Började med Voxra efter ca 8 mån uppehåll, slutade med cymbalta, venlafaxin och voxra sommaren -12 men har varit så nere sen november så läkaren satte in voxra nu igen i slutet på januari i år och han (läkaren) påstår tvärtemot vad alla skriver här att voxran är bäst mot ångest men inte så bra mot nedstämdhet??
Jag fick otroligt mycket insättningsproblem efter ca 1-2 veckor när jag började med voxra nu, hade inte det förra gången men nu har jag haft det jobbigt i snart 2 månader sen jag började med voxran, fjärilar i magen, dålig mage, ingen matlust, sömnbrist, viktnedgång (7kg på 1,5 månad) och heller ingen lust att göra något alls men känner ju stark verkan av medicinen då kroppen troligen fått en seretoninchock. Började med 150mg och gick snart upp i 300mg som jag hade förra året, kanske jag gått upp i dos för snabbt för så dåligt som jag mått under denna tid har jag nog aldrig mått någonsin och det är svårt att beskriva på vilket sätt men otroligt mycket oro tex.
Ska tillägga att jag tar xanor mot ångest, 1-2 mg om dagen, de värsta dagarna under insättningen tog jag nog 3 mg xanor om dgn i ett pr dagar men det hjälpte nästan ingenting, hörde att insättningsbesvären är fysiska och det är därför xanor inte hjälper sen tar jag ca 200mg tramadol om dgn mot värk.
Talade med psykiatriken/läkaren under tiden jag mådde som värst men jag fick väldigt dåligt med info från honom, fick propavan för att kunna sova men tog den bara en gång, usch fy
Någon som haft såna här helvetes insättningsbesvär?