsett ursprung.
Senast redigerad av nazzelasse 2013-03-23 kl. 21:03.
Citera
2013-03-23, 21:03
Medlem
Mad monks avatar
Jag anser att kriminella invandrare först ska DNA-testas och sedan sparkas ut ur landet kommer de tillbaka blir det nackskott utan kruseduller.

Ja det och deras allmänt ouppfostrade attityd ut med packet kort och gott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in