• 1
  • 2
2012-10-23, 10:15
Medlem
julllleees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMush
hur mycket kraft behövs för att kasta upp en fisk i omloppsbana runt jorden förutsatt att den är intakt?

Hej! Din fråga är intressant, däremot har vi tyvärr inte lyckats hitta ett tillfredställande svar. Givetvis kommer vi inte ta betalt för detta. Välkommen att utmana oss med en annan fråga!
Mvh Eniro 118118 sms

Citera
2012-10-23, 12:16
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
http://www.dn.se/ekonomi/118-118-chockhojer-sms-priset

Är det verkligen värt över 40 kr för en fråga? Antar att de har samma pris för frågorna.

Du missade att det var till 118 800 han skulle smsa till?

Du har en sånhär: http://comps.canstockphoto.com/can-s...csp5263701.jpg

Du trycker ihop denna fjäder och knyter fast den så att denna har en potentiell energi eller hur? Eftersom energi inte kan försvinna utan bara omvandlas så undrar jag följande; vad skulle hända med den energin om du skulle stoppa ner fjädern i en syra som gör att metallen smälter. Försvinner energin då fasten det är omöjligt för en energi att "försvinna".

Omformulera frågan självklart.
Citera
2012-10-23, 12:27
Medlem
Vad fanns innan universum fanns? Fick svaret: "Innan universum fanns härska Darth vader med sin arme av blåvalar"

Mycket underhållande svar!

Prova om de klarar av en programmeringsuppgift.

T.ex. vad skriver den här java koden ut till skärmen:

Citera
2012-10-23, 13:06
Medlem
02Borsum20s avatar
När man ändå håller på, kan man inte passa på att jävlas lite med de som svarar på 118 800?

Typ.

Finns det något jävligare jobb än att jobba på 118 800?

Varför satsar ni inte på en riktig karriär?

Eller något i det stuket.
Citera
2012-10-23, 13:56
Medlem
Glazehs avatar
Jag ställde min matte lärare frågan cm2/dm2=M3, vad är svaret? han började räkna ljusets hastighet och jag vet inte vad medan svaret var m3
Citera
2012-10-23, 14:26
Medlem
En polare Frågade 118118 vem som hade trångast fitta i Sverige. Han fick svaret att det var Kristin Kaspersen
Citera
2012-10-23, 15:36
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egelund
En polare Frågade 118118 vem som hade trångast fitta i Sverige. Han fick svaret att det var Kristin Kaspersen

Haha, det sitter säkert en massa ungdomar och trollar dagarna i ända på 118118.
Säkert ett ganska skoj "jobb".
Citera
2012-10-23, 17:04
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LugnarNerMig
Du missade att det var till 118 800 han skulle smsa till?

Du har en sånhär: http://comps.canstockphoto.com/can-s...csp5263701.jpg

Du trycker ihop denna fjäder och knyter fast den så att denna har en potentiell energi eller hur? Eftersom energi inte kan försvinna utan bara omvandlas så undrar jag följande; vad skulle hända med den energin om du skulle stoppa ner fjädern i en syra som gör att metallen smälter. Försvinner energin då fasten det är omöjligt för en energi att "försvinna".

Omformulera frågan självklart.

Fast det där är iofs bara att googla "spring in acid" eller liknande så får man upp många pedagogiska svar, vilket jag utgår från att 118800 kommer göra.

(det blir värme i syran förövrigt, eftersom molekylerna avges med högre kinetisk energi vid upplösningen )
Citera
2013-03-09, 17:33
Medlem
"om det finns två personer, den ene heter min och den andre heter din. din kuk är 4.5 cm lång, hur lång är min kuk om min kuk är 1 cm kortare"

svar: "min kuk är 3.5 cm lång"

har inte testat detta är för snål, men kan ingen fellow flashbacker göra det?
Citera
2013-03-09, 17:48
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Onödigt då dem förmodligen inte kommer ge korrekt svar på någon av ovanstående trollfrågor.

Känn dig geniförklarad.

OnT:
Om jag erkänner att det var jag som sköt Palme. Kontaktar du polisen då?
Citera
2013-03-09, 19:40
Medlem
Basfrostens avatar
"Om nu jag röstar på Moderaterna och min flickvän på Vänserpariet, bör vi separera?"

"Hur mycket får du i lön?"

"Vet din mamma om att du jobbar där?"

"Hur stor är chansen att åka fast, pårökt från Amsterdam? Obs! Bil genom Danmark."

Några stycken, Glück Auf!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in