2013-03-07, 09:53
Medlem
LightClouds avatar
http://www.flashback.se/artikel/3476/muslimskt-natverk-kraver-att-nyhetslasarna-pa-svt-ska-fa-bara-sloja

http://www.svt.se/kultur/svt-far-kritik-for-forbud-mot-huvudduk

Citat:
- Vi vill att det här diskriminerande förbudet mot huvudduk för nyhetsankare upphävs. Vi tror att det vilar på mycket skakiga juridiska grundvalar och tycker det är viktigt att det prövas nu.

Så säger redaktören Kitimbwa Sabuni. Han är en del av nätverket Svenska muslimer i samarbete, som har skickat en rapport till FN. Med rapporten vill nätverket rikta kritik mot den svenska regeringens egen rapport till FN:s rasdiskrimineringskommitté, CERD. Den tar inte tillräcklig hänsyn till svenska muslimers situation, menar Sabuni.

Vad anser ni om detta?

Jag anser personligen att det redan har gått för långt, men detta är ju bara patetiskt. Börjar nyhetsläsarna på TV att bära slöja blir jag deprimerad på riktigt. Någon jävla måtta får det ju vara.
Citera
2013-03-07, 09:58
Medlem
Dirtydivers avatar
Kitimbwa Sabuni är en pajas som letar efter minsta lilla sak att gnälla på, så vettigt folk borde bara rynka på näsan när dom hör något liknande förslag. Dock blir man ju inte förvånad om det sker med tanke på att det är svt vi pratar om...
Citera
2013-03-07, 10:06
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Det finns inget som helst stöd i Koranen för att kvinnor ska tvingas bära huvudduk och är ett "modernt" påfund. Hela poängen med dessa kläder är att särskilja kvinnliga muslimer från västerländska dito för att stigmatisera och ge en känsla av moralisk överlägsenhet. Då är det fritt fram att skedmata muslimska kvinnor med hela doktrinpaketet.

Så det här är bara nonsens.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2013-03-07 kl. 10:09.
Citera
2013-03-07, 10:12
Medlem
Självklart har det gått för långt, och jag hoppas verkligen inte att något liknande går igenom. Mycket annat har däremot redan gått igenom, hänvisar till denna tråd:

https://www.flashback.org/t2096565
Citera
2013-03-07, 10:24
Medlem
ortizs avatar
Det finns dåliga människor i alla grupperingar i samhället. Kitimbwa Sabuni är de svartas/muslimernas rötägg. Herregud vad jag tror många muslimer/svarta facepalmar efter att Kitimbwa utalar sig.

Nyhetsankare får inte bära några religiösa symboler. Kitimbwa tycker bara det är förnedrande mot muslimer.
Citera
2013-03-07, 10:27
Medlem
Borde inte Kitimbwa Sabuni flytta till ett land där alla är afro-muslimer? Han verkar ha ett helvete i Sverige.
Citera
2013-03-07, 10:44
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Borde inte Kitimbwa Sabuni flytta till ett land där alla är afro-muslimer? Han verkar ha ett helvete i Sverige.

Han kanske tom kan få ett staligt bidrag för enkel resa härifrån
Citera
2013-03-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bad-boy
Han kanske tom kan få ett staligt bidrag för enkel resa härifrån

Jag pyntar gärna in lite pengar
Citera
2013-03-07, 10:53
Medlem
Skulle jag se nyhetsuppläsare eller programledare med slöja så skulle jag helt enkelt stänga av eller byta kanal. Det är inget som jag tolererar. Skulle åberopa religionsfriheten för mitt beslut.
Citera
2013-03-07, 10:55
Medlem
Inte han igen!

Var får dom allt ifrån?

Han ger bara mer ammunition till Avpixlat-gänget & Co!

Är han dum i huvudet på riktigt? Efter senaste utspel börjar han kräva fler krav som sekulära muslimer knappast vill se i Sverige. Inte ens i länder som Marocko och Turkiet används slöjor i nyhetsuppläsning.

Kolla själva:
http://www.youtube.com/watch?v=ZPw4Car93Qw&t=0m50s
Senast redigerad av DzCh 2013-03-07 kl. 11:54.
Citera
2013-03-07, 10:58
Medlem
Mullrets avatar
Jag tycker Claes Elfsberg kan bära slöja
Citera
2013-03-07, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Jag tycker Claes Elfsberg kan bära slöja
Jag tycker att rikspuckot Kitimbwa Sabuni ska bära burka. Gärna en vit sådan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in